Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
er vi det???????????????
thai
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 10:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3450
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

her er lidt omvendt racisme


Gennemtævet lærer i chok efter overfald
Vollsmose-far amok på lærer over håndtryk

En vred far ville prikke en lærers øjne ud, fordi læreren forsøgte at trykke hans datters hånd, skriver Ritzau.

En skole-hjem samtale på Abildgårdsskolen i Vollsmose i Odense udviklede sig onsdag eftermiddag voldeligt. En palæstinensisk mand gik amok på en lærer, fordi læreren forsøgte at trykke hans datter i hånden.

Datteren går kun i 3. klasse, skriver Ritzau.

Håndtrykket udløste med det samme en stribe vrede ord på arabisk fra den 33-årige far, der spyttede læreren i ansigtet, inden han gik fuldstændig amok på ham.

- Han angreb ham og tildelte ham både slag og spark. Han satte sig på ham og bed ham bag øret. Manden brugte også en mini-flagstang som slagvåben, og tildelte manden talrige slag med den, siger vagtchef ved Fyns Politi Jesper Pedersen.

- Manden forsøgte også at prikke øjnene ud på den forsvarsløse lærer, men det lykkedes ham heldigvis ikke, siger Jesper Pedersen.

Lærer hårdt medtaget
Der var to lærere tilstede under skole-hjem samtalen. Den ene lærer løb efter hjælp, da manden blev voldelig.

- Vi nåede frem, inden manden havde forladt skolen, og vi kunne anholde ham uden at anvende magt, oplyser Jesper Pedersen.

Læreren, der i øvrigt at af marokkansk baggrund, var så hårdt medtaget, at han blev kørt til hospitalet efter overfaldet.

- Vi har besluttet at beholde faderen hos os natten over.Torsdag morgen skal det vurderes, om skal han fremstilles i grundlovsforhør,
siger vagtchefen til Ritzau.

Lærer i chok efter overfald
Den overfaldne lærer er chokeret og har det dårligt, siger skoleinspektør Allan Feldskou til TV2 efter det voldsomme overfald.

- Det er en alvorlig hændelse, fastslår inspektøren ifølge Ritzau.

Han er helt uforstående over for, at overfaldet blev udløst, fordi læreren ville give eleven hånd.

- Det er helt almindelig kutyme, at man er høflig og giver hånd, siger Allan Feldskou.

læst på bt lige her http://www.bt.dk/...-haandtryk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 16:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

davser

ja det er utroligt hvad folk i danmark sjkal finde sig i fra dem som vi prøver at hjælpe.de burde ha et los i røven.
dem som ikke vil opføre sig ordentligt..

bamksen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 17:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:
davser

ja det er utroligt hvad folk i danmark sjkal finde sig i fra dem som vi prøver at hjælpe.de burde ha et los i røven.
dem som ikke vil opføre sig ordentligt..

bamksen


Enig bamse og se han er allerrede løsladt. Han får vel bare at vide fy det må du ikke gøre mere. Hold op hvor er vi blødsødne herhjemme.

http://ekstrablad...242396.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 17:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er der nok ikke tale om racisme, nok mere at læreren, der har marokkansk baggrund burde vide bedre end at røre en lille muslimsk pige.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Er det integration?
Skipper, hvad så med en udenlandsk læge der nægter at give hånd til sine kvindelige kollegaer, burde jeg vide bedre når jeg byder ham velkommen med en fremstrakt hånd?
Jeg havde sandelig ikke forventet den reaktion jeg fik, hans ord var kort og køligt " jeg giver ikke hånd til kvinder"
Nå ikke, hømm hvad så med de kvindelige patienter, skal vi så bede en anden læge om at udføre undersøgelsen eller hvad?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 18:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

tjae freja.

Vi har forskellige religioner.

Jeg arbejder indenfor kommunen, der fik vi en dag en kvindelig medarbejder der blev vist rundt for at hilse på de nye arbejdskammerater, jeg strakte hånden frem og hilste, hun er fra Sri Lanka, og muslim.
hun blev så befippet at hun tog min hånd.

Ingen af os er dog blevet mærkbart skadet af hændelsen, hun er ung og smuk, og jeg er bare gamle skipper:)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 18:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis jeg lige må tilføje lidt om vor lille nye medarbejder, så fik vi dyppet hende dybt og grundigt, hun blev sendt ned og skovle grus i rensningsanlægget, billederne blev lagt ud på kommunens hjemmeside, så kan de lære det de muslimersarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 19:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Men bortset fra det, så virker det som en del danskere er racister, hvis man skal dømme ud fra de udtalelser jeg har læst her på siden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 03:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Her er der nok ikke tale om racisme, nok mere at læreren, der har marokkansk baggrund burde vide bedre end at røre en lille muslimsk pige.


hej skipper
der er forskel på at røre og give hånd meget stor forskel
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Men bortset fra det, så virker det som en del danskere er racister, hvis man skal dømme ud fra de udtalelser jeg har læst her på siden.


Har du nogen grund til at komme med udtales om at nogen er racister og kan du give en grund til at fordi man udtales sig om noget menekerne måde at opføre sig på for andre til at komme udtalte om at person er racister.

Jeg er kritiskes over for at man ikke kan gøre noget ved det store probelemne der er med menekerne med en andre etik baggrund end dansk og at når man diskutere emne bliver kaldt racist så snart man kritiskes disse menekerne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 06:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline


I Danmark bruge man med at give hånd til den man hilser på her bruge man at slå hænde sammen for at hilse på person hver sit land hver sin skik.

Lever man i et andre land må man også følge de skik der er.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 100,255,273 Unikke besøg | jQ Blog