Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Morten endte som hjemløs og kom på herberg
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2023 20:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Morten endte som hjemløs og kom på herberg

Morten Højland er født i Thailand, og begge hans forældre er thaier. Da Morten var to år gammel, flyttede hans mor til Danmark, mens han blev i Thailand og blev opfostret af sin mormor.

Da Morten var seks år, vendte moren tilbage til Thailand for at tage ham med til Danmark. Her fik hun Mortens lillesøster med sin danske mand.

De boede i Holstebro, og Morten Højland beskriver selv sin opvækst i Danmark som god med en fast opdragelse fra stedfaderen.

Men da Morten var 18 år og i gang med sin HF, gik moren og stedfaren fra hinanden, og Mortens mor ville tilbage til Thailand.

Morten Højland følte sig på det tidspunkt rodløs og havde ikke nogle konkrete fremtidsplaner i Danmark. Derfor valgte han at tage med hende. I Thailand hjalp han til på familiens rismarker, men faldt aldrig rigtig til.

- Jeg er godt nok thai, men jeg følte mig anderledes og dansk, fortæller han.

Og da han en dag gik ude på marken, gik det op for ham, at han ville noget andet.

Med en pose penge fra sin mor rejste han tilbage til Danmark med aftalen om at tage en uddannelse.

»Læs og se nærmere her:TV2 Nyhederne

»Læs og se nærmere her:De usynlige hjemløse (TV2 Play)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
Går det godt for Morten Messerschmidt Nyheder på dansk 61 29-06-2018 17:34
Hjemløs dræbt ved elektrisk uheld Diverse 2 30-08-2009 16:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.87 sekunder | 99,108,184 Unikke besøg | jQ Blog