Oprettet af AL 48 d. 24-03-2014 09:58
#3
Ja, det er sgu en sørgelig ulykke. -Mon en hjelm havde hjulpet? Jeg ser ingen på billederne.
-Men bortset fra det, så giver jeg ikke meget for chaufførens beretning ang. uheldet. (Skulle med høj fart have påkørt MCén bagfra).
Hvorfor flytter han sin minivan? Er der fordi andre så bedre har mulighed for at påkøre den tilskadekomne??
MC én er totalt uskadt bagpå,-det samme er sidevognen ?? Men MC én har skade på venstre side ved motoren.
Mærkeligt at minivanéns forrude ikke er ødelagt, da det er der føreren af MCén vil ramme.
Mon ikke skaderne på minivanén sidder tæt på højre forstolpe??
Oprettet af AL 48 d. 25-03-2014 09:01
#7
yindee skrev:
al48 skriver
Hvorfor flytter han sin minivan?
det er nok for at fjerne beviserne fra ulykkesstedet, det er skik og brug herude at stedet hvor ulykken er sket, skal op mærkes det selv om alt andet trafik stopper i flere timer
Ja, og derfor tror jeg ikke en skid på chaufførens forklaring om uheldet.
Det er jo også påfaldende at både MC og sidevogn er uden synlige skader både bagpå og foran. Chaufføren udtaler jo selv, at uheldet skete med stor hastighed. -Det kunne tyde på at MCén er blevet påkørt ved vognbaneskift, -derfor heller ingen synlige bremsespor.
Hvis minivanén, som chaufføren påstår, kørte i yderste højre bane, - så burde der være synlige skader omkring venstre forstolpe (venstre forreste hjørne), hvis han ikke er kørt direkte op bag i MCén. Men der er jo ingen skader at se på hverken MC eller bøjlerne bagpå sidevognen.
Oprettet af M55 d. 26-03-2014 12:07
#8
AL 48 skrev:
yindee skrev:
al48 skriver
Hvorfor flytter han sin minivan?
det er nok for at fjerne beviserne fra ulykkesstedet, det er skik og brug herude at stedet hvor ulykken er sket, skal op mærkes det selv om alt andet trafik stopper i flere timer
Ja, og derfor tror jeg ikke en skid på chaufførens forklaring om uheldet.
Det er jo også påfaldende at både MC og sidevogn er uden synlige skader både bagpå og foran. Chaufføren udtaler jo selv, at uheldet skete med stor hastighed. -Det kunne tyde på at MCén er blevet påkørt ved vognbaneskift, -derfor heller ingen synlige bremsespor.
Hvis minivanén, som chaufføren påstår, kørte i yderste højre bane, - så burde der være synlige skader omkring venstre forstolpe (venstre forreste hjørne), hvis han ikke er kørt direkte op bag i MCén. Men der er jo ingen skader at se på hverken MC eller bøjlerne bagpå sidevognen.
se med her der er store skader på bussen, venstre forreste hjørne. bremsesporene er ret lange det tyder på høj hastighed
Redigeret af M55 d. 26-03-2014 12:09
Oprettet af M55 d. 02-04-2014 01:32
#10
Dødsensfarlig trafik: Ole dræbt på ferie i Thailand
Trafikken i Thailand kan være en dødsfælde for danske turister. Ole Laursen blev slået ihjel på motorcykel
Ferien i Pattaya, Thailand, endte tragisk for den danske pensionist Ole Laursen, 68, da han som passagerer på en motorcykel med sidevogn var på vej på restaurant med gode venner.
Ole Laursen sad i sidevognen, da motorcyklen blev påkørt bagfra af en minibus i høj fart. Han bar hverken styrthjelm eller sikkerhedssele, og den primitive sidevogn ydede ingen beskyttelse.
- Han blev slynget ud af sidevognen og døde på stedet, fortæller rejsekammeraten Jan Øglænd til Ekstra Bladet.
Det var nogle af verdens farligste veje, der kostede den danske turist livet. 27.000 mennesker mister hvert år livet i trafikken i Thailand, viser tal fra WHO. Til sammenligning blev 167 mennesker dræbt i trafikken i Danmark i 2012.
Dermed er trafikken i Thailand cirka 16 gange mere dødbringende end i Danmark, når der tages højde for forskellen i indbyggertallet. Knap halvdelen af alle dødsulykker i Thailand involverer motorcyklister.
Se også: Dansker dræbt i Thailand http://ekstrablad...245724.ece
Udenrigsministeriet advarer også mod den farlige trafik i sin rejsevejledning for Thailand, der er et populært rejsemål for danske feriegæster.
- Turisterne skal tænke sig godt om og huske på, at trafikken foregår i venstre side. Der er også behov for at understrege, at man skal bruge styrthjelm, når man kører på motorcykel, siger centerchef i Udenrigsministeriets Borgerservice, Ole Egberg Mikkelsen, og fortsætter:
- Vi har haft en række sager, hvor danskere er kommet alvorligt til skade, fordi de netop ikke brugte styrthjelm, siger han og påpeger, at det i øvrigt er lovpligtigt at bruge hjelm i Thailand.
Ole Laursen, der var bosat i Sverige, tilbragte så vidt muligt vinteren under varmere himmelstrøg. Han havde opholdt sig i Thailand i seks uger, da norske Jan Øglænd ankom til ferieparadiset.
Forrige søndag besluttede de sig for at besøge en fiskerestaurant lidt uden for Pattaya. De fik et lift af et dansk ægtepar, der kørte på hver sin motorcykel med sidevogn. Jan Øglænd kørte med manden, mens Ole Laursen var passagerer hos kvinden.
Se også: Dobbeltdækker styrtet i slugt i Thailand http://ekstrablad...246318.ece
På Sukhumvit Road i det sydlige Pattaya gik det galt. En minibus med fem personer ramte motorcyklen bagfra, og danskeren blev slået ihjel mod asfalten. Jan Øglænd befandt sig et par minutter foran vennen, da han fik en bange anelse.
- Vi hørte en ambulance og kunne se, at der var sket en ulykke. Da vi kom frem, lå Ole død på asfalten. Kvinden, der havde kørt motorcyklen, var allerede i en ambulance, siger Jan Øglænd, der har besøgt den danske kvinde på hospitalet.
- Hun havde pådraget sig skader i hovedet, men hun har det bedre nu, siger han.
Jan Øglænd fortæller, at det umiddelbare chok nu er afløst af sorg. I weekenden deltog han i en ceremoni i Bangkok til minde om sin danske ven, som han lærte at kende for 20 år siden, da de begge var ansat på et psykiatrisk hospital ved Oslo.
- Vi blev rigtig gode venner, og det var naturligt, at han skulle være forlover ved mit bryllup. Vi havde talt om, at vi skulle rejse sammen, når vi blev gamle, siger Jan Øglænd til Ekstra Bladet.
Ole Laursens aske skal nu transporteres til Danmark, hvor de jordiske rester skal begraves i fødebyen Odense. Han efterlader sig to voksne børn.
Udenrigsministeriets Borgerservice bekræfter over for Ekstra Bladet dødsulykken i Pattaya. Desuden bekræfter ministeriet, at en dansk kvinde modtog hospitalshjælp i forbindelse med ulykken. Alle pårørende er underrettet.
Top 10: Verdens farligste trafik
Hvert år omkommer omkring 27.000 mennesker i trafikken i Thailand. Det svarer i gennemsnit til 75 personer om dagen. Halvdelen af alle dødsulykker sker på motorcykel.
Dermed er Thailands veje blandt verdens farligste, konkluderer en ny rapport fra University of Michigan Transportation Research Institute på baggrund af tal fra WHO. Kun i Namibia er risikoen større for at blive slået ihjel i trafikken.
Her er top 10-listen:
Namibia
Thailand
Iran
Sudan
Swaziland
Venezuela
Congo
Malawi
Dominican Republic
Irak