Se emne

Hvem er her? 2 gæst(er)
 Udskriv emne
Danish expat witnessed his Thai wife’s murder
yindee
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Leif Skrev
Jeg lavede kun 5 punkter, listen er meget længere.
Der laves fejl fra begge sider ingen tvivl om det, men en sted skal man jo starte.


fuldstændig rigtig vi skal starte et sted, det bedste sted er at starte med en selv, tag de lyserødre briller af, lær af dem det gik galt for, gør du det er du godt på vej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 16:03

Bruger

Antal indlæg: 416
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

yindee skrev:
NFP Skrev Jeg vil naevne jeg er ikke totalt uvidende om forholdene i Thailand naar det kommer til stykket. Vi kan alle tage vores forholdsregler bl.a. via en pre-nup.


Det har du da ret i vi kan tage mange forholdsregler rent juridisk, vi kan en da vinde ret sager, Thailand er jo ikke et uland hvad lovgivning angår

Problemet opstår først den dag hvor nogle personer ikke vil følge de juridiske spilleregler

den dag hvor du bliver overfaldet ude midt i ingenting er der ingen der kan beskytte dig 24 timer i døgnet og det selv om du har ret ifølge juraen



Helt enig. God nat.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 16:13

Bruger

Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

fuldstændig rigtig vi skal starte et sted, det bedste sted er at starte med en selv, tag de lyserødre briller af, lær af dem det gik galt for, gør du det er du godt på vej


Yes men der er ligesom ikke den store vilje til at lære fra andre.
Hvor har jeg tit hørt / læst sætningen.. Jeg vil / det er bedre, at gøre mine egne erfaringer.
Og det i et land hvor man ikke forstår hvad de siger.

Og ja NFP jeg havde netop garderet mig i hoved og røv med papirer, så hun havde kun en mulighed ud over at vente 23 år..
Og det var jeg kom væk. Ja jeg kan sikkert vinde en retssag og blive tilkendt de 23 års leje som var betalt, men jeg er 100% sikker på hun ikke har pengene.
Og selvom jeg stadig ligger inde med papirerne på jorden og jeg står som Djaubahn for huset, så er det alligevel lykkedes hende at sælge det.. ved ikke Djaubahn = ejer / Lughbahn = beboer

Vi havde indledt salg og havde interesserede købere, derfor var jeg ligesom nød til at involvere ex,en da jorden stod i hendes navn.
Og ifølge papirerne var der lavet en fordeling.
Grunden til jeg er så sikker på hun står bag..
Da jeg lå på sygehuset, kom hun.. Det eneste hun spurgte om var.. Ved du hvem der gjorde det
og da jeg svarede ja, havde hun travlt og spurgte ikke engang om hvem, så den er ret sikker.
2 dage efter kom betjenten som ellers havde hjulpet og meddelte, han syntes vi skulle forsvinde fra Lopburi hurtigst muligt, for han mente ikke vi var sikre.. ikke engang på sygehuset.
Resten er kun gætteri, men jeg har en ret god ide om hvordan og hvem der var involveret. Og at Politi chefen i khoktum havde fået penge..

Og joe da Jyllandsposten kom og stillede spørgsmål, ville politiet sørme se på sagen.. Men altså de havde haft 3 mdr til at fabrikere alibier osv.. Så jeg skulle ikke ned og lege med dem.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 21:17

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

leif skrev:
fuldstændig rigtig vi skal starte et sted, det bedste sted er at starte med en selv, tag de lyserødre briller af, lær af dem det gik galt for, gør du det er du godt på vej


Yes men der er ligesom ikke den store vilje til at lære fra andre.
Hvor har jeg tit hørt / læst sætningen.. Jeg vil / det er bedre, at gøre mine egne erfaringer.
Og det i et land hvor man ikke forstår hvad de siger.

Og ja NFP jeg havde netop garderet mig i hoved og røv med papirer, så hun havde kun en mulighed ud over at vente 23 år..
Og det var jeg kom væk. Ja jeg kan sikkert vinde en retssag og blive tilkendt de 23 års leje som var betalt, men jeg er 100% sikker på hun ikke har pengene.
Og selvom jeg stadig ligger inde med papirerne på jorden og jeg står som Djaubahn for huset, så er det alligevel lykkedes hende at sælge det.. ved ikke Djaubahn = ejer / Lughbahn = beboer

Vi havde indledt salg og havde interesserede købere, derfor var jeg ligesom nød til at involvere ex,en da jorden stod i hendes navn.
Og ifølge papirerne var der lavet en fordeling.
Grunden til jeg er så sikker på hun står bag..
Da jeg lå på sygehuset, kom hun.. Det eneste hun spurgte om var.. Ved du hvem der gjorde det
og da jeg svarede ja, havde hun travlt og spurgte ikke engang om hvem, så den er ret sikker.
2 dage efter kom betjenten som ellers havde hjulpet og meddelte, han syntes vi skulle forsvinde fra Lopburi hurtigst muligt, for han mente ikke vi var sikre.. ikke engang på sygehuset.
Resten er kun gætteri, men jeg har en ret god ide om hvordan og hvem der var involveret. Og at Politi chefen i khoktum havde fået penge..

Og joe da Jyllandsposten kom og stillede spørgsmål, ville politiet sørme se på sagen.. Men altså de havde haft 3 mdr til at fabrikere alibier osv.. Så jeg skulle ikke ned og lege med dem.


Ja- undskyld hr. erfarne Leif, men så lærte du også lidt her...! set i bakspejlet, så har du vist dummet dig ik....? det gør de "ERFARNE" jo desværre af og til- de tror nu ved de alt om LOS, og det er så lige der de bliver røvrendt gang på gang.ked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 22:10

Bruger

Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja du har helt ret jeg lærte noget Soi7.

Jeg har nu aldrig påstået jeg ved alt... tvært imod da.
Vi kan alle lære nyt hele tiden.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2014 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Kunne være interessant at høre om andres erfaringer udi familielivet på landet.

Måske AL48 har noget viden at dele?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2014 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

LungW skrev:
Kunne være interessant at høre om andres erfaringer udi familielivet på landet.

Måske AL48 har noget viden at dele?



Du kan besøge os her på¨Godset så kan du selv opleve, hvis du er heldig overleve livet på landet.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2014 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Uha, det tør jeg ikke, har heller ikke kluns til det klima, f.eks. gummistøvler, kedeldragt osv.

lås
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2014 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

LungW skrev:
Uha, det tør jeg ikke, har heller ikke kluns til det klima, f.eks. gummistøvler, kedeldragt osv.

lås


Et bymenneske som dig ville gå totalt op i sømmene på 14 dage.Grin

Gummistøvler?? - Er du tosset mand, de er sgu livsfarlige hvis du ikke ryster dem hver gang før brug Ikke SE

Se denne video, ca. 18:35 min. henne.Stres

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2014 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

sidste nyt i palle sagen; det ser ud til, at der bliver eller er blevet rejst tiltale i mod de to overfaldsmænd, som måske bliver anklaget for manddrab. de to er ikke arresteret endnu officiel


Two face manslaughter charge for death of Dane’s Thai wife

Police investigation into the November 1 fatal assault of the Thai wife of a Danish expat in the central province of Uthai Thani has apparently been fast-tracked after the Danish Embassy in Thailand stepped in to help a distraught Palle Jensen formally press charge against their alleged attackers. policstation

A police investigator at Khao Bang Kraek police station in Nong Chang district of Uthai Thani familiar with the case, told ScandAsia in a telephone interview that two alleged assailants had already been charged with manslaughter for serious head injuries sustained by Palle Jensen’s wife, Pim, that led to her death at a local hospital on November 3.

“Based on the statement [given by Palle Jensen], two men have been charged with manslaughter,” said the police who asked not to be named. “We will also be summoning four or five eyewitnesses for questioning as well.”

It was not clear whether the two suspects had already been arrested by police.


http://scandasia....thai-wife/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2024 14:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

yindee skrev:
en grim overskrift som nok burde rettes til "Danish expat witnessed the assault on his Thai wife" for når hvis sagen kommer for retten vil gerningsmanden blive dømt for vold med døden til følge, det vil sige max 3 års i hotel gitterly

noget helt andet er jeg forstår ikke at danskeren vil have ambassaden blandet ind i sagen det bliver det ikke nemmere af, tværtimod uanset udfaldet af en retssag kan han aldrig komme til at bo og leve i landsbyen

familie fejder er noget af det der bringer det værste frem i menesker i thailand og alle andre lande for den sags skyld

når det går galt er det ikke altid de andre det går ud over, det kan også ske for dig, det giver en stof til efter tanker

her er en video der viser hvor slemt det kan gå en



fandt lige en video fra Leif som handler om Thaier's manglende respekt for Farang den er meget interessant se med




en mere til samlingen ked



Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Prime Minister Srettha Thavisin Ousted From Office by Constitutional Court Nyheder på andre sprog 1 14-08-2024 17:09
Lyngby Thai Festival, lørdag den 24. august 2024 Udenfor Thailand 1 22-07-2024 08:51
Thai Airways...Smilet er falmet...... Flyselskaber 1 20-07-2024 09:25
Thai Festival 2024 i København Udenfor Thailand 6 09-07-2024 11:36
Sådan forsøgte thai-kvinde at ruinere Matthias Skik og brug 18 21-06-2024 17:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 111,495,020 Unikke besøg | jQ Blog