Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ny EU-lussing på vej til Danmark
toolmanspain
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-06-2009 21:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 17.03.09
 Status: Offline

Store dele af udlændingeaftalen mellem regeringen og DF er direkte i strid med EU-reglerne. Det fremgår af et dokument, som EU-Kommissionen vedtager torsdag.


Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech og den danske regering står til endnu et bragende nederlag i EU. Det sker, når Europa-Kommissionen på torsdag vedtager, hvordan opholdsdirektivet og de mange EF-domme omkring den skal fortolkes. Det skriver Mandag Morgen, der har læst Kommissionens meddelelse.

Den er ualmindelig dårligt nyt for regeringen og Dansk Folkeparti, for udlændingeaftalen fra september dømmes nu ude af Kommissionen. Det gælder blandt andet beslutningen om, at 25 procent af alle familiesammenføringer skal udsættes for en ekstra kontrol.

- Systematisk kontrol er imod EU-reglerne, skriver Kommissionen, der også fastslår, at afslag skal kunne ankes, at der ikke må stilles krav til familiesammenførtes boligforhold, og at selvforsørgelseskravet maksimalt må svare til kontanthjælpen.

Når Europa-Kommissionen har vedtaget meddelelsen, har borgerne i alle EU-lande mulighed for at kontrollere, om landenes nationale myndigheder forvalter EU-reglerne korrekt. I modsat fald kan Kommissionen trække landet for EF-Domstolen.

På en række områder skærper Kommissionen kravene til den service, de nationale myndigheder skal yde EU-borgere, der søger om familiesammenføring. En tredjelandsborger, som er på vej til et EU-land for at blive familiesammenført, kan ikke afkræves andre dokumenter end pas og dokumentation for familiesammenføringen. Der må f.eks. ikke kræves visum, returbillet eller dokumentation for økonomisk formåen eller bopælsforhold, fastslår Kommissionen.

Dansk Folkepartis nyvalgte europaparlamentariker, Morten Messerschmidt, mener, at Kommissionens fortolkninger er helt uacceptable og ikke har dækning i opholdsdirektivet. Derfor bør regeringen ignorere Kommissionens tolkninger, siger han til Mandag Morgen.

Integrationsordfører Morten Østergaard (R) glæder sig derimod over EU's nye linje. Regeringen bør droppe den stramme kontrol og i stedet give borgerne hurtigere sagsbehandling, siger han.


LAD OS GLÆDES VED DER ER MULIGHED FOR NEMMERE FAMILIESAMMENFØRINGThumb
Det er ikke computeren der er noget galt med, det er brugeren !
www.tjagroup.dkwww.thaidate.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 08:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

toolmanspain skrev
LAD OS GLÆDES VED DER ER MULIGHED FOR NEMMERE FAMILIESAMMENFØRING


Vi har ikke brug for familiesammenføring her hos os, men der er den sidste måneds tid blevet knurret noget, vi tager på ferie (kun 16 dage) i europa snart, i den forbindelse skal der søges visum til schengen for Si...

I Thailand kommer jeg ind uden nogen hæver et bryn, blot ved at møde i lufthavnen, har jeg visa on arrival 30 dage...

Sådan er det ikke for at holde 16 dages ferie i Danmark kan jeg forsikre...

Først downloade og udfylde 3 siders skema, som viser sig at være belevet opdateret med en anden udgave, der så skal udfyldes når man er på ambassaden...

Tage billeder, kopier af pas, dokumentation for tidligere rejser i schengen lande, ægteskabsattest, thai id kort, den blå bog, bankbøger, firmaregistrering, udtalelser fra kunde...

Ind på ambassaden (ca. 10 dage efter at man har ringet og aftalt at det er iorden at komme til ambasaden og ansøge om visum) - for at finde ud af at de altså har skiftet visumansøgningen ud, i forhold til den downloadbare...

Nu skal man gøre rede for sin familie også, fars, mors, brødre og søstres fødselsdag (hvorfor i alverden er det vigtigt, for at tage på ferie tænker jeg (vi))...

Så er der interview, og en dato man kan afhente visum - det er ikke umuligt at netop det at det var en ferie, gør at det går rigtigt stærkt (knapt 4 uger) - der sidder folk ude i det udendørs venterum og taler om måneders ventetid...

Ved afhentning endnu et interview og så overdragelse af pas med visum - præcis på klokkeslet 16 dage...

Jeg skal i forbindelse med at vi er i Europa have skiftet mit pas, det gamle udløber - det regner jeg med at kunne i løbet af få dage, så skal der søges om nyt visum til Thailand - det regner jeg med tager en uges tid, og så skulle den jo være der...

Så det er unægteligt lettere at komme til Thailand, end det er at komme på ferie i Danmark...

Trist at Danmark, min barndoms bastion og frontkæmper for lighed og frihed i demokratiets navn, er blevet en sur gammel kælling, med armene over kors og blot misbilligelse for gæster til overs...

Vi kunne blive væk, det kunne vi - men jeg har lovet mine børn at hente dem inden vi igen forlader Danmark...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2009 10:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja det er desværre blevet sådan,
Men det kan vi jo takke alle dem,
som har ødelagt det for alle folk.
Men danmark må jo ikke lave forskels behandling

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Adoptioner fra Thailand til Danmark stopper Nyheder på dansk 1 18-01-2024 12:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 99,655,217 Unikke besøg | jQ Blog