Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Den forsvundne ambassadechauffør
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 12:16

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Det skete for flere år siden, at en småskør dansker ved navn James Christensen blev arresteret i den sydthailandske by Langsuan mistænkt for brandstiftelse.

Han blev indsat i byens lidet komfortable fængsel, mens han ventede i mange måneder på, at hans sag skulle komme for retten.

På et tidspunkt sendte man fra den danske Bangkok-ambassade en ambassadechauffør ned og besøge ham. James Christensen var udgået for kontanter, så han lånte ambassadechaufføren sit ATM-kort og sin PIN-kode og bad ham hæve et beløb i banken.

Ambassadechaufføren drog af sted til banken, og James Christensen så ham aldrig igen.

Senre fandt Jams Christnsen ud af, at ambassadechaufføren had hævet hele indeståendet på konton, 70.000 baht.

Da man hørte om det på ambassaden, besluttede ambassadøren sig til ikke at anmelde sagen til politiet, idet dette ville medføre dårlig omtale af ambassaden i aviserne. I stedet erstattede ambassaden James Christensen det stjålne beløb.

Er der nogen her, der ved, om den forsvundne ambassadechauffør er dukket op igen?

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 12:30

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det var dog en underlig historie, men hvem var den chauffør Bent??? Var det en du kendte hehe. Ja jeg har svært ved at forstå dine indlæg engang imellem, for hvad betyder 70.000.- baht, hvis man er så dum at udlevere et kort til et tilfældigt menneske.

Nu mener jeg det er sammenspist, for hvad rager det egentligt os med et nyt liv herude. Kom nu frem med noget fra nutiden, så vi andre kan lære noget.

Det mener jeg vil være passende, for du må trods alt ogaå opleve noget, eller hvad.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bent

Det skete for flere år siden, at en småskør dansker ved navn James Christensen blev arresteret i den sydthailandske by Langsuan mistænkt for brandstiftelse.


denne historie kender jeg og ja du har ret i at vedkommede er var lidt småskør
så vidt jeg er orienteret skulle jamens bo i Bangkok i dag


På et tidspunkt sendte man fra den danske Bangkok-ambassade en ambassadechauffør ned og besøge ham. James Christensen var ud gået for kontanter, så han lånte ambassadechaufføren sit ATM-kort og sin PIN-kode og bad ham hæve et beløb i banken.
Ambassadechaufføren drog af sted til banken, og James Christensen så ham aldrig igen.


denne historie er for mig helt ukendt er det noget du ved med sikkerhed eller er dette rygter
venter spændt på dit svar

.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 15:16

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
hej Bent
Denne historie kender jeg og ja du har ret i at vedkommede er var lidt småskør
så vidt jeg er orienteret skulle jamens bo i Bangkok i dag.....


Ja, han boede hos journalisten, der har scandasia.com, da jeg talte med denne for godt et år siden. Men hvordan gik det med ankesagen? Han vill jo anke dommen på - hvad var det? - 12 års fængsel. Jeg har altid syntes, a den var vildt overskruet. Desuden er manden jo småsør og uegnet til straf, hvis han i det hele tagt er skyldig.


Denne historie er for mig helt ukendt er det noget du ved med sikkerhed eller er dette rygter
venter spændt på dit svar


Det er noget, jeg ved med sikkerhed, idet jeg har fået den foralt to forskellige steer fra og uafhængigt. Det første sted var fra en diskussionsdeltager i gruppen dk.kultur.sprog. Vi kom til at diskutere James's sag, fordi jeg næred mistanke om, at der ikke havde medvirket en kvalificeret tolk under sagen. Han fortalte så historien om den forsvundne ambassadechauffør, som han fortalte, han havde læst i B.T., hvor den havde været i den trykte udgave, men ikke i internetudgaven. Jeg var da i Bangkok og kunne ikke læse
den trykte udgave.

Senere fik jeg den samme historie fra en anden kilde, hvis identitet jeg ikke vil røbe, fordi hans virksomhed afhænger af, at han er på god fod med ambassaden. Historien var endnu værre, end jeg først havde troet.


Mvh
Bent]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 15:27

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det var dog en underlig historie, men hvem var den chauffør Bent??? Var det en du kendte hehe. Ja jeg har svært ved at forstå dine indlæg engang imellem, for hvad betyder 70.000.- baht, hvis man er så dum at udlevere et kort til et tilfældigt menneske.


Det tilfældige menneske var i dette tilfælde en repræsentant fra den danske Bangkok-ambassade, som denne havde sendt for at hjælpe en nødstedt dansker, der var spærret inde.

Mvh
Bent


[/quote]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 01:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Bent skrev:
manse skrev:
Det var dog en underlig historie, men hvem var den chauffør Bent??? Var det en du kendte hehe. Ja jeg har svært ved at forstå dine indlæg engang imellem, for hvad betyder 70.000.- baht, hvis man er så dum at udlevere et kort til et tilfældigt menneske.


Det tilfældige menneske var i dette tilfælde en repræsentant fra den danske Bangkok-ambassade, som denne havde sendt for at hjælpe en nødstedt dansker, der var spærret inde.

Mvh
Bent
[/quote]

hej Bent

i mine velmagts dage have vi jeg også tjenestefolk ansat faktisk rimelig mange

og når jeg sende en repræsentant ud i den store verden var det så sandelig ikke vores chauffør der blev udsendt men en sekretær

og det skulle ambassaden nok også have gjord hvad jeg nu også tror de har


.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 02:52

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
hej Bent

i mine velmagts dage have vi jeg også tjenestefolk ansat faktisk rimelig mange
og når jeg sende en repræsentant ud i den store verden var det så sandelig ikke vores chauffør der blev udsendt men en sekretær
og det skulle ambassaden nok også have gjord hvad jeg nu også tror de har

Du tror fejl. Hvis u kommer i vanskeligheder, sender ambassaden - hvis u er helig - en chauffør. Men, der kan som i ette tilfæle godt gå adskillige måneder. Det er ganske normalt. Du skal også selv btale folr det. En chauffør koster over 700 DKK/time, hvis du ikke protesterer. De vil sige, at de følger danske takster fastsat af Udenrigsministeriet.

Læg også mærke til, at ambassaden ikk sørgede for en sprogligt kvalificeret tolk til retssagen. Det var den lokale skolel,ærer, der fungerede som tolk.Han talte englsk som en elev i tredje klasse, sagde en tilhører.

Men du tror altså, at tyveriet blev bgået af en ambassadesekretær. Jeg har heller ikke megen tiltro til sådann, mn det var altså en chauffør.

Mvh
Bent Jensen

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 04:12

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jeg har nu på dk.kultur.sprog fundet følgende om James Christensens sag skrevet af Thomas S:

’’Den 30. maj var der i den trykte udgave af B.T. også en historie om,
at den ambassademedarbejder, der havde kontakt med manden, begik
underslæb mod ham ved at misbruge hans hævekort. Så han har haft
besøg, men kvaliteten af de besøg kan diskuteres.’’

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bent
hvis jeg kom i vanskeligheder ville jeg ringe til den danske ambassade og bede dem om at holde sig langt væk fra min sag
at blande ambassaden ind ens sag gør bare sagen meget dyrere for dig selv

at ambassaden har sent en chauffør. for at hjælpe James er under lavmål og hammerne forkert
men general forvent ikke den store hjælp fra ambassaden det være sig den danske eller andre de er ikke til for at hjælpe alm samfundsborgere der var en gang da man kunne gå på ambassaden tale med de danske medarbejder og få god hjælp men de tider er sku forbi


....




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Forsvundne danskere - Lauridsen-sagen Film, bøger etc 2 06-01-2024 16:10
Forsvundne danskere Allan Film, bøger etc 2 24-10-2022 13:15
Den forsvundne milliardær Film, bøger etc 1 15-10-2022 17:30
Forsvundne danskere Niels Henrik sagen Film, bøger etc 1 03-10-2022 13:54
Forsvundne arvinger: Den fortabte søn Hele Thailand 1 30-04-2019 12:34

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,429,839 Unikke besøg | jQ Blog