Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand forbyder salg af alkohol på helligdage
lillemanden
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2009 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Til jager

Det var ikke helt det der var debat om, men den er almindelig af størrelse og sidder på en anden person.

Men det er ikke så svært at købe ind når det er tilladt , og så have til de dage man ikke kan få øl. Jeg mener iøvrigt godt det kan lade sig gøre at overleve.

Det har jo vist sig at det går ganske udemærket med cigaretterne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2009 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Når man ved det, indretter man sig, vi skal stadig huske at det er os som er gæster og vi kan/skal ikke lave om på de gældende love som er i Thailand.
Hilsen Hugo


Men man kan gøre som et stort antal tourister gør , blive væk , det er dog af forskellige årsager , og fakta er at det give Thailand problemer når touristerne ikke kommer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2009 08:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Såvidt jeg husker er det ikke mange år siden at man ikke måtte nyde alcohol og spille musik Langfredag og Danmark vil da også gerne have turister
Hilsen Hugo


Hejsa Hugo den her har jeg sgu gået og tænkt lidt over (ja i læste rigtigt jeg tænkte *DR*)

Men er det ikke en hulens masse årtier så der var forbud, jeg mener sgu ikke det har været i min levetid?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2009 10:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Til jager

Det var ikke helt det der var debat om, men den er almindelig af størrelse og sidder på en anden person.

Men det er ikke så svært at købe ind når det er tilladt , og så have til de dage man ikke kan få øl. Jeg mener iøvrigt godt det kan lade sig gøre at overleve.

Det har jo vist sig at det går ganske udemærket med cigaretterne.
Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
jager
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2009 06:31

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

jo selvfølgelig kan jeg da handle ind flere dage i forvejen, det vil sige når jeg tager på et spisested i bangkok så bestiller jeg lige dagens ret og så 16 øl og siger så til tjeneren at dem kommer jeg og drikker på helligdagene. eller skal jeg nu til kun at opholde mig på hotellerne når det er helligdage.

nu syntes jeg bare det er forkert at lave love fordi nogle fplk ikke kan finde ud af at styre sig, det er lidt lige som vores udlændningepolitik, den er også lavet pga. nogle grupper ikke kunne opføre sig ordentligt, og det der skete var at folk fandt til andre lande hvor de så kunne bo. det samme sker med thailand nogle vil finde andre steder at holde ferie.

men jeg hader når nogle skal fortælle mig hvornår og hvordan jeg skal indtage en øl. jeg drikker mig aldrig så pattestiv at jeg ikke kan finde ud af at opføre mig ordentligt.

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2009 08:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Enig eller uenig, Skik følge eller land fly. Mere kan man vel ikke sige til det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2009 08:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Freja. Til dig fra mig Thumb:HI:MUThumb
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2009 08:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja Freja hvor svært kan det være.....:)

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2009 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3843
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvorom alting er.

Så er det sgu da lidt kedeligt når barerne har lukket, eller man ikke kan få sig en øl til maden.

I Danmark er der stadig den underlige lov der forbyder salg af øl og spiritus i forretningerne halve lørdagen og hele søndagen, plus forskellige helligdage, men at man godt kan købe det på restauranter og værtshuse.

Hvorfor thaierne lukker for spritten op til et valg er mig en gåde, man kunne ellers tro det var en fordel for de opstillede kandidater at deres vælgere havde en lille kæp i øret når de satte krydsetskaal

Nå, men mon ikke man kan finde ud af at få tiden til at gå alligevel, når man har sådan en lille sød thaipige vimsende rundt:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2009 06:43

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

det kan jeg desværre ikke da jeg er gift med en thai og hun vil jo gerne hjem og besøge sin familie og jeg vil gerne holde ferie med hende. men hvis vi ikke havde kendt hinanden så var jeg fløjet for længst,
også lad mig til slut sige jeg hader denne sætning med følg skigge eller land fly, det er så latterlig en måde at debatere på.
hvis jeg skulle følge landets skigge hele vejen tror jeg ikke at min kone var sammen med mig mere. så kunne jeg jo tæve hende som det passede mig og gå på horehus hele tiden samt have en lille mia noi. og hvis konen sagde nej til sex kunne jeg bare voldtage hende, syntes du det er nogle fede skigge freja??

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2009 08:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Jager
Hvad det er du ikke kan, da du er thai gift. kan jeg ikke helt gennemskue.
jeg kan forstå, du hader det gamle gennemprøvede råd, skik følge ell. land fly, men hvorfor egentlig, det er jo bare et godt råd til enhver der slår sig ned i et fremmed land. Der findes jo ingen regler uden undtagelser, og som ikke kan gradbøjes vel? Er jo blot ment som en rette snor.
Men at kalde debatformen latterlig, jah det er måske nærliggende at drage en sådan konklusion, hvis dit indlæg står for god tone. Meen ved nærmere analyse, kan jeg se at du ud over at give luft for forargelsen over mit debat synspunkt, operere med begreber som ikke kommer ind under mit moral kodex,hvordan kan du i det hele taget komme i tanke om, at sammenligne kvindeundertrykkelse og korporlig afstraffelse med en reaktion på alkohol eller ej.?Syntes du selv, det er at udvise og udøve retfærdighed, udvise medlidenhed og medfølelse og vise hensyn for andres rettigheder.
Så til dine linjer om min debatform, kan jeg kun sige, at jeg finder det ikke blot naivt men også dumt, at skrive sådan noget.
Jeg har været lidt i tvivl om hvilken forklaringsmodel, jeg her har skullet anvende for at besvare dit indlæg, om sammenligningen mellem at indordne sig under de gældende love om alkohol og anvendelsen af fysisk vold. Jeg er kommet frem til, at det ikke gøres ved át stå på sit, men ved at stille kritiske spørgsmål, for ingen ændre jo syn på tingene alligevel, blot fordi andre siger de skal.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2009 11:08

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Da jeg ikke bryder mig overvældende meget om øl, er jeg i og for sig ligeglad med forbuddet mod alkohol på særlige religiøse helligdage i Thailand,

med citronsmag. Den koster Jeg køber kun lkohol, fordi man jo e tvunget til at købe noget, når man går ind på en go go br for at se på damer. Som regel køber jeg en Bacardi Breezer med citronsmg. Coca-cola kan jeg ikke tåle. Det indeholder for meget sukker.

Problemet er, at når barerne ikke må sælge alkohol, så bliver de i praksis tvunge til at lukke, og så må man forsøge at finde damer andre steder. Måske kan man i stedet besøge en soapy. :LOL

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kiml
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-07-2009 07:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 23.05.09
 Status: Offline

I Danmark er der stadig den underlige lov der forbyder salg af øl og spiritus i forretningerne halve lørdagen og hele søndagen, plus forskellige helligdage, men at man godt kan købe det på restauranter og værtshuse.
Skipper det er da vist mange år siden at den lov er ophævet.
her i byen vor jeg bor kan du da købe øl og spirtus lørdag søndag.
Men kan det være det store problem,:) hvis nogle mener det så kan det måske være et problem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.kimlundberg.dk
Bent
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 05:01

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

jager skrev:
det er bare om ikke at være i bangkok i de dage, for her er nok det eneste sted de overholder loven. næææ ud til landsbyen i helligdagene så kan man få det hele.
jager



Man kan købe alkohol næsten når som helst i Bangkok.

Hvis man går i 7-Eleven på hovedgaden ellelr i et sf hypermarkederne, f.eks. Carrefiur eller Big C, kan man ikke købe alkohol i bestrmte tidsrum på dagen og på buddhistiske helligdage. Men hvis man går ind til den lille købmnd i sidesoien er der absolut ingen problemer. Men hvem gider sidde og drikke alkohol på en bænk i en soi eller hjemme på altanen? For mig er det kun noget, man ør, når man er ude at se på damer på en go go br og da kun nødtvungent. Jeg nøjes gerne med en Bacardi Breezer Lemon, selv om den er meget dyrere end en fadøl.

Jos71's forslag om, at turister skulle have lov til at drikke alkohol, når thailændere ikke har det, duer ikke. Man kan ikke have forskellige regler for thailændere og ikke-thailændere. Så er det jo diskrimination. Det vil alt i alt gå ud over ikke-thailænderne. Jeg er skuffet over, at jos71 kan komme med noget så uintelligent.

Diskrimination har man masser af i Malaysia, hvor der gælder nogle regler for muslimer og andre regler for folk af kinesisk og indisk afstamningog for ikke-malaysere.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 05:15

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline


]
Men man kan gøre som et stort antal tourister gør , blive væk , det er dog af forskellige årsager , og fakta er at det give Thailand problemer når touristerne ikke kommer


Det sjove er, at de thailndske myndigheder er ligeglade. Det eneste, de har gjort for at overvinde krisen i turistindustrien, er midlertidigt at frafalde kravet om 1.300 baht i gebyr på et 60-dages turistvisum. Det er turisterne da ligeglade med.

Næh, hvis man gav 90 dages visumfrit ophold, var drt noget andet. Så ville man kunne tiltække en mængde førtidspensionister.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 08:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

*DR*hvor skulle de komme fra Bent....:D De er jo alle herude i forvejen førtids pensionisterne*DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
Ingolf
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 10:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Bent skrev:

......Man kan ikke have forskellige regler for thailændere og ikke-thailændere. Så er det jo diskrimination. Det vil alt i alt gå ud over ikke-thailænderne....

Mvh
Bent Jensen

Det har man jo på en masse andre områder, til thai'ernes fordel--det er vel også diskrimination, så hvorfor ikke lidt den anden vej.

Ingolf.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

Ingolf skrev:
Bent skrev:

......Man kan ikke have forskellige regler for thailændere og ikke-thailændere. Så er det jo diskrimination. Det vil alt i alt gå ud over ikke-thailænderne....

Mvh
Bent Jensen

Det har man jo på en masse andre områder, til thai'ernes fordel--det er vel også diskrimination, så hvorfor ikke lidt den anden vej.

Ingolf.


Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 14:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3843
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det mest retfærdige vil nok være at forbyde bhudister at drikke på bhudistiske helligdage, når de nu ikke kan holde måde, som os andre:P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-07-2009 17:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Skipper, "når de nu ikke kan holde måde, som os andre", det var en stor mundfuld. D.v.s. at "os andre" kan holde måde, jeg er aldeles uenig heri.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
100 Reasons To Pack Your Bags For Thailand Hele Thailand 2 15-05-2024 08:32
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 3 14-05-2024 14:11
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,476,941 Unikke besøg | jQ Blog