Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pandora
lindyras
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 09:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pandora falder 70% i dk.rasenderasendeGræder

Godt man ikke bliv fristet til at købe denmusic

l.r.
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 09:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Pandora falder 70% i dk.rasenderasendeGræder

Godt man ikke bliv fristet til at købe denmusic

l.r.



den er storeslem, der er er par stykker der griner godt i dag, efter de har solgt deres aktier til den høje kurs

http://politiken....0-procent/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 11:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 453
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

hvem griner nu det er noget helt galt i dagens verden

Smykkevirksomheden Pandoras fyrede topchef kan dog svigtende salg og styrtdykkende aktiekurs glæde sig over et gyldent håndtryk på knap 10 mio. kr.

Bestyrelsen i Pandora valgte her til morgen at fyre sin direktør, og det koster således selskabet 9,6 mio. kr. svarende til to års løn.

Det fremgår af Pandoras seneste årsregnskab.

http://epn.dk/bra...503063.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 19:05

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Ja, jeg griner godt, for det vi ser er afsløringen af finansmarkedet som et kæmpe Ponzi-scam!

Da jeg er ligeså overtroisk som de fleste Thai´er, så sku´ de måske ha´ valgt et andet navn til biksen?

"Pandoras æske var en hadegave, som Hermes gav den første kvinde. Den var en del af Zeus' plan om at straffe menneskeheden for at have tilranet sig ilden.

Prometheus skabte den første mand, Pharenon, og Zeus blev rasende over at Prometheus beskyttede menneskene og sørgede for, at de ikke fik adgang til ild, hvorfor de var tvunget til at leve uden lys og varme. Prometheus hjalp nu menneskene ved at stjæle ilden fra Hefaistos og give dem den. Som straf fik Zeus fremstillet den første kvinde Pandora i Athenes billede og med Hermes' evne til at bedrage. Hun blev sendt til Prometheus' broder, Epimetheus, sammen med en gave: Pandoras æske. Da hun kom til menneskenes samfund åbnede hun æsken, hvorved det meste af æskens indhold ('ondskab' og 'sygdom' osv.) blev sluppet ud. Kun 'håbet' forblev i æsken i en tid, men slap også ud til sidst. Det var dog også et onde, da det – som Hesiod peger på – kun er dårskab og selvbedrag at nære håb om fremtiden, når fremtiden ikke kan kontrolleres af mennesket."

Jeg mener at Pandora - som er en inderlig overflødig smykkebiks - nu måske er havnet på sit egentlige værdimæssige niveau...

Smykker? Vor herre bevar mig vel, lav dog noget unikt, sengetøj som bonderøven Lars Larsen f.eks.!

music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 23:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Ja, jeg griner godt, for det vi ser er afsløringen af finansmarkedet som et kæmpe Ponzi-scam!


Jeg mener at Pandora - som er en inderlig overflødig smykkebiks - nu måske er havnet på sit egentlige værdimæssige niveau...

Smykker? Vor herre bevar mig vel, lav dog noget unikt, sengetøj som bonderøven Lars Larsen f.eks.!

music


Jeg er enig med dig vedrørende Pandora, investorerne har fået en ordentlig røvfuld, og det fortjener de.

Men laver Lars Larsen noget unikt ?

Vel gør han da ej, allerede længe inden Lars Larsen (LL) blev født, lavede man sengetøj, og formentlig i en noget bedre kvalitet end den, man kan købe i en af LL's butikker i dag.

I takt med, at hans pengetank vokser, er kvaliteten af hans varer faldet, så nu kommer straffen for alle forbrugerne, der har gjort Lars Larsen til en rig mand.
Stort set alle konkurrenterne er udraderet, så nu kan manden gøre som han vil, og det gør han.

Mange af hans varer har gode danske navne, f.eks. Kronborg, de er bare lavet i Pakistan eller Bangla Desh, og kvaliteten er ikke noget at råbe hurra for.

Men jeg er enig med dig i at kalde ham for en bonderøv.

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 00:03

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Jeg har sejlet forbi LL hus ved regatta hvor han hilste på alle der kom forbi, og hans hus var da ikke noget prangende, så med alle de penge han har og når han bor i den "knaldhytte" ved Silkeborg sø, nå han da være lidt en bonderøv ??? jeg havde forlængst flyttet til LOS...Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

soi7 skrev:
Jeg har sejlet forbi LL hus ved regatta hvor han hilste på alle der kom forbi, og hans hus var da ikke noget prangende, så med alle de penge han har og når han bor i den "knaldhytte" ved Silkeborg sø, nå han da være lidt en bonderøv ??? jeg havde forlængst flyttet til LOS...Thumb


lars larsen er ingen pralrøv har arbejder for sjov ,han er nok en bonde type
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 08:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er ikke L.L der er dum ,det er alle de folk der køber hans lort som han får lavet i østen til ingen pengeAngry

l.r.
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Det er ikke L.L der er dum ,det er alle de folk der køber hans lort som han får lavet i østen til ingen pengeAngry

l.r.


den kloge narre eller rettere sagt snyder den mindre kloge har det ikke altid været sådan
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 10:09

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

@nnn:

Min bemærkning om Lars Larsen´s sengetøj "som noget unikt" var faktisk ironisk ment, måske lige en tand for tyk, ironien?!

ved ikke

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 11:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
@nnn:

Min bemærkning om Lars Larsen´s sengetøj "som noget unikt" var faktisk ironisk ment, måske lige en tand for tyk, ironien?!

ved ikke



Ok, den burde jeg måske have forstået, men det smuttede.

Men så er vi jo helt enige. Thumb

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Så må man nok finde guldstøvet frem

http://epn.dk/inv...503981.ece

l.r.
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 14:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Så må man nok finde guldstøvet frem

http://epn.dk/inv...503981.ece

l.r.


så så ikke pi ve for meget se her lidt godt er der i finans verdenen

Strandvejsvillaer under 4 millioner
http://epn.dk/pri...504060.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pandora-fabrik i Thailand ramt af coronavirus Nord Thailand 1 23-08-2021 17:40
Pandora fyrer i Thailand Nyheder på dansk 7 27-08-2020 13:06
Næste Pandora-fabrik kan blive uden for Thailand Nyheder på dansk 5 14-05-2019 10:07
PANDORA indvier sit nye produktionsanlæg, Triple A, i Bangkok Nyheder på dansk 1 25-06-2018 03:10
Pandora-aktien styrtdykker efter regnskab Hele Thailand 12 18-03-2011 09:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.50 sekunder | 112,578,858 Unikke besøg | jQ Blog