Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
køb af guld
hassel
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 16:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

hej hvor meget guld alså smykker må man indføre i danmark uden at man skal betale told og skat
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 17:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Jeg mener at det er for 3250 kr du må inføre for ialt
uden at du skal betale afgift

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 19:39

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

http://www.skat.d...3587&vId=0

Jeg ville nu ikke have et problem med at tage chancen. Har rejst frem og tilbage MANGE gange, og er aldrig blevet tjekket
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 19:46

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

Sorry, forkert link:

Du må have varer med for højst 3.250 kr. eller 2.250 kr. uden at betale told og afgifter
Du må ikke have udryddelsestruede dyr og planter med
Husk de særlige regler for kød, lægemidler, kæledyr og en række andre varer
Giv SKAT besked hvis du har et beløb med der svarer til mere end 10.000 euro
Se hvilke lande der er medlem af EU
Tjek hvad du må have med af cigaretter og spiritus
Sådan gør du når du ankommer til Danmark
Her får du flere oplysninger

http://www.skat.d...indow=true


Egentligt utroligt de ikke stopper flere fra Thailand. Min kone har altid sin kuffert fyldt med mad :)
De kan jo godt lide at spise de små frække piger, man kan bare ikke se det på dem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 22:18

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

ezal skrev:
http://www.skat.d...3587&vId=0

Jeg ville nu ikke have et problem med at tage chancen. Har rejst frem og tilbage MANGE gange, og er aldrig blevet tjekket


Hvad specielt angår guld, bliver det vel afsløret af metaldetektoren.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 22:25

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

vel ikke hvis man putter det i tasken der går i lastrummet på flyet? Jeg har da haft et par knive med hjem på den måde..

Selvfølgeligt er det nok lidt resikabelt at rejse med guld på den måde :) det koster jo lidt mere end en springkniv hvis det forvinder :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 22:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline


lidt småskørt af mig men kan ikke sove selv om klokken er næsten 4 om morgenen

hun har købt et armbånd til små 30.00 thai baht men så må hun jo betale hvis hun bliver taget i tolden

ja det er rigtig hun elsker at spise men der må være et eller der ikke passer for man kan tydelig se det på hende så helt ret har du ikke ezal jo lidt har du da hun er utrolig fræk og alligevel sød jeg elsker og forguder hende
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2009 23:39

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Ezal, du har ret, der bliver ingen problemer med guldet, hvis du stopper det i tasken der går i lastrummet, så er der nemlig ikke noget guld, når du kommer til Kastrup, det er stjålet herude.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 05:54

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

Kan hun så ikke bare tage guldet på og sige at det har hun haft i flere år, og købte det da hun boede i thailand?

Min kone har altid sin 3 baht guldkæde på når hun flyver (buddha skal jo beskytte hende :D )
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 06:53

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

jeg er en gang blevet stoppet i kastrup med en ring på jeg havde købt i thailand.
det kostede afgift moms og bøde. jeg havde givet ca 5000 kr for ringen men kan ikke huske hvad det kostede mig i kastrup.
jeg er også blevet stoppet i sikkerhedskontrollen i kastrup med over 1 kg guld i håndtasken, men det var de rimelige kolde over for. jeg fik lov at passere de skulle bare gennemlyse det for sig selv.

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 09:22

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

1 KG guld???? shit.. må jeg ikke låne en million af dig til på mandag? :D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 11:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Sidst vi kom hjeem fra Thailand blev et ægtepar taget ud til kontrol og det blev en dyr affære. Konen havde ret meget synligt guld om halsen og armene-manden var fortvivlet og forsøgte at snakke sig ud af "betalingen", men den gik ikke.
Hvorfor blev netop dette ægtepar taget ud?

Jo, madammen skulle jo rigtig prale af sit guld, så det var meget tydeligt at se den store gældhalskæde og alle armbåndene - tolderne er jo ikke helt blinde.

Mit råd er derfor, lad være med at have for åbenstående "skjorte" på og træk ærmerne godt ned, så guldet ikke kan ses af tolderne, når der køres forbi toldskranken.

Selv om vi også har haft mange grønsager med og er blevet kontrollere, så er det gået godt hver gang!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 13:41

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

jager, du må da være prasat, hvis du vil have os til at tro på den historie.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 15:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

ezal skrev:
Kan hun så ikke bare tage guldet på og sige at det har hun haft i flere år, og købte det da hun boede i thailand?

Min kone har altid sin 3 baht guldkæde på når hun flyver (buddha skal jo beskytte hende :D )


Ikke smart, har set adskellige gå i vandet på den konto, når de dresser op som et juletræ for at imponere familien.
Hun kan jo sagtens medbringe sin budda uden en guldkæde.

Om hun har købt det mens hun boede i Thailand eller ej er irrelevant. Spørgsmålet er om det er deklareret, hvilket det sandsynligvis ikke er. Hvis hun har købt den for flere år siden, har hun sandsynligvis indført den udeklareret mens beløbsgrænsen var 1.300 kroner, så meget desto værre. Samtidig hviler bevisbyrden hos den rejsende, ikke hos tolderen.

Tolderne er temmelig obs på thailændere ved ankomsten, da de udmærket kender deres forkærlighed for guld og også ved, at INGEN af dem kunne drømme om at deklarere dette.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 17:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

ja så er ferien slut for denne gang

så må vi jo se hvad der sker når vi kommer til billund
hun har i hvert fald armbåndet på dog ikke synlig

ja jeg må da også sige et kilo guld er da temmelig meget
men ok det var måske til videre salg
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2009 19:54

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
ezal skrev:
Kan hun så ikke bare tage guldet på og sige at det har hun haft i flere år, og købte det da hun boede i thailand?

Min kone har altid sin 3 baht guldkæde på når hun flyver (buddha skal jo beskytte hende :D )


Ikke smart, har set adskellige gå i vandet på den konto, når de dresser op som et juletræ for at imponere familien.
Hun kan jo sagtens medbringe sin budda uden en guldkæde.

Om hun har købt det mens hun boede i Thailand eller ej er irrelevant. Spørgsmålet er om det er deklareret, hvilket det sandsynligvis ikke er. Hvis hun har købt den for flere år siden, har hun sandsynligvis indført den udeklareret mens beløbsgrænsen var 1.300 kroner, så meget desto værre. Samtidig hviler bevisbyrden hos den rejsende, ikke hos tolderen.

Tolderne er temmelig obs på thailændere ved ankomsten, da de udmærket kender deres forkærlighed for guld og også ved, at INGEN af dem kunne drømme om at deklarere dette.



Tak for informationen! Havde slet ikke tænkt på at en guldkæde hun har haft i mange år kunne gå hen og blive et problem. Det vil jeg da absolut tænke over næste gang vi skal afsted!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tre bevæbnede mænd flygter med guld til en værdi af B2,9 millioner Nyheder på andre sprog 1 12-02-2022 16:49
Firefox, Murphys law og Guld Tuborg. Diverse 25 26-08-2014 05:21
Brudgom stjæler brudens guld og stikker af :-D Nyheder på andre sprog 5 25-09-2012 17:26
Sælg ikke dit guld i danmark Nyheder på dansk 3 22-02-2012 11:54
Danskerene hamstrer guld som aldrig før Alt det andet 14 25-08-2011 15:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,470,554 Unikke besøg | jQ Blog