Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Falck Global Assistance åbner eget døgnbemandet center i den thailandske hovedstad

Oprettet af eneber d. 25-04-2017 08:12
#1

Det er ikke altid, det sker. Men det sker. Danske rejsende, der bliver syge på deres ferie i Thailand, risikerer at blive overbehandlet, når de befinder sig på et lokalt hospital.

Overbehandling kan være alt fra overflødige MR-skanninger til unødvendige antibiotika-kure. Og det vil de danske forsikringsselskaber og assistanceorganisationer gerne undgå.

Det er blandt andet baggrunden for, at Falck Global Assistance nu har åbnet et døgnbemandet servicecenter i Bangkok, fortæller medicinsk direktør, Thy Andresen.

»Overbehandling fylder en del. Vi vil gerne sikre tryghed for vores klienter, når de bliver syge på rejsen. At vi nu har et Falck Global Assistance-kontor lokalt betyder rigtig meget«, siger Thy Andresen.

Han understreger, at overbehandling ikke altid handler om snyd i form af store regninger til patienter og dermed forsikringsselskaber, men også forskellig kultur og tilgang til medicinske processer.

Hurtig og korrekt behandling
Ifølge Falck Gobal Assistance skal det nye servicecenter derfor være med til at sikre en hurtig og korrekt behandling til rejsende i hele regionen - ikke bare Thailand, men eksempelvis også Laos, Cambodja og Vietnam - så dårlige oplevelser med det lokale sundhedsvæsen kan minimeres.

Det betyder eksempelvis, at syge danskere i Thailand så hurtigt som muligt kommer til det rigtige hospital med personale, der kender Falck Global Assistances standarder for behandling og procedurer. På den måde undgår de syge en stresset oplevelse og ikke-nødvendige behandlinger, mens Falck Global Assistances kunder - eksempelvis danske forsikringsselskaber - sparer penge til behandlinger, der ikke burde have fundet sted.

»Vi sparer klienterne for behandlinger, der jo ikke altid er bivirkningsfri og vores kunder for penge«, siger medicinsk direktør Thy Andresen.


For nylig kunne Politiken berette, hvordan en lang række danske forsikringsselskaber oplever problemer med overbehandling på feriedestinationer over hele verden. Selskaberne har ikke specifikke opgørelser over det præcise omfang af problemet, men til Politiken fortalte medicinsk direktør i SOS International, Mikael Fotopoulos, at hans forsigtige bud var, at overbehandling i betydelig grad finder sted i 5 til 10 procent af SOS Internationals sager og i mindre grad i hver fjerde sag eller mere.

»Det går fra nogle læger, som sætter lidt ekstra blodprøver på regningen, og til grov overbehandling, f.eks. en unødig operation«, lød det fra Mikael Fotopoulos.

Stigning af danske rejsende
Ifølge Thy Andresen fra Falck Global Assistance hænger åbningen af servicecentret i Bangkok også sammen med de rejsendes stigende forventning til bedre og bedre service på ferien.

»Derfor bliver vi nødt til at være til stede lokalt for at kunne hæve niveauet for kvaliteten af behandlingen«.

Det nye servicecenter i Bangkok er bemandet er 11 lokale thaier, der alle er ansat i Falck Global Assistance-regi.

At det nye center er blevet placeret i den thailandske hovedstad Bangkok er ikke tilfældigt. Turismen i landet satte endnu engang rekord i 2016 med 32,6 millioner rejsende. En stigning på 13 procent i forhold til 2015.

I mange år har tallet for danske rejsende til Thailand ligget stabilt omkring de 150.000 årigt. I 2016 steg tallet dog til 165.000 fra 159.000 i 2015.

I Danmark håndterer Falck Global Assistance rundt regnet halvdelen af de danske rejsende. Det gælder blandt andet store forsikringsselskaber som Tryg, Alka og Lærerstandens Brandforsikring.


[url] http://politiken....e-rejsende [/url]

Redigeret af eneber d. 25-04-2017 08:14