Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
kan man stole på thailandske banker
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-12-2009 06:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser jeg læste lige den her på nettet.


This morning, upon my awakening I checked my mobile phone and found 2 missed calls from a local mobile number.

I in turn called that number and it was answered by a Thai lady who, and based upon the background noise was sitting in a room with a lot of people using telephones. A boiler room sound is how I would descibe it.

She asked who was calling and I told her and she replied sorry I made a mistake, wrong number and hung up.

About 10 minutes later I received a call (unknown) which directed me to a very official sounding message service (in Thai) that gave me a number of options and I pressed No. 1 and based upon those options.

A Thai lady answered and I asked what company was calling me and she said the Thai tax department so I handed the phone too my wife.

She, my wife started giving particulars such as her I.D card No. and bank account details and I asked what the fvck was going on.

She stated it was the tax department telling her that there was money owed by them and they wanted to send money to her ATM account (which I thought was strange) and it had to be done immediately.

Anyway she said that these people knew her company registration number and sounded very official so she was going down to the sub-branch of our main bank (TMB not far from our house) and to check it out.

By the time she got down there to check out her account there was no money left in the account apart from 200 Baht and I had called her already as I suspected a scam.

Well I told her to get down to the head office in Pattaya immediately, I jumped on my motor cycle and wihin 15 minutes we were both sitting with the bank manager who had told us he had personally stopped the scam minutes before it was too late.

He then explained to us that in the last few days 4 bank customers had all their life savings stolen from their account with one poor lady losing 300,000.00 Baht only yesterday.

Now we were very lucky but obviously (and as Larvidchr suggested) Thais are very prone to scamming by people of apparent authority and if this thread can serve a purpose to warn others how easy it is for these very organised crime groups too steal your money I would be most happy.

Footnote: The bank manager informed us that his bank would not be responsible for such theft even though money was removed without a pin-code verification.

The bank manager also told us the scam originated in China and many in Thailand are on their books including (as he suspected) some bank employee insiders.

Og så en google oversættelse

Oversættelse fra Engelsk til Dansk
Her til morgen, efter min opvågnen jeg tjekkede min mobiltelefon og fundet 2 ubesvarede opkald fra en lokal mobilnummer.

Jeg udtalte sig på dette nummer og det blev besvaret af en thailandsk dame der, og bygger på de baggrundsstøj sad i et værelse med en masse mennesker, der bruger telefoner. Et fyrrum lyd er, hvordan jeg ville descibe det.

Hun spurgte, hvem der ringede, og jeg fortalte hende, og hun svarede, beklager, at jeg lavede en fejl, forkert nummer og hængt op.

Omkring 10 minutter senere modtog jeg et opkald (ukendt), som henvender mig til en meget officiel klingende message service (på thai), der gav mig en række muligheder, og jeg trykkede nr. 1 og baseret på disse muligheder.

En thailandsk dame svarede, og jeg spurgte, hvad selskabet kalder mig, og hun sagde den thailandske skat afdelingen, så jeg rakte telefonen for min kone.

Hun, min kone begyndte at give oplysninger, såsom hendes id-kort nummer og bankkontooplysninger, og jeg spurgte, hvad fvck der foregik.

Hun anførte, det var den skattemæssige afdeling fortæller hende, at der var penge skylder dem, og de ville sende penge til hende ATM konto (som jeg syntes var underligt), og det skulle gøres med det samme.

Anyway hun sagde, at disse mennesker kendte hende virksomhedens registreringsnummer og lød meget officielle, så hun gik ned til sub-gren af vores største bank (TMB ikke langt fra vores hus), og for at tjekke det ud.

På det tidspunkt, hun kom derned for at tjekke hendes konto var der ingen penge tilbage på kontoen, bortset fra 200 baht, og jeg havde kaldt hende allerede som jeg mistænkte en fidus.

Jamen jeg fortalte hende at komme ned til hovedkontoret i Pattaya straks, sprang jeg på min motorcykel og wihin 15 minutter var vi begge sad med den bank, der havde fortalt os, at han personligt havde standset scam minutter før det var for sent.

Han forklarede os, at i de sidste par dage 4 bankkunder havde alle deres opsparinger stjålet fra deres konto med en stakkels dame miste 300,000.00 Baht kun går.

Nu vi var meget heldige, men naturligvis (og som Larvidchr foreslået) Thais er meget udsat for svindel ved folk tilsyneladende myndighed, og hvis denne tråd, kan tjene et formål, til at advare andre, hvor nemt det er for disse meget organiserede kriminelle grupper også stjæle dine penge, jeg ville være mest tilfredse.

Fodnote: Det bankdirektør informeret os om, at hans bank ikke ville være ansvarlig for sådanne tyveri, selv om pengene er blevet fjernet uden en PIN-kode verifikation.

Bankdirektøren også fortalt os fupnummer oprindelse i Kina, og mange i Thailand er på deres bøger, herunder (som han mistænkte) en ansat i banken, insidere.


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-12-2009 13:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3628
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

banken kan man nok stole på men de ansatte er nok værre eller bedre end alle andre mennesker og give sine bank oplysninger telefonen er en ting man aldrig skal gøre


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52
4 thailandske brugertips Hele Thailand 6 29-10-2023 03:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 107,583,367 Unikke besøg | jQ Blog