Afsat thai-leder afviser ris-anklager i rigsretssag
|
M55 |
Skrevet d. 09-01-2015 10:26
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
Fredag startede rigsretssagen mod den tidligere thailandske premierminister Yingluck Shinawatra.
Den afsatte thailandske premierminister Yingluck Shinawatra indledte fredag sit forsvar i den første høring i rigsretssagen, der er rejst imod hende. Hvis hun kendes skyldig, risikerer hun at blive udelukket fra politik i fem år.
Yingluck Shinawatra ankom til høringen i hovedstaden Bangkok klædt i sorte bukser, sort jakke og en lyserød skjorte. Sikkerhedsfolk og en håndfuld af hendes partikolleger fulgte hende tæt.
- Jeg styrede regeringen med ærlighed og i overensstemmelse med alle love, sagde Yingluck Shinawatra til forsamlingen, der skal afgøre hendes skæbne.
Forsamlingen består af 250 personer, og en skyldkendelse kræver tre femtedeles flertal.
Thailands forfatningsdomstol dømte i maj sidste år Shinawatra til at fratræde sit hverv som premierminister som følge af magtmisbrug.
Den thailandske anti-korruptionskommission anklager hende for at være skyldig i uagtsomhed over for statens ris-opkøbsprogram, som har haft negative økonomiske konsekvenser.
Ved fredagens høring afviser Shinawatra disse anklager.
- Målet med ris-programmet var at håndtere risbønders livsgrundlag, deres gæld og de faldende rispriser, sagde hun og tilføjede, at programmet har hjulpet 1,8 millioner thailandske risbønder.
Yingluck afsluttede sit forsvar ved dagens høring med at opfordre forsamlingen til at lytte uden forudindtagede holdninger og skjulte politiske dagsordener.
Ifølge nyhedsbureauet dpa har statens ris-opkøbsprogram kostet Thailand, hvad der svarer til 25 milliarder danske kroner.
Det ventes, at der falder en afgørelse i rigsretssagen mod Yingluck Shinawatra i slutningen af januar.
Hvis den tidligere premierminister kendes skyldig, risikerer spændingerne mellem de såkaldte rødskjorter, der støtter Shinawatra, og modstanderne - de såkaldte gulskjorter - at blusse op igen. Siden militæret overtog magten, har der været relativt fredeligt i Thailand.
Yinglucks modstandere beskylder hende for at være en marionetdukke for sin bror, den tidligere premierminister Thaksin Shinawatra, der gik i eksil efter et militærkup i 2006.
De beskylder hende og hendes familie for at bruge skattepenge til købe stemmer i landområderne.
http://jyllands-p...gsretssag/ |
|
|
|
|
leif |
Skrevet d. 09-01-2015 10:39
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Jeg har aldrig forstået hvorfor risbønderne pludselig skulle have en guld klump. Det er i forvejen.. arbejdet taget i betraktning en god forretning at dyrke ris.
Medmindre der var nogle storbønder / grossister der skulle have lommen fyldt
Men fremture med at købe stemmer er godt nok tynd, for det gør alle her. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 09-01-2015 10:46
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
Medmindre der var nogle storbønder / grossister der skulle have lommen fyldt
nemlig vennerne (storbønderne) skulle lige have lidt ekstra penge for risen
grossisterne fik en side gevinst i form af udlejning af lager lokaler
Men fremture med at købe stemmer er godt nok tynd, for det gør alle her.
alle har købt stemmer, forskellen er at Taksin brugte statens penge til opkøb af stemmer
|
|
|
|
NFP |
Skrevet d. 09-01-2015 11:08
|
Bruger
Antal indlæg: 415
Status:
|
Det er en kriminel handling det der er foregaaet, men hun ryger desvaerre sikkert ikke i brummen. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 09-01-2015 11:12
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Kærlighed og sympati til Yingluck Shinawatra her fra Sverige.
Hun har kæmpet mod den korrupte elite der styrer Thailand, om hun taber på kort sigt er næsten sikkert, da hele rets systemet er blevet underlagt militære domstole..
Thailand blev overtaget af et militærdiktatur, da modstanderne ikke havde nogen anden mulighed for at vinde et demokratisk valg.
Jeg håber virkelig ikke der skal gå 5 år inden thailænderne igen kan gå hen og stemme på det politiske parti de mener er bedst for dem selv.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 09-01-2015 11:22
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Både og skipper.. Thailand er slet ikke parat til frihed og frie valg.
Alt her styres af penge og alle prøver at snyde sig gennem livet, det er helt ud i yderste led. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 09-01-2015 11:31
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Det har du ret i leif, men de må jo begynde et sted, og det gør de jo ikke ved at fortsætte med det gamle system.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
NFP |
Skrevet d. 09-01-2015 12:35
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Hun har kæmpet mod den korrupte elite der styrer Thailand, om hun taber på kort sigt er næsten sikkert, da hele rets systemet er blevet underlagt militære domstole..
Thailand blev overtaget af et militærdiktatur, da modstanderne ikke havde nogen anden mulighed for at vinde et demokratisk valg.
Jeg håber virkelig ikke der skal gå 5 år inden thailænderne igen kan gå hen og stemme på det politiske parti de mener er bedst for dem selv.
Undskyld, men mage til vaas skal man lede laenge efter. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 10-01-2015 02:21
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Det har du ret i leif, men de må jo begynde et sted, og det gør de jo ikke ved at fortsætte med det gamle system.
og hvilket system er det så |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 10-01-2015 03:36
|
Bruger
Status:
|
NFP skrev:
Det er en kriminel handling det der er foregaaet, men hun ryger desvaerre sikkert ikke i brummen.
du har ret, hun kommer ikke ind ind bag tremmer, hun smutter ned til storebror læs faderen i Dubai |
|
|
|
Suk99 |
Skrevet d. 10-01-2015 04:33
|
Bruger
Antal indlæg: 286
Status:
|
Skipper er baade blind og doev, hvor er det dog soergelig.
At militaeret tog magten var det bedste som kunne ske inden Yingluck fik smadret landet total.
De roede, ja undskyld men jeg maa le, hva' forstand har de paa politik, mange af dem kan ikke engang skrive deres eget navn, nae de ville bare ha' lidt moent.
Jeg haaber da at Minnie Mouse smutter til Dubai, saa kan hun og den aekle Taksin sidder og kaefte op der og opildne til mere uro, de er jo ikke rigtige kloge. |
|
|
|
NFP |
Skrevet d. 10-01-2015 05:38
|
Bruger
Status:
|
Suk99 skrev:
Skipper er baade blind og doev, hvor er det dog soergelig.
At militaeret tog magten var det bedste som kunne ske inden Yingluck fik smadret landet total.
De roede, ja undskyld men jeg maa le, hva' forstand har de paa politik, mange af dem kan ikke engang skrive deres eget navn, nae de ville bare ha' lidt moent.
Jeg haaber da at Minnie Mouse smutter til Dubai, saa kan hun og den aekle Taksin sidder og kaefte op der og opildne til mere uro, de er jo ikke rigtige kloge.
Jeg vil kraftigt anbefale at Skipper laeser den thailandske "verdenshistorie" fra det tidspunkt Thaksin kom paa banen. Der findes en glimrende bog som kort og godt hedder "Thaksin" og den kan bestilles her:
http://silkwormbo...ts/thaksin
Happy reading. |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 10-01-2015 07:44
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Status:
|
En ting er dog sikkert du skipper forstår ikke en skid af hvad der foregår i Thailand men det er jo klart hvis du ser alt ting gennem de svenske medier for de er jo helt rundt på gulvet ligesom dig selv. I de Svenske medier er alt jo censureret af de politiske korrekte HVOR HERRE BEVARES
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|
|
hassel |
Skrevet d. 10-01-2015 08:04
|
Bruger
Antal indlæg: 276
Status:
|
maichai skrev:
En ting er dog sikkert du skipper forstår ikke en skid af hvad der foregår i Thailand men det er jo klart hvis du ser alt ting gennem de svenske medier for de er jo helt rundt på gulvet ligesom dig selv. I de Svenske medier er alt jo censureret af de politiske korrekte HVOR HERRE BEVARES
nu er maichai igen på banen med et direkte angreb på skipper og sverige
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar |
|
|
|
hassel |
Skrevet d. 10-01-2015 08:08
|
Bruger
Status:
|
yindee skrev:
NFP skrev:
Det er en kriminel handling det der er foregaaet, men hun ryger desvaerre sikkert ikke i brummen.
du har ret, hun kommer ikke ind ind bag tremmer, hun smutter ned til storebror læs faderen i Dubai
yindee ikke forstået
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 10-01-2015 08:17
|
Bruger
Status:
|
hassel skrev
OG Er det et problem for dig ??
|
|
|
|
hassel |
Skrevet d. 10-01-2015 08:23
|
Bruger
Status:
|
maichai skrev:
hassel skrev
OG Er det et problem for dig ??
vil du indrømme af du er totalt ligeglad og overtræder
§10 - Ingen person angreb.
Person angreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren.
kilde http://www.thai-d...?page_id=2
...
|
|
|
Suk99 |
Skrevet d. 10-01-2015 08:26
|
Bruger
Antal indlæg: 286
Status:
|
Mon ikke at skipper kan taale at smage sin egen medicin, han holder sig bestemt ikke tilbage hvad angaar personlige angreb.
Og jeg er enig i at Skipper fatter NADA af Thailands politik. |
|
|
|
NFP |
Skrevet d. 10-01-2015 08:27
|
Bruger
Status:
|
Som skrevet, koeb og laes bogen "Thaksin", dog er det muligt at Thaksin har koebt hele oplaget
Faktisk skulle han have vaeret udelukket fra politik lige fra starten af da han blev PM. Han oplyste ikke hele sin formue men det fandt retssystemet ud af at det var en "misforstaaelse" med stemmerne 8 - 7. Faktisk stod det vistnok 4 - 7 fordi 4 dommere undlod at stemme og de 4 stemmer kom Thaksin til gode.
Korruption ????? |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 10-01-2015 08:30
|
Bruger
Status:
|
vil du indrømme af du er totalt ligeglad og overtræder
§10 - Ingen person angreb.
Person angreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren
Det er vist dig der her kommer med person angreb der er 2 spillere her men du går jo entydigt efter den ene men forsæt du bare Jeg er Ja ligeglad med hvad du ytre dig om
Mon ikke at skipper kan taale at smage sin egen medicin, han holder sig bestemt ikke tilbage hvad angaar personlige angreb.
Og jeg er enig i at Skipper fatter NADA af Thailands politik.
Du har ret suk skipper fatter NADA om hvad der foregår i Thailand
|
|
|