Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Mareridt i Thailand: Dårlig behandling af forsikringsselskab.
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2014 11:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3440
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Valdemar nægtet forsikringshjælp af Tryg
Mareridt i Thailand: Valdemar hastet på sygehuset med vejrtræknings-problemer - Tryg nægtede at betale


Kenneth Sørensen og hans familie er rasende på forsikringsselskabet Tryg over den behandling, de har fået under deres ophold i Thailand.

Da sønnen Valdemar på ni år torsdag nat fik vejrtrækningsproblemer, hastede familien på hospitalet, og de var sikre på, at deres forsikring dækkede udgifterne.

- På vej ud ad døren kontaktede vi SOS International, som fik vores forsikringsoplysninger, og hurtigt kunne fortælle, at vores forsikringsselskab, Tryg, ville betale for behandlingen. I Thailand rører lægerne ikke en finger, før der er betalt, så det er vigtigt at have på plads, siger Kenneth Sørensen.

Men pludselig blev familien ringet op igen, og denne gang var beskeden fra SOS International en ganske anden.

- Kvinden, der ringede os op, forklarede, at vi slet ikke havde rejseforsikring hos Tryg. Hun ville ikke lytte til os, selv om vi gav hende alle informationer. Det var meget ubehageligt, siger Kenneth Sørensen.


læs mere her http://ekstrablad...898466.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2014 19:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig stoler på de forsikringer jeg betaler for når jeg rejser udenlands.
En sag er at man kommer galt af sted derude, en anden er at få det refunderet på plads.

Nu har jeg aldrig været ude for hverken akut sygdom eller ulykker i alle de år jeg har rejst som turist, som sømand dækkede rederiet omkostningerne.

Jeg ved så ikke hvor meget man behøver at være forsikret, jeg har både hjemmeforsikring der gælder for de 30 første dage, og forsikringen gennem at betale rejsen med mit Visakort, så jeg burde vel være dækket.

Det der får mig til at stejle er at de thailandske læger, efter sigende ikke lyfter en finger før de ser penge på bordet, eller en bekræftelse på at nogen i Danmark vil betale regningen, eller de ikke vil.

Hvad er det for et menneskesyn de har, både i Danmark og i Thailand?


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kro90
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2014 19:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
 Status: Offline

Hej Skipper.
Nu har vi haft brug for vores forsikring af to omgange, første gang blev konen syg da vi var i Hua Hin, havde fået noget dårligt fisk sammen med en anden medrejsende, her var vi forsikret gennem Europæiske, fik vores udlæg retur gennem det der dengang hed Larsen Rejser, dog med en del vrøvl, fik ikke dækket tabte feriedage, taxi og andre småting, ingen hjælp fra Danmark, eller Larsen rejser overhovedet.
Anden gang var det mig det gik ud over, var blevet bidt af et eller andet på foden, der hævede kraftigt op, og havde besvær med at gå, Hotellet i Chiang Mai, sørgede for transport til hospitalet, hvor jeg så, efter fremvisning af forsikrings kort, blev indlagt, fik drop, medicin og mad :-), modtog et opkald fra min forsikring (Tryg) om mit ve og vel, samt tilbud om at tale med en dansk læge. Ingen problemer, bortset fra at SOS - International der stod for hjælpen ikke kunne finde ud af skrive en ordentlig mail, til hospitalet vedr. dækningen, så det kostede et par opkald til Tryg. Efter hjemkomst fik jeg et opkald fra Tryg vedr. min indlæggelse, samt et tjek om jeg nu havde sendt alt til dem, så jeg kunne få dækket tabte ferie dage transport for min kones besøg, samt telefon opkald til Tryg. God service. Hospitalet skulle dog sikre sig at jeg virkelig var forsikret og det tog tid. Garanti et kredit kort! Hvis nu der var et og andet galt osv. en masse vand...... Intet er jo gratis som de så pænt sagde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2014 19:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Rart at høre det gik godt for jer Kro90.
Som jeg skrev så har jeg ikke haft problemer, bortset fra selvforskyldte problemer som solskoldning og snubling over skæve fortorvsfliser, eller fald fra motorcykler, noget jeg selv har kunnet betale for.
Nu skal vi så ikke overdrive problemerne, der findes dem der kommer langt værre af sted, uden at klage, og selv betaler regningen, fordi de synes de selv har haft lidt skyld i det.
Men klø påThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2014 20:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Men helt ærligt Kro 90.
Var det ikke på tide at skifte den gamle kællig ud med en nyere model, inden det bliver for dyrt.
Jeg havde en gammel mercer engang der kostede det røde ud af øjnene, til jeg solgte den til en araber der ikke vidste bedre.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 02:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:Det der får mig til at stejle er at de thailandske læger, efter sigende ikke lyfter en finger før de ser penge på bordet, eller en bekræftelse på at nogen i Danmark vil betale regningen, eller de ikke vil.

Hvad er det for et menneskesyn de har, både i Danmark og i Thailand?


privat hospitaler er kold forretning hvor pengene kommer i første række

bliver du indlagt på et offentligt hospital er det meneskelige lidt mere i centrum
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 07:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja M55 sådan er det nok, men hvad siger loven, må en læge stå og se på folk dør, uden at gøre noget for at redde dem, hvis de ikke får penge for det.

I Danmark ville lægen helt sikkert blive straffet, og jeg tror ikke loven er meget anderledes i Thailand,

Men vi har jo set eksempler på at trafikofre har ligget i timevis på gaden inden de fik hjælp, og ingen er så vidt jeg ved draget til ansvar senere.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

I Danmark ville lægen helt sikkert blive straffet, og jeg tror ikke loven er meget anderledes i Thailand,

det har du ret i skipper

Men vi har jo set eksempler på at trafikofre har ligget i timevis på gaden inden de fik hjælp,

vi har måske set det, jeg har ikke



jeg vil påstå at i dette tilfælde er Tryg uden skyld, fejlen ligger alene hos SOS International, som havde indtastet forkerte kort oplysninger
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2014 14:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er et udpluk af de forsikredes kreative krumspringnej

http://nyhederne....-af-en-abe
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Voldsom varme i Thailand: Oppe på 30 dødsfald Hele Thailand 2 27-04-2024 11:08
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 4 26-04-2024 14:42
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 99,634,088 Unikke besøg | jQ Blog