Antal indlæg: 184 Tilmeldt: 22.02.09 Status: Offline
I Danmark har drikkepenge i årevis været en integreret del af regningen på hoteller og restauranter.
Men sådan er det langtfra i de lande vi rejser i - Selvom dette er en udbredt opfattelse.
I de fleste lande, udgør drikkepenge-delen hovedparten, af den løn de ansatte i turismeindustrien skal leve af. Dette gælder især på populære rejsemål.
Drikkepenge er med andre ord noget de ansatte har ret til - Selvom ingen lovgivning sikrer dem.
Se i tabellen hvor meget der forventes ved forskellige serviceydelser i udlandet. Derudover kan man, ligesom i Danmark, altid give lidt ekstra efter lyst og evne.
Ja i må meget undskylde, men jeg forstår ikke i siger thaierne giver 20 til 40 baht i drikkepenge. Alle de gange jeg har set en thaier betale har der som regel kun været 5 aller højst 10 baht hvis der har været nogle.
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
jsh71 skrev:
Ja i må meget undskylde, men jeg forstår ikke i siger thaierne giver 20 til 40 baht i drikkepenge. Alle de gange jeg har set en thaier betale har der som regel kun været 5 aller højst 10 baht hvis der har været nogle.
rigtig jsh71 nogle giver 5 eller 10 men general fra thaier 20 baht
faranger giver fra 20 til 100 men general 40 baht i snit