Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 19.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2010 02:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

19.02.2010

Godmorgen Dagbog.

Hulk.... Bare det dog gik noget hurtigere det her, for hold da kaje hvor jeg keder mig bravt. Men nu er jeg ikke så nem at stoppe, så efter strandrensningen gik jeg i gang med at slibe båd (under 100 mtr griner). Det var ikke fordi jeg havde SÅ meget overskud, men den skal altså være færdig.

Men jeg måtte stoppe efter en halv time tror jeg, pigerne henne i shoppen havde givet mig forkert korn, 80 i stedet for 60. Og det var for dumt at stå at slibe med, så jeg besluttede at gå ind efter nogle flere. Så et bad, og jeg var på vej. Nu er det altså ikke fordi jeg pludselig er blevet klar igen vel??

Jeg har bare svært ved at sidde stille, og jeg skal da love for at jeg fik min sag for i går. For det er stadig meget varmt her, og al løb foregår i gang, gåsegang ((12((

Der var meget langt i går, på grund af varmen og så mine ting, tog det godt nok lang tid at gå. Jeg måtte holde mange pauser på vejen, men det er jo heller ikke så tosset. Turen hjem igen var dog den værste, her måtte jeg snyde?? Vel ankommet til min stam restaurant hvor jeg bestilte take away, tog jeg en motorbike taxi resten af vejen til 30 Bht. Men jeg nåede da hen til biksen, hvor den sødeste af pigerne selvfølgelig stod og ventede på mig music

Det sagde hun i hver til fald hun gjorde, hun havde et engelsk ord hun ikke kunne sige griner

Så det blev et hyggeligt indkøb, og jeg fik næsten det jeg manglede. Jeg havde også besluttet mig for at begynde indkøbet af de elektriske ting der skal bruges på båden, den fidus med at ligge med røven i vejret for at starte lænsepumperne har jeg kasseret. Turen med fletmatrosen, hvor båden var meget truet af vand, lurede i baghovedet. Så jeg skal have lavet noget andet mere sikkert, og så i hovedhøjde Thumb

Og så mødte jeg min morgen sludre pige i Tesco Lotus!!

www.thai-dk.dk/penfoto/16/forurening029.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/forurening030.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/16/forurening031.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/forurening032.jpg

Jo altså, når jeg går den lange tur på Lamai stranden om morgenen, sætter jeg mig i Buddha's hus for at nyde solopgangen. Og her har den samme pige, hver morgen gjort rent og har ryddet op efter de folk som har sovet der. Og vi kender hinanden rigtig godt efterhånden, hun har i det år jeg har gået der, hver morgen været der, og begyndte for nogle måneder siden at sige godmorgen til mig. Igen måtte jeg svare jeg på standard spørgsmålene, om hvorfor jeg bor alene og hvorfor jeg ikke har en thai lady.

Den rengøring hun foretager hver morgen, er af egen fri vilje. Det tager jeg sgu hatten af for godaggodag

Det har været en meget langsom proces at lære hende at kende, men dejligt uforpligtende. Hendes engelske ligger på samme niveau som mit oldgræske, så det har taget meget lang tid at lære at snakke sammen:-) Men det er da rart at få et stort smil sammen med et godmorgen klokken 6.30 hver morgen hej Eftersom jeg selvfølgelig svarede på hendes spørgsmål, mente jeg jo også at hun skulle svare på mine. Så jeg fik at vide at hun er 35 år (tror jeg) hun sagde. Har selvfølgelig været thaigift, og har et barn på 3 år som bor hos hendes mor(Bangkok) men er nu alene. Arbejder i en massage shop, som jeg iøvrigt for første gang i går så hende i !!

Og det er sgu underligt, for den ligger på vejen ind til Lamai beach road hvor jeg har gået nok 5 millioner gange, måske er det fordi der her IKKE, sidder en flok tøser udenfor og messer Massage Massage ??

Og hun kan ikke lide falanger?? Altså falanger med penge kan jeg forstå. Hun siger i hver til fald at hun ikke kan lide falang money?? Lidt underligt at ikke kunne lide falanger når man arbejder i en massage shop, men gudskelov ikke mit problem ved ikke

Men hun havde åbenbart savnet mig, for hun råbte mit navn meget højt da hun fik øje på mig i Tesco. Hun er ikke nogen skønhedsdronning, har et par kilo for meget på sidebenene, men er glad og lykkelig for det hun har. Så det var da dejligt at få et så ærligt smil fra hende, og strålende som en sol, stod hun nu her og krydsforhørte mig. Hvor har du været, og hvad har du lavet, ordene kom snublende på engelsk så jeg ikke kunne lade være med at grine :-O

Og når nu tingene er som de er med mig for tiden, var det et rigtig godt strategisk sted at opholde sig. Dejlig nedkølet, og meget tæt på det lille hus :-O

Så vi fik sludret i næsten en halv time, om alt og ingenting, men det var rart at se hende igen hej

Og så fik jeg endelig den længe ventede forklaring fra hende, hun påstår jo som jeg fortæller, at hun ikke kan lide falang money som hun kalder det. Og her udleveret og udpeget midt i Tesco Lotus mente jeg nu nok at jeg havde krav på et svar på, hvorfor hun behandler mig som hun gør, når hun nu ikke kan lide falanger!!

Og svaret der kom var meget enkelt, Because you are happy and don't look for lady??

Hmm........ tror i hun bliver ked af det hvis jeg fortæller at jeg en gang imellem ved et uheld kommer til at kigge på andre damer godag

Men hun har helt ret i at jeg er lykkelig for det jeg har, så det var godt set!!

Jeg kom ved et uheld til at give hende mit telefonnummer fordi hun spurgte om det :-O så hun ringer nok en af dagene, gud ved om jeg kan lokke hende herud som rengøringsdame??

Mange tanker og mange søde piger her, pigerne behøver ikke ligne modeller for at fange mit øje. Jeg vil meget hellere have at de har en skæv tand eller en skæv næse, for de mennesker har en glød der skinner ud igennem det altsammen!!

Nå, jeg kan ikke trække den længere. Men jeg vågnede en smule mere frisk end ellers til morgen, for første gang i et stykke tid nu, har jeg sovet hele natten. Så det håber jeg bliver stilen for dagen, altså lige bortset fra mine ukontrollerede husbesøg :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2010 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140

Hej Pensionist.
Jeg tolker siden i dag, som om du er ved at få det bedre. Mødet med rengøringsdamen, er jo en de små hændelser, der gør livet værd at leve((9((
hilsen
islander ((3((:SAR*TH*
Badedyr
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2010 11:28

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pensionist.

Det er stor glæder at jeg læse din dagbog hver dag, og sikker du kan skrive, du "fanger" en meget godt...kan kun forstille mig, hvordan du kan underholde efter et par kolde.... skaal

En rigtige god dag til alle...

Mvh Per hej
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768