Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Falck Global Assistance åbner eget døgnbemandet center i den thailandske hovedstad
eneber
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2017 08:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Det er ikke altid, det sker. Men det sker. Danske rejsende, der bliver syge på deres ferie i Thailand, risikerer at blive overbehandlet, når de befinder sig på et lokalt hospital.

Overbehandling kan være alt fra overflødige MR-skanninger til unødvendige antibiotika-kure. Og det vil de danske forsikringsselskaber og assistanceorganisationer gerne undgå.

Det er blandt andet baggrunden for, at Falck Global Assistance nu har åbnet et døgnbemandet servicecenter i Bangkok, fortæller medicinsk direktør, Thy Andresen.

»Overbehandling fylder en del. Vi vil gerne sikre tryghed for vores klienter, når de bliver syge på rejsen. At vi nu har et Falck Global Assistance-kontor lokalt betyder rigtig meget«, siger Thy Andresen.

Han understreger, at overbehandling ikke altid handler om snyd i form af store regninger til patienter og dermed forsikringsselskaber, men også forskellig kultur og tilgang til medicinske processer.

Hurtig og korrekt behandling
Ifølge Falck Gobal Assistance skal det nye servicecenter derfor være med til at sikre en hurtig og korrekt behandling til rejsende i hele regionen - ikke bare Thailand, men eksempelvis også Laos, Cambodja og Vietnam - så dårlige oplevelser med det lokale sundhedsvæsen kan minimeres.

Det betyder eksempelvis, at syge danskere i Thailand så hurtigt som muligt kommer til det rigtige hospital med personale, der kender Falck Global Assistances standarder for behandling og procedurer. På den måde undgår de syge en stresset oplevelse og ikke-nødvendige behandlinger, mens Falck Global Assistances kunder - eksempelvis danske forsikringsselskaber - sparer penge til behandlinger, der ikke burde have fundet sted.

»Vi sparer klienterne for behandlinger, der jo ikke altid er bivirkningsfri og vores kunder for penge«, siger medicinsk direktør Thy Andresen.


For nylig kunne Politiken berette, hvordan en lang række danske forsikringsselskaber oplever problemer med overbehandling på feriedestinationer over hele verden. Selskaberne har ikke specifikke opgørelser over det præcise omfang af problemet, men til Politiken fortalte medicinsk direktør i SOS International, Mikael Fotopoulos, at hans forsigtige bud var, at overbehandling i betydelig grad finder sted i 5 til 10 procent af SOS Internationals sager og i mindre grad i hver fjerde sag eller mere.

»Det går fra nogle læger, som sætter lidt ekstra blodprøver på regningen, og til grov overbehandling, f.eks. en unødig operation«, lød det fra Mikael Fotopoulos.

Stigning af danske rejsende
Ifølge Thy Andresen fra Falck Global Assistance hænger åbningen af servicecentret i Bangkok også sammen med de rejsendes stigende forventning til bedre og bedre service på ferien.

»Derfor bliver vi nødt til at være til stede lokalt for at kunne hæve niveauet for kvaliteten af behandlingen«.

Det nye servicecenter i Bangkok er bemandet er 11 lokale thaier, der alle er ansat i Falck Global Assistance-regi.

At det nye center er blevet placeret i den thailandske hovedstad Bangkok er ikke tilfældigt. Turismen i landet satte endnu engang rekord i 2016 med 32,6 millioner rejsende. En stigning på 13 procent i forhold til 2015.

I mange år har tallet for danske rejsende til Thailand ligget stabilt omkring de 150.000 årigt. I 2016 steg tallet dog til 165.000 fra 159.000 i 2015.

I Danmark håndterer Falck Global Assistance rundt regnet halvdelen af de danske rejsende. Det gælder blandt andet store forsikringsselskaber som Tryg, Alka og Lærerstandens Brandforsikring.


[url] http://politiken....e-rejsende [/url]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2017 14:29

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg oplevede det i november efter et mindre uheld på cykel hvor jeg blev påkørt bagfra af en motorcykel. Blev kørt til Bangkok Hospital, Rayong men afskrabninger på ryggen, lænden, og selvfølgelig stærke smerter efter slaget. Der blev ikke fundet brækkede knogler ved røntgen men de prøvede alligevel med næb og klør at få mig indlagt natten over hvilket jeg afslog da jeg godt selv kunne gå, dog med besvær. Da det ikke lykkedes at få mig indlagt ville de så have at jeg skulle komme til efterfølgende scanning og sårrensning hver dag, hvilket jeg også afslog da det kun var hudafskrabninger. De ringede sågar et par dage eftrt og opfordrede mig til at komme til scanning hvilket jeg igen afslog. Det er pengemaskiner når de får faranger ind og priserne bliver hævet. Jeg fik først en regning på godt 5000 bath for røntgen og lidt plaster, men så fandt de ud af at der var en fejl så jeg istedet skulle betale knap 10000 thb. Det undskyldte de med at det var dyrere når der var internationalt forsikringsselskab involveret. Jeg fandt forløbet meget dårligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2017 07:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Bangkok Hospital er bare helt vilde når de udskriver regninger det har jeg oplevet flere gange
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 97,867,018 Unikke besøg | jQ Blog