Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Is Thailand losing faith in Buddhism?
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-12-2014 02:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
 Status: Offline

Around 80% of the population in Thailand say they are Buddhists.

But Buddhism seems to be losing its grip on Thailand’s young who, thanks to the internet, are more globalised than ever before.

Rajan Datar reports on why staying relevant is a challenge for Buddhism.

http://www.bbc.co...ow_twitter

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-12-2014 02:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

From photographer to Buddhist monk

As part of a programme exploring the spiritual side of Thailand, the Travel Show’s Rajan Datar meets some of the men who have chosen to be Buddhist monks.

At the Wat Boonyawad monastery he meets Michael, who used to be a successful fashion photographer.

He explained why he now prefers a more spiritual life.
http://www.bbc.co...s/p02f1l6v

yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 01:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

jeg forstår godt at de unge siger fra overfor templerne og deres griske præster, næsten hver dag kan vi læse eller se i TV hvordan præsterne rager til sig og bryder alle regler for god livs stil og opførsel
NFP
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 03:19

Bruger

Antal indlæg: 415

yindee skrev:
jeg forstår godt at de unge siger fra overfor templerne og deres griske præster, næsten hver dag kan vi læse eller se i TV hvordan præsterne rager til sig og bryder alle regler for god livs stil og opførsel

Og nu faar de unge ogsaa en gang taesk som uddeles en gang om maaneden.
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 03:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Det ender vel i Thailand med budismen som med folkekirken i Danmark ingen gider komme og høre på ævlet Især ikke på den måde munkene opfører sig på nu om dage hvor det kun gælder om at rave til sig ved ikke
Man kan vel også være ligeglad indtil pludselig en dag Muslimerne vil overtage det hele så foretrækker jeg sku budismen og at munkene raver til sig fremfor et helvede under muslimske fanerShock
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
NFP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 11:28

Bruger

http://en.wikiped...tizen_Khan

TV serien "Citizen Khan" kan varmt anbefales. Her bliver der gjort grin med muslimerne paa bedste britisk vis. Handler om en Pakistansk muslimsk familie i Birmingham.
NFP
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 11:30

Bruger

Appetitvaekker.

LungW
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 18:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337

Overskriften er betænkelig fordi den spørger om Thailand er ved at miste troen på Buddhismen.

Man kan ikke tro på Buddhismen, den skal erfares, og der er ingen gud så den er da helt gal, ikke?

Jeg kender templer i Thailand der fungerer 100% reelt og ordentligt og det gør de fordi de Phra Ajarns der leder dem har erfaret sindets rene bevidsthed, dvs. deres Buddha natur - i korte glimt - og nogle formår at være i den tilstand 24/7.

Det gør al verden til forskel, men der er desværre ikke mange af dem...
LungW
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:08
Bruger avatar

Bruger

Pas på, hårdtslående munk!

http://www.bangko...ulok-train

Et godt råd: Sig aldrig "Fine" ell. "I´m fine" på engelsk til en Thai.

per1234
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857

NFP skrev:
yindee skrev:

Og nu faar de unge ogsaa en gang taesk som uddeles en gang om maaneden.

der deles lussinger ud også til faranger

Monk slaps English teacher
A foreigner who was caught on video being slapped in the face by a Buddhist monk on a train last week says he is "sabai, sabai" and still loves Thailand.

The incident happened last Sunday, Dec 7, on a train travelling between Bangkok and Phitsanulok.

According to Facebook user Pui Pupriew, who witnessed the incident and posted the video clip on social media, the foreigner was asked by two women whether he could give up his seat and sit next to the monk on the opposite side. Touching women are not allowed for Buddhist monks.

The foreigner agreed and sat next to the monk who was sleeping. As the monk woke up, the foreigner asked him in English whether he can sit beside him.

"I don't understand you. What are you talking about," the monk was quoted as saying in Thai.

Facebook user Pui Pupriew wrote that the foreigner tried to explain to the monk in English and said "fine, fine" to him.
However, the monk misheard him saying "fai" which means buffalo in Thai jargon.

The monk then stood up, accused the foreigner of cursing him, and slapped him in the face. The foreigner again tried to explain but the monk slapped him two more times. A train official came to intervene and the monk walked away.

After the video clip went viral, the foreigner was later filmed by his neighbour to explain last week's situation.

Facebook user Noojeab Kuntao wrote that Jeff, the foreigner who was assaulted by the monk, lived in her area and worked as an English teacher.

"Jeff wants to tell everyone that he is 'sabai sabai' (meaning 'I'm fine' in Thai) and he doesn't want to take action against the monk," Noojeab Kuntao wrote.

In the video, Jeff said he held no grudge and wanted the issue to end. "I love Thailand very much...Many people supported me over the Internet. I appreciate it. Everything is OK," Jeff said.
http://www.bangko...ulok-train
maichai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:29
Bruger avatar

Bruger

Engentligt intet nyt under solen mange tidligere voldsmænd og kriminelle er jo kun blevet munke for at slippe for straf når de så har gemt sig et par år i et tempel og alting er glemt kan de starte forfra med et nyt navn ved ikke

hej
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 13:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

maichai skrev:
Det ender vel i Thailand med budismen som med folkekirken i Danmark ingen gider komme og høre på ævlet Især ikke på den måde munkene opfører sig på nu om dage hvor det kun gælder om at rave til sig ved ikke
Man kan vel også være ligeglad indtil pludselig en dag Muslimerne vil overtage det hele så foretrækker jeg sku budismen og at munkene raver til sig fremfor et helvede under muslimske fanerShock

Jamen hvad fanden, du gider jo heller ikke selv komme i kirken, du vil hellere sidde ude i en thailandsk rismark, med en kælling med 3 børn, med 3 forskellige fædre, og brokke dig over alt og alle.
Det har du det nok bedst med, så lad nu musserne overtage dine ubetalte regninger, så kan du endelig slappe af, som en rigtig kernedansker.Thumb
Anarki eller Kaos.
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 13:51
Bruger avatar

Bruger

Jamen hvad fanden, du gider jo heller ikke selv komme i kirken, du vil hellere sidde ude i en thailandsk rismark, med en kælling med 3 børn, med 3 forskellige fædre, og brokke dig over alt og alle.
Det har du det nok bedst med, så lad nu musserne overtage dine ubetalte regninger, så kan du endelig slappe af, som en rigtig kernedansker

Tror du ikke du skal gå til flere afholds møder måske melde dig ind i det svenske AA det er jo helt sort det du skriver du skriver bare for at skrive og du lever jo i en drømmeverden skipper vågn dog op mand det er helt sort for dig du skal sku tage imod tilbuddet om den lukkede nu

hej
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 14:23
Bruger avatar

Bruger

Nu er jeg ikke så dum så jeg flytter ud i rismarken, når jeg flytter til Thailand.
Og siden sidde og brokke mig over at de andre overtager mit land mens jeg er væk.
Når jeg flytter til Thailand, så er det fordi jeg gerne vil bo der, på de vilkår der gælder.
Ikke fanden om jeg vil bo i en rismark.
Jeg vil have mennesker omkring mig, ikke sidde og sure over der ikke er nogen at snakke med, bortset fra på Internet.
Så lad være med at bilde os ind du har et dejligt liv derude, jeg ved bedre.
Du pisse keder dig, det er derfor du kører på med dit vrøvl om dansk politik, og andet.

Venlig hilsen skipper.
Anarki eller Kaos.
LungW
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 15:31
Bruger avatar

Bruger

Rismarken, stranden, storbyen, det er sgu´ da et fedt - alle med en smule forstand i behold bliver da bims i knolden efter nogle år, når man 24/7 er omgivet af smilende idioter der hader dig som pesten, DET er en erkendelse der rykker pæle i det indre mentale landskab.

Den farang klovn der fandt sig i de øretæver er et skvat, ikke meget at flytte rundt med, enten en newbie eller en veteran der har mistet sin vestlige orientering om ret og rimeligt.
LungW
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 15:39
Bruger avatar

Bruger

maichai skrev:
Engentligt intet nyt under solen mange tidligere voldsmænd og kriminelle er jo kun blevet munke for at slippe for straf når de så har gemt sig et par år i et tempel og alting er glemt kan de starte forfra med et nyt navn ved ikke

Enig, det er en skandale...

Fornylig havde vi besøg her i byggeriet af en Phra Ajarn fra Lopburi og det tempel der huser HIV og AIDS syge, folk donerede penge som gale.

Forleden læste jeg så denne artikel om det sted:

http://www.bangko...w-scrutiny

Fup og svindel, de lader dem ligge og dø mens pengene vælter ind på deres bankkonti!
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 15:56
Bruger avatar

Bruger

Og du dingler stadig rundt, som en anden idiot derude, hvad skal der til før du vågner op?Grin
Anarki eller Kaos.
LungW
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 16:05
Bruger avatar

Bruger

Et ordentligt los i røven vil jeg tro, hehe!

Har du monstro et kælderværelse til leje til et kældermenneske som jeg?

Så rykker jeg fluks til Sverrigs Land, de har jo åbent for alt muligt ragelse alligevel...

godag
LungW
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 19:52
Bruger avatar

Bruger

Nå, til tråden...

Hvad s.... laver de?

Degenereret backward overtro.
LungW
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 19:56
Bruger avatar

Bruger

Mere af det stads...

Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 50 22-11-2024 11:42
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768