Oprettet af per1234 d. 30-09-2012 13:23
#1
Carlsberg indgår et stratetisk partnerskab med Singha Corporation, som er den ledende
bryggerigruppe i Thailand og indehaver af det bedst sælgende ølmærke i Thailand, Leo Beer,
såvel som det meget populære Singha Beer brand.
Via det nye partnerskab vil Singha Corporation og Carlsberg etablere et Joint Venture, der skal
overvåge marketing, salg og distribution af Carlsbergs internationale ølmærker i Thailand. Det er
også planen at lancere Singha øllen på udvalgte markeder uden for Thailand gennem Carlsbergs
internationale netværk.
Carlsberg er et af verdens førende bryggerier med en omfattende portefølje af varemærker.
Flagskibet – Carlsberg – er et af de globalt mest kendte ølmærker, der nydes af forbrugere i
mere end 150 lande verden over.
Singha Corporation er en klar markedsleder i Thailand. Ved at kombinere Singha’s meget stærke
lokale portefølje af varemærker med Carlsbergs internationale premium brands er det muligt
yderligere at styrke Singha’s stærke position som markedsleder i Thailand.
“Vi er glade for at offentliggøre det strategiske partnerskab med Singha Corporation. Ølmarkedet
i Thailand er en stor mulighed for Carlsberg, og vi er glade for at blive partner med et stærkt og
dedikeret team og et af de mest succesfulde bryggerier i Asien,” siger Roy Bagattini, Senior Vice
President, Carlsberg Asien.
“Ved at gå sammen med Carlsberg, der er et af verdens førende bryggerier, får Singha mulighed
for både at styrke sin premium portefølje i Thailand, såvel som for at udvide Singha mærkets
globale tilstedeværelse uden for Thailand. Vi ser frem til at se vores forretninger vokse og
sammen udnytte det potentiale, som det spændende partnerskab vil åbne op for,” siger Santi
Bhirombhakdi, CEO, Singha Corporation.
Dr. Sudhabodi Sattabusya, Sr. Vice President, Singha Corporation, tilføjer: “Singha øllen er ikke
bare den mest kendte øl i Thailand, den har også mange fans verden over. I dag eksporterer vi
Singha mærket til næsten 50 lande. Vores strategiske partnerskab med Carlsberg har potentiale
til at åbne døre til nye markeder for Singha mærket, specielt i Europa, hvor vi ser mange
uudnyttede muligheder for vores mærker. Jeg tror, at der under dette partnerskab er et
væsentligt vækstpotentiale for begge parter.”
Carlsberg-gruppen er en af verdens betydeligste bryggerigrupper med en omfattende varemærkeportefølje inden for øl
og andre drikkevarer. Carlsberg, som er vores førende ølmærke, er et af de mest kendte ølmærker i verden, og Baltika-,
Carlsberg- og Tuborg-mærkerne er blandt de otte største ølmærker i Europa. Over 41.000 er ansat i Carlsberg-gruppen,
og vores produkter sælges på mere end 150 markeder. I 2011 solgte Carlsberg-gruppen mere end 115 mio. hl øl, hvilket
svarer til omtrent 34 mia. flasker øl.
Læs mere på
www.carlsberggrou...
Oprettet af Vanilla d. 30-09-2012 13:48
#2
Fanden forstaa at visse gider at betale prisen for Carlsberg, jeg kender dog ikke prisen, men hos min lokale " pusher " koster en bakke Leo 570. Singha over 700. saa mon ikke Carlsberg vil naerme sig en tusse.
Samme med smoeger, jeg gi'r 235 for 1 stang SMS, Marlboro ligger vel paa omkring 7 - 8 hundrede........
Oprettet af eneber d. 30-09-2012 15:11
#3
I 2011 solgte Carlsberg-gruppen mere end 115 mio. hl øl, hvilket svarer til omtrent 34 mia. flasker øl.
34 mia. flasker øl, et kæmpestort tal, jeg vil nu hellere ha en Chang
http://www.changb...