mini istid i Thailand
|
per1234 |
Skrevet d. 20-01-2014 12:57
|
Bruger
Antal indlæg: 857
Status:
|
hej
det er kold lige her og nu, alle thaierne ja selv de fastboende faranger fryser, hvad sker der lige
svaret finder du her
Forskere varsler mini-istid: Solen er historisk sløv
Lige nu burde solens overflade sprutte af plasma-udbrud, men det gør den ikke. Britiske forskere sammenligner med mini-istiden fra 1650 til 1715.
http://ekstrablad...198237.ece
hvad siger I er der noget om snakken eller er det bare fis i en hornlygte |
|
|
|
|
waree |
Skrevet d. 20-01-2014 13:33
|
Bruger
Antal indlæg: 25
Status:
|
det har sku aldrig vaeret saa koldt I saa lang en periode |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 20-01-2014 16:46
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Status:
|
Ja der er godt nok koldt her om natten og om morgenen vi har måtte købe 2 elradiatorer
Det kan være man skal lave firmaer med at isolere huse og sælge varmekilder det må da være mange penge i hvis der kommer mini istid måske ender det med at man skal investere i saltspredere HA HA lige nu 22.45 er da i det mindste 18 grader udenfor igår på samme tid var her kun 16 grader
Anonce:
Aircon & vifter sælges Nathuer & natsokker købes det i mellem klarer konen
Mvh. Maichai
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 21-01-2014 01:02
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
Det kan være man skal lave firmaer med at isolere huse og sælge varmekilder
jeg vil gerne købe aktier i dit nye firma, når der er 16 grader i DK smider folk skjorten og finder de korte bukser frem
herude ude i varmen er det skide koldt når vi kommer under 18 grader |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 21-01-2014 03:41
|
Bruger
Status:
|
Ha HA M55
når der er 16 grader i DK smider folk skjorten og finder de korte bukser frem
Nu skal du lige tænke på at når varmen i Danmark kommer op på 25 grader er der altså nogen som påstår at de ikke kan arbejde under en hedebølge og kommunerne er begyndt at uddele solcreme til deres ansatte når tempreturen nærmer sig de 20 grader Men sådan er der jo så meget
Personelig mener jeg alt under 33 grader er fucking koldt
Mvh. Maichai
|
|
|
|
Cacaokurt |
Skrevet d. 21-01-2014 05:39
|
Bruger
Antal indlæg: 102
Status:
|
Ja det kan være at Thailænder vågner op og indser glæden ved en god isolering nu hvor ikke kun gælder om at holde varmen ude om sommeren (9 måneder om året for os nordboer i Thailand) men mere vigtigt for Thailænderne, at holde kulden ude om vinteren.
Måske min ide om gulvvarme begynder at vække interesse.
Hvordan kan det i øvrigt være at når man køber en aircon i Danmark kan den også bruges til at varme op men det kan er aircon i Thailand ikke?
Prisen er stort set den samme i DK (20500 THB) og Thailand (20000 THB).
Og der er ingen teknisk grund til at den ikke kan begge dele, måske en software forskel. |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 21-01-2014 08:37
|
Bruger
Status:
|
Hvordan kan det i øvrigt være at når man køber en aircon i Danmark kan den også bruges til at varme op men det kan er aircon i Thailand ikke?
Nej Kurt du køber en varmepumpe i Danmark som også kan bruges til at lave kulde (aircon) du kan også købe aircon i Danmark som kun kan lave kulde (hvad man skal med dem fatter jeg ikke) Ligesom du kan købe varmepumpe med aircon her i Thailand men det er en anden pris den er ikke så billig som en normal aircon men det er måske en overvejelse værd hvis man skal have ny eller ønsker at udskifte den gamle.
Mvh Maichai
|
|
|
|
bebe |
Skrevet d. 22-01-2014 13:12
|
Bruger
Antal indlæg: 122
Status:
|
hejsa
her i vores lille by bruger de/vi bålet som varme kilde det er ret så hyggeligt vi får en lille en og lidt godt til maven
de griner meget når farangen (mig) fryser, jeg har vist de lokale billeder fra isvinterene i danmark den gang der var isvintre til
du kan se billerne her http://www.b.dk/b...er#slide-6 |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 23-01-2014 08:47
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
hej
ja det er koldt derude i det varme thailand, nå skidt sommeren kommer igen
lidt fra dagens aviser
Coldest weather in decades hits Thailand
The unusually long cold spell has killed 63 people in the past three months, and Bangkok shivered again Thursday morning after the coldest night for 30 years.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 24-01-2014 09:48
|
Bruger
Status:
|
The Nations i dag oversat af Google
BANGKOK : - The Public Health Ministeriet opfordrer folk , især børn og ældre, for at holde varmen , da temperaturerne i nord og nordøstlige faldt med yderligere 4 til 6 grader Celsius i går . Er blevet rapporteret i alt 63 dødsfald i 27 provinser i de sidste tre måneder på grund af kuldeperiode .
KOLDT SOM BARE HELVEDE OM MORGENEN
Phu Hin Rong Kla National Park i Phitsanulok s Nakhon Thai distrikt indberettet sit laveste temperatur i de sidste 20 år i går : -3 grader Celsius. Med en gennemsnitlig temperatur på 5 grader , nationalparken oplevet op til to centimeter tyk frost , der dækker en tre kilometer lang strækning fra den politiske og militære Skole , stationeret i nærheden af r03;r03;parken kontor , til Rong Khla Village.
På Chiang Mai Royal Agricultural Station Angkhang , som indspillede en temperatur på -3 grader Celsius , flokke af turister nydt den kølige vejr og planter såsom vilde Himalaya Cherry Blossom . Der var lignende kulisserne på Doi Inthanon National Park, hvor gæstehuse var fuldt bookede indtil begyndelsen af r03;r03;februar. Temperaturer der blev registreret på -1 grader Celsius.
Loei s 14 distrikter også lidt fra den kuldeperiode , især Phu Reu -distriktet, hvor der blev rapporteret temperaturer mellem -4 til -2 grader Celsius i Highland områder.
Sygdom Kontrol Department chef Dr. Sopon Mekthon sagde 45 provinser var blevet erklæret katastrofe zoner , der påvirker 25 millioner mennesker . De 63 dødsfald som følge af den kolde periode blev registreret mellem oktober 22 og 19. januar. Fifty- ni af de dræbte var Thai , mens en var Cambodjansk, en laotisk , en britisk og en af r03;r03;ukendt nationalitet. Public Health Skatteministeriets departementschef , dr Narong Sahametapat , siger storforbrugere og personer med kroniske sygdomme var mest udsatte
|
|
|
|
Tulle |
Skrevet d. 25-01-2014 01:41
|
Bruger
Antal indlæg: 207
Status:
|
Hej
Kulden fortsætter ind i næste uge
TEMPERATURES in the Northeast will drop by another 3-5 degrees Celsius next week because of a new high-pressure front moving in from China, which will cover most of Thailand by Monday and Tuesday, the state weather-forecast agency reported yesterday. Many areas in the North and Northeast have already been covered by frost.
kilde:http://www.nation...25129.html
flotte fotos fra Thailand istiden er kommet
|
|
|