drikkepenge
|
thaikurt |
Skrevet d. 11-10-2009 08:16
|
Bruger
Antal indlæg: 354
Status:
|
swed skrev:
Hvorfor er i så helvedes nærig , 10 bath det er en halv dåse pils, kunne i drømme om at give 2,5 kr i Danmark, en stor flok nærigrøve det er hvad i er, det er fanme så man får kvalme over jeres kommentar, hvordan var det i Danmark fok 25-30 år siden, , gør som mig giv konen alle pengene og lad hende betale alt, så giver du altid de rigtige drikkepenge
Hvis du mener du har råd til at betale så meget i drikkepenge så gør du bare det,
Jeg vil stadig betale det jeg mener er rimlig, :LOL
Regne med at du er en af de turister der kommer et par gang om året til |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 11-10-2009 09:55
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
tiger skrev:
Selv giver jeg også drikkepenge, men aldrig i receptionen.
Giver gerne 100 bath, den første dag, og så ellers lidt løbende hen af vejen.
Jeg gav drikkepenge flere gange til personalet den uge jeg boede der, de 500 Bath jeg gav i receptionen var fordi de havde en indsamlingsbøsse hvorpå der stod at hvis man havde været tilfreds med servicen så kunne man give en skilling til personalet. |
|
|
|
bz |
Skrevet d. 11-10-2009 10:03
|
Bruger
Antal indlæg: 244
Status:
|
swed skrev
jeg har prøvet at give drikkepenge 2 gange , først for meget derefter gav jeg for lidt, så fik kone pengene og kredit kortet, så idag styrer hun alt med økonomi hos os, men det er sjovt at se alle tjenere lægger regningen til mig , både i thai og her i Danmark
:LOL det er fordi de forventer store drikke penge fra en farang og mindre fra en thai
PS jeg giver ikke min kone penge hun tager dem selvog giver lidt lommepenge :MU til stakles mig :D |
|
|
|
|
Skrevet d. 11-10-2009 10:10
|
Antal indlæg:
Status:
|
Ja jeg kan da læse på de sidste indlæg at det er godt jeg ikke er gift, men det kan nu være hårdt nok at have den faste dame, men hva søren så længe jeg er glad for hende så går det nok :MU |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 11-10-2009 10:31
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Hej Swed
Ja netop giv Thaidamen pengene så får de i drikkepenge hvad de skal have. Men ser du hvad hun betaler for det er ret tit at netop Thaier siger : I betaler alt for meget !!
Men den anden side af sagen er, hvis det er tilfældige bekendtskaber så hjælper Thaier selvfølgelig Thaier. Vi har set Thaidamer betale 50 baht for at køre med bathbus, der koster 10 baht. Vel at bemærke når det var farangpung der skulle betale.
Ja selvfølgelig de er ikke dummere end andre mennesker. og vil man snydes så bliver man det. ( i hele verden ) |
|
|
|
bamsen |
Skrevet d. 11-10-2009 11:22
|
Bruger
Antal indlæg: 1138
Status:
|
Davser
Ja sjovt nok siger min kone også,
at man ikke skal gi så meget i drikkepenge.
og jeg ved at flere thaier siger det samme.
Ja hvis man vil kan man sagtens blive snydt
Men man kan også gøre noget for at begrænse det.
bamsen |
|
|
|
sula |
Skrevet d. 11-10-2009 12:34
|
Bruger
Antal indlæg: 36
Status:
|
Hejsa
Jeg kan ikke rigtigt se at man kan blive snydt med hensyn til at give drikkepenge, man giver vel hvad man selv har lyst til at give og efter formåen, så det er jo op til folk selv om de vil give eller lade være, giver selv mellem 20 og 100 bath alt efter service og hvor man er henne. |
|
|