Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
GLØGG for thaier i weekenden
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2009 09:04

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det med den julegløgg. Ja jeg har stor GLØGG fest her i weekenden for alle mine thailandske venner, og de har lovet at de nok skal supporte mig med denne danske tradition. (ja det har jeg kaldt den) Jeg har ikke kunne finde alt hvad der er i opskriften, men pyt. Det smager også lidt af JUL hehe...

Det er jo svært her i kulden med 29 graders varme at arrangere noget sådant, så nu har jeg haft disse rosiner og andet i blød meget længe for den store fest i weekenden hehe det bliver sjovt…

Ingredienser til
fræk julegløgg med cognac
2 flasker rødvin
2 flasker portvin
1 flaske cognac
en halv flaske mørk rom
1 porter
4 kanelstænger, 20 hele nelliker, 20 kardemommekapsler, 15 peberkorn
rosiner og mandler

Fremgangsmåde til fræk julegløgg med cognac
Lad rosiner trække i rommen i en uges tid. Krydderierne giver du et opkog i en kasserolle med lidt vand. Lad det simre 5 minutter under låg. Sluk derefter og lad kryddervandet stå et døgns tid. Derefter filtrerer du væsken.
Når det er gløgg-tid varmer du vinen op, tilsætter krydderiblandingen og de rom-smagende rosiner. Gløggen må ikke koge. Server mens den er rygende varm og nyd hvordan varmen breder sig i kroppen efter et par glas.
Den er ikke egnet til familiesammenkomster, hvor folk skal køre hjem!

Er der nogen her på siden der har prøvet dette herude hehe. De bliver godt nok lidt overraskede af denne varme rødvin etc.

Julen er en dejlig ting.......

z6z
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-12-2009 13:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3304
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

skaal en kraftig jule gløgg du brygger sammen kan thaierne tåle den
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2009 10:13

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hehe

Nej thailænderne kunne ikke tåle denne varme drik. Thailænderne er jo søde og rare mennesker, så når farang siger, at nu skal vi have noget dansk tradition, ja så skal det jo prøves, så ham farangen ikke bliver sur.

De så godt nok lidt underlige ud ved det første glas. Det var det, for så gik snakken bare livlig. Det var virkeligt sjovt. Alle kunne tale med hinanden også selvom de ikke talte samme sprog hehe.

Virkelig hyggelig festz7zølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2009 10:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

skaal Ja vi har været til en privat Thai familie fest i Nord Thai Grin med meget thai Whisky i cola og masser af mad og efter 1½ tim. forstod alle hinanden griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til Thaier bosiddende i Danmark vedr. skilsmisse Alt det andet 3 11-10-2020 00:57
Arnold Schwarzenegger overraskede en flok thailandske turister i Paris i weekenden Nyheder på dansk 1 06-05-2017 08:41
Ud og køre med de skøre Thaier Skik og brug 4 15-03-2014 01:46
Her lidt om Thaier Diverse 2 23-11-2013 09:53
Ak de Thaier ? Alt det andet 6 19-01-2012 10:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 112,575,102 Unikke besøg | jQ Blog