Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Så det i dag den nye windows blev frigivet
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 13:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Anmeldernes dom over Windows
22. okt. 2009 09.51 Indland

Det er kun 2½ år siden, Microsoft kom med sin noget udskældte Windows Vista.

Versionen var ifølge anmeldere og brugere fyldt med børnesygdomme, unødvendige applikationer og høje systemkrav.

I dag er de klar med den endelige version af det nye styresystem "Windows 7".

Microsoft har tidligere været meget hemmelighedsfulde omkring nye produkter, men den tradition har de brudt denne gang og sendt en beta-version ud til flere millioner brugere.

Gennemtestet og lidt kedelig
Resultatet er et gennemtestet produkt, der ikke giver kritikerne meget at skyde med.

Version2 har tidligere kaldt styreprogrammet "morgenfrisk, men usexet", og skriver i deres endelige dom:

- Den mest positive nyhed er, at Windows 7 ikke kræver en superkraftig pc. Windows Vista var ved lanceringen en skuffelse for mange brugere, fordi hardwarekravene var urealistisk høje for at få en fornuftig ydelse på en typisk kontorpc.
Læs hele Version2s anmeldelse her

Der er stadig småfejl
Det amerikanske PC Word har en længere anmeldelse, hvor de hæfter sig ved nogle af de fejl, der endnu ikke er blevet rettet.

- Windows 7 er ikke fejlfri. Nogle features virker ufærdige og nogle længerevarende irritationsmomenter er der stadig.

PC World's anmeldelse er meget udførlig og beskriver nøje de enkelte elementer, uden at det bliver alt for indviklet.
Læs den lange version her

Er man mere til highlights har selvsamme PC World forfattet en liste over Windows 7's bedste features.
Den kan du tjekke ud her

Anmelderne er altså ret positivt stillet over Windows 7.


http://www.dr.dk/...094640.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 15:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Er der nogen der har erfaring med den...

lindy

http://npinvestor...94849.aspx
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

davser
jeg syntes det er godt og virker fint,ikke nogen problemer her

med den nye 7

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2009 17:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg har nu afprøvet det nye Windows 7 i en lille måneds tid, ingen problemer, det har nogle små finesser så som bla. gadgets som jeg har opsat på skrivebordet med bla. temperatur, verdensur, dagens valutakurser, ja kun fantasien sætter grænser. De forskellige vinduer man har åbent, er opstillet på en anderledes måde, kan især godt lide at man kan få dem frem som et faneblad man kan bladre i.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 07:12

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline


Da et af problemerne med Windows Vista er, at det fylder utroligt meget på harddisken, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan opdateringen til Windows 7 fungerer.

Bliver den gamle Vista version liggende og stadig optager plads? Eller sletter opdateringen evt. Vista versionen?

Hvem ved det?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 09:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja se det ved jeg ikke en disse om,
men et godt spørgsmål.
Det kunne jeg også li at vide.
ikke fordi jeg mangler plads.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 09:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Her der lidt mere om det...

http://mail.live....wsignin1.0

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2009 13:23

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline


Det blev jeg ikke meget klogere af!

Jeg "ryger ind" på windows live log in.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2009 10:17

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

DK skrev:

Da et af problemerne med Windows Vista er, at det fylder utroligt meget på harddisken, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan opdateringen til Windows 7 fungerer.

Bliver den gamle Vista version liggende og stadig optager plads? Eller sletter opdateringen evt. Vista versionen?

Hvem ved det?


Er der virkelig ikke nogen af Jer som har installeret Windows 7, der kan fortælle om den gamle Vista version bliver liggende?

Det må da være nemt, at gå ind i programmer og se om den stadig ligger og fylder op....

For os med lette bærbare og lille harddisk, er det nemlig ikke ligegyldigt.

Det ville også være fint at få information om der er forskel på opdaterings versionen og den fulde version af 7'eren i denne
sammenhæng.

Jeg har læst mig til, at en af finesserne ved 7'eren er, at man kan installere som dansk version, selv om man køber i et andet
Europæisk land. Gælder det så også ved køb i Asien?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2009 10:20



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen jeg vil tro den gamle vista vil blive liggende på din harddisk, for på de computere man køber i dag kan man jo lave en fabriksgendannelse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 01:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg har kørt med Windows 7 siden nytår nu, og selv om jeg er modstander af Windows generelt på grund af opbygningen
og sammensmeltningen af diverse Microsoft produkter, må jeg krybe til korset!!

I mine mange år med PC og med forskellige styresystemer fra Microsoft, er Windows 7 det mest kompakte og enkle at
installere. For første gang nogen sinde, er den selvstændige installation af drivere unødvendig. Spørgsmålet under
installationen om man ønsker at lede efter opdateringer, er i virkeligheden en sofistikeret driver søgemaskine og virker perfekt.

Nå, ikke flere reklamer :-O

Som man kunne læse i går på Ekstra Bladethttp://ekstrablad...243099.ece
skal PC'er med XP formatteres før installation. Jeg forsøgte den indbyggede overførsel af filer, men lavede samtidig en
manuel backup. Det var meget heldigt da den funktion mellem XP og Windows 7 ikke virkede efter hensigten!!

For Vista brugere er det dog mere enkelt, her virker fil overførsel som lovet og uden problemer. Men man skal være opmærksom
på at overførslen skal ske mellem to PC'er med samme sprog, jeg oplevede flere problemer med en anden maskine jeg også
installerede 7'ern på hvor den ene var engelsk sproget. Og et godt råd til dem som køber en kopi herude, inden i betaler, skal
i sikre jer at man kan installere ekstra sprog. Mange kopier i omløb har ikke mulighed for det da man har fjernet MUI funktionen.

Det er lidt nørdet, men går helt enkelt ud på at man har barberet styresystemet ned til et minimum og i flere tilfælde også har
fjernet opdaterings muligheden da det ikke er en licenseret udgave. Og Bill Gates giver ikke ved dørene i det her tilfælde,
sikkerheden i validerings værktøjet er strammet gevaldigt op. Forsøger du 1 gang at opdatere med en kopi som bliver afvist, kan
du lige så godt starte forfra. PC'en går i sort uden muligheder for at forsøge med en anden nøgle, gevaldigt irriterende og meget
tidskrævende.

Og bruger man den indbyggede opdaterings funktion, ligger den 'gamle' Vista på samme partition og fylder godt op. Og her
kom jeg da lige tanke om et minus mere. Bliver du frustreret over manglen på harddisk plads og ønsker at slette det 'gamle'
styresystem skal du væbne dig med tålmodighed, det tager en evighed fordi papirkurven først beregner hvor mange GB der skal
slettes, og først derefter spørger om du nu er sikker på om du vil slette det. Det kan godt tage en times tid afhængig af størrelsen
og maskinens hastighed.


Det eneste negative efter så lang tid med 7'ern jeg kan få øje på er størrelsen, hele 16 GB fylder den udpakket og tager meget
plads på en laptop. Som man kan læse i artiklen findes der også en udgave der fylder 20 GB, lidt for meget efter min smag!!

Og i skal være opmærksomme på at de Antivirus programmer i kører med nu, ikke fungere i 7'ern. Selv om jeg har Panda som
løber til 2012, er jeg ifølge Panda nødt til at købe en Windows 7 kompatibel udgave. Funktionen i 7 der giver mulighed for at køre
et program fra fx XP på en Windows 7 afviser alle forsøg da sikkerheden er ændret og styrket!!

Men giv Windows Essentiel gratis antivirus en chance, jeg skulle selvfølgelig prøve den og er så tilfreds at jeg har smidt alt andet ud.
Den er ikke så tung som andre antivirus programmer, og tilbyder hurtige opdateringer. Finder den snavs på maskinen som den
ikke kan fjerne, husker den dit 'problem' og leder efter opdateringer og installere dem så snart de findes.

Heller ikke mit gode gamle brænder program fra Nero virker på 7'ern, så det kan koste nogle penge at opgradere med mindre man
downloader nogle af de mange programmer fra nettet.

Men alt i alt er jeg er meget tilfreds, efter min opfattelse er det den mest brugervenlige version Microsoft har præsteret til dato. Efter alle mine mange år med Windows, jeg startede med Windows 95, installere jeg med glæde en ny version. Som jeg startede med at fortælle er det super nemt og problemfrit, jeg har en maskine der kører uden problemer af nogen art.

Og for første gang behøver jeg kun 1 medieafspiller, K-lite codec pakken er nu så komplet at Medieplayer afspiller alle de skumle
formater jeg henter på nettet uden problemer. Så jeg er ved at nærme mig det jeg ikke ville, jeg er indehaver af en maskine næsten udelukkende med Microsoft programmer.

Den har de sgu lavet godtThumb

Pensionisten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 03:52

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline


Hej med dig!

Og tak for en meget informativ artikel.

Specielt var det rart at høre, at man ikke skal igennem hele driver cirkusset igen, hvor jeg tidl. har set at ens hardware, pludselig giver op, ved en ny Windows installation.

Nu har jeg så tænkt mig at købe en original version af 7'eren, men mangler stadig svar på nogle spørgsmål.

Kan det virkelig være rigtigt, at den nye 7'er lægger yderligere 16 GB oven i det Vista fylder??? Så får jeg sq. problemer!!!

Og hvad med muligheden for at installere en dansk sproget udgave, når man køber i Asien. Som tidl. nævnt har jeg læst, at funktionen ligger i programmet. I hvertfald i Europa.

Men det kan forhandleren sikkert svare på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 03:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

http://www.comon....45006.html


Her er de fedeste ting ved Windows 7

Ryst vinduer væk, stream musik, optag dine problemer, kalibrer din fladskærm og meget mere.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 04:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

kan man ikke slette Vista helt så den er total ude af harddisken ??????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 07:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jov Elmer det tror jeg godt du kan, men så skal du ind i dosen og gøre et eller andet der. Og der må jeg indrømme der tør jeg ikke udtale mig om hvordan du skal gøre. Eller sagt på en anden måde jeg tør ikke fortælle dig hvordan man gør, har kun en formodning om hvordan man gør det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 07:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja efter jeg er kommet på en bærbar med windows 7 på, er jeg da kun 100 % tilfreds med programmet.

Det eneste jeg ikke er tilfreds med er deres explore, den køre godt nok langsomt i forhold til firefox.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 09:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Ja jeg aner intet om det her ? men har da lige læst at de gør et stort nummer ud af at den nye Windows lige er frigivet ?? nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 10:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej jsh71
Min explore kører med uændret hastighed, og mine uønskede mail fjernes øjeblikkelig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 16:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

nørd Det er Pensionisten der siger han har kørt W 7 siden Nytår ???
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 16:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja min google chrome
virker fint med windows 7
jeg syntes den er lidt hurtigere end explorer

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Stuepigen blev pludselig millionær Nyheder på dansk 1 04-05-2024 17:25
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Fuld turist blev sparket Nyheder på dansk 1 16-08-2023 08:40
Bylde-mand blev udstødt fra samfundet i 45 år Nyheder på dansk 2 27-11-2022 16:24
Hun blev glad, da hun fik dommen Discover Thainess 1 22-09-2021 10:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,889,889 Unikke besøg | jQ Blog