Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
nok et fjols er blevet snydt.
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 13:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

http://ekstrablad...149848.ece

En skotsk mand mistede sit hjem,
da han bed på krogen og gav bankoplysninger til internationale svindlere

13:21 - 03. apr. 2009 | Esben Christensen

Tillykke! Du har vundet en masse penge, vi skal bare lige have dit kontonummer.

De internationale IT-svindlere forsøger hver dag flittigt at få os til at give dem
de dyrebare kontooplysninger, så de kan gå ombord i privatøkonomien.
Mange af os sletter med det samme de useriøse henvendelser -
men den sidste idiot er som bekendt ikke født endnu,
og de snedige svindlere skal nok få folk på krogen.

Det har en ældre mand i det sydlige Skotland lært på den hårde måde, det skriver BBC.

Mistede huset
Politiet i Skotland har fortalt, at en ældre mand har mistet huset til
udenlandske svindlere. Svindlerne havde lovet ham en kæmpe lotterigevinst,
men det eneste, der skete, var at pengene sivede væk fra hans konto.
Han mistede så meget, at han til sidst måtte sælge sit hus.
- Vi vil godt understrege overfor offentligheden, at de skal ignorere de er lotteri konkurrencer og anmelde dem til politiet. Du skal aldrig give dine bankoplysninger til disse mennesker, siger Billy Thomson fra den del af det skotske politi, der tager sig af falskneri og finansiel-kriminalitet.


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 14:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg er i den ufatteligt heldige situation at jeg vitterligt aldrig har ønsket at være rig, så jeg er ret svær at få til at hoppe på de der scams...

I 99 (måske endda 100) % af de tilfælde hvor folk bliver franarret reelle formuer - så er det deres egen grådighed der sender dem på fattighuset...

Og jeg kan egentlig ikke græde mig i søvn over at nogen er blevet fattige på et "bliv rig i en voldsom fart" scam...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja jeg ville sgu gerne være rig bare i kort tid
så jeg kunne få nogle af de ting jeg mangler.
En knallert i thailand.
en 45 knallert i danmark.

lidt penge i banken
så jeg har råd til at være ude i thailand og leve.
Så ville jeg være glad
bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 15:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Mmmmm - nu kender jeg jo ikke din levestandard, eller dine udgifter - jeg ved at vi her i huset bruger (vi er lige steget fordi vi nu bor i et lejet hus) mellem 43 og 45.000,- /THB pr. måned...

Det er alt incl. altså husleje, ADSL, el, vand, hjælp til mor, hjælp til forskellige ting skoler og undervisningshjælp, det er hjælp til en søster, og så er det rejser for os selv, samt mad og tøj og togkort...

Og det er her i megadyre Bangkok...

tilsammen altså mellem 7.500 og 8.000 DKR - det vil nok være tilrådeligt at have lidt at spare op af også - men for under 10.000 Danske kroner mener jeg godt at man kan få en rigtig god hverdag herude...

Såvidt jeg har forstået er du Invalide pensionist (korrekt ??) - der er som jeg også har forstået 2 forskellige ordninger - før og efter en bestemt dato - den ene kan tage omkring 10.000 med ud af Danmark, mens den anden må klarer sig med det halve - herom er der garanteret en masse mennesker der ved mere end jeg...

Men jeg ved at visumreglerne kræver at ægtefæller har minimum 40.000,- tilsammen - og det er jo lige ved at kunne gøres (med skattefradrag m.m.) på den der version der udbetaler mindst...

Og naturligvis udbetaler thaiarbejdsgivere mindre end danske samme, men på den anden side er tingene jo omvendt en hel del billigere i Thailand end i Danmark...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 17:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Jeg er en meget, meget heldig mand--jeg vinder millioner af kroner hver måned, men jeg er også meget uheldig--de sender aldrig pengene til migrasende

Ingolf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 17:21



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg vinder oz altid en masse penge herpå nettet, men ser man pengen nej da Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2009 18:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

hehe
ja jeg er under den gamle ordning
så jeg må kun være ude i thailand 6 mdr om året.
Og hvis jeg flytter derud så får jeg kun ca 4500 kr om måneden
Det er ikke så meget. til at leve for.

Og lige nu får jeg heller ikke så meget ca 7001 kr
fordi jeg er gift.

ÆV

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 04:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

27.000,- THB - jeg tror godt jeg kunne, men mine "udenlands i forbindelse med visum" rejser ville nok blive en tur over grænsen... og det ville da tage en del af det sjove ud af hverdagen...

Men 27.000,- THB er 13.000,- THB under hvad thailand forlanger at et ægtepar har tilsammen, og 13.000,- THB er en OK (uden at være prangende) månedsløn, og det kan være svært at finde... Så det vil nok være umuligt at få Thailand til at acceptere inkomstforholdene...

Selv hvis I snyder, og undlader at fortælle derhjemme at I er herude, ville det være lige på grænsen med de 7.000,- og kursen på THB skal jo ikke svinge voldsomt meget kan jeg godt se...

Så OK - jeg sender ønsket om at du finder en god lottokupon til Næstved :)




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
27-årig dansk mand er blevet misbrugt i Thailand Discover Thainess 5 19-05-2022 08:08
Nu er Ong blevet dansk statsborger Nyheder på dansk 1 20-03-2022 12:42
Det er ikke altid man bliver snydt Hele Thailand 5 20-03-2022 12:18
Er den thailandske konge blevet syg ? Nyheder på andre sprog 4 14-05-2021 15:19
Mindst 17 passagerer er blevet dræbt, og adskillige andre kvæstet, i en busulykke i Thailand søndag. Nyheder på dansk 3 11-10-2020 18:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 100,891,579 Unikke besøg | jQ Blog