Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Støttegruppe vil hjælpe udvist familie
tofte
#81 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2013 11:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 25.02.13
 Status: Offline

Im glæder sig lige nu til, at hendes danske farmor og farfar kommer på besøg på lørdag.

De bestilte rejsen, da udvisningen var en realitet og har først returbilletter til den 3. februar.

- De rejser derover for at hjælpe Suthida og holde ferie med Im, og så rejser de med hjem, når papirerne er i orden, fortæller Anders Christiansen.

Den 14. december skal hele familien fejre Ims otteårs fødselsdag på en tur til elefantøen Koh Chang.


Mere her :

http://ekstrablad...163786.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tinner
#82 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2013 02:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 79
Tilmeldt: 04.06.11
 Status: Offline

de kan forvente at kunne rejse til danmark sidst i december. måske først i januar

Loven, som skal hjælpe den udviste Im Nielsen og hendes mor tilbage til Danmark, forventes at blive hastebehandlet i Folketinget.

http://www.b.dk/p...im-nielsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#83 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2013 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Gensyn med Danmark rykker nærmere for udviste Im
Loven om den syvårige Im Nielsen og hendes mor bliver fremrykket og træder i kraft 1. februar.

Den udviste pige Im Nielsen kommer til at gå glip af minimum to måneders skolegang, fordi hun og hendes mor blev sendt tilbage til Thailand, efter Ims danske stedfar var død af kræft.

Til gengæld ser loven, som skal hjælpe familien tilbage til Danmark, nu ud til at blive hastebehandlet i Folketinget og kan dermed træde i kraft 1. februar - to måneder tidligere end ventet.

http://www.b.dk/p...udviste-im
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#84 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-12-2013 11:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Im kommer hjem!
Den 3. januar kan Im og hende mor Suthida sætte sig på et fly med kurs mod Danmark, fortæller moren til en af Ims klassekammerater


Så skulle det være ganske vist: Den syv-årige Im og hendes mor Suthida vender hjem til Danmark.

Det fortæller medlem af Ims støttegruppe på Facebook Tina Kragelund, som er mor til en af Ims danske klassekammerater i 1. B på skolen i Aabybro.

- De har været til møde på den danske ambassade her til morgen og har fået et visum, siger hun til Ekstra Bladet.

Im og Suthida har ifølge Tina Kragelund fået et turistvisum, hvorpå der står, at de rejser fra Thailand 3. januar.

Ifølge Tina Kragelunds oplysninger kunne ambassaden ikke udstede et mere længerevarende visum eller give opholdstilladelse, før Folketinget har vedtaget den meget omdiskuterede lovændring.

http://ekstrablad...167530.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#85 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2013 00:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

husk den sag her

Benny, hans kone Luisa Lee og datteren et-årige Emma Lee,

støt dem via https://www.faceb...924956347/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#86 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2013 01:00

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

yindee skrev:
husk den sag her

Benny, hans kone Luisa Lee og datteren et-årige Emma Lee,

støt dem via https://www.faceb...924956347/


Næh nej, du glemmer 1 vigtig ting her.
Her er ikke tale om en single kvinde / enlig mor.

Og så er det ikke nem at finde nogen der intereserer sig for sagen. Trist man sandt..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#87 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-12-2013 10:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2516
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

leif skrev:
yindee skrev:
husk den sag her

Benny, hans kone Luisa Lee og datteren et-årige Emma Lee,

støt dem via https://www.faceb...924956347/


Næh nej, du glemmer 1 vigtig ting her.
Her er ikke tale om en single kvinde / enlig mor.

Og så er det ikke nem at finde nogen der intereserer sig for sagen. Trist man sandt..


leif vi er enige, ingen smil fra den lille søde ikke danske stats borger, herregud siger folk det er bare en dansker der er kommet i klemme, det er ok vi har travlt med de andre ikke danske
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#88 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2014 01:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3435
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Im blev sidste års mest omtalte pige, da myndighederne i november tvang hende og moren ud af landet og retur til Thailand.

Hendes stedfar - Suthida Nielsens mand Johnny Nielsen - døde i 2012 af kræft, og dermed mistede de efterladte grundlaget for at blive i landet.

Men efter et stort folkeligt pres ændrede Folketingets partier - på nær Dansk Folkeparti - lovgivningen, så et dødsfald ikke betyder, at familier skal forlade landet.

Loven træder dog først i kraft i løbet af foråret, og Im og hendes mor må derfor opholde sig i landet på en turistvisum, indtil loven er vedtaget.

- Vi glæder os rigtig meget til at komme hjem. Vi har pakket og flyver i morgen fra Bangkok mod Danmark, fortæller Suthida Nielsen til Ekstra Bladet fra Thailand.

Im og Suthida har haft besøg af Ims farmor og farfar - Inger og Roland Nielsen - siden midten af december, og de rejser med hjem i morgen.

De lander alle fire i Københavns lufthavn lørdag morgen, inden de flyver videre til Aalborg.

- Im har kedet sig her i Thailand, da hun ikke kan sproget og ingen venner har, så hun glæder sig rigtig meget til at starte i skole igen på mandag, fortæller Suthida.

Da Im og Suthida forlod Aabybro, holdt skolen en farvelsammenkomst, og de vil også holde en lille velkomstfest, når de kommer tilbage.

- Det bliver nok ikke alt for stort, men vi vil helt sikkert holde en velkomstdag for hende, fortæller Ims klasselærer i 1. b Maiken Jespersen.

Im har kun modtaget undervisning fra sin mor i Thailand i næsten to måneder.

- Im er en dygtig pige, så det, tror jeg ikke, bliver et problem. Hun mangler selvfølgelig noget undervisning, men fagligt er det ikke det store problem. Jeg har sendt Ims skolebøger over til dem, og så læser hun det samme på nettet som sine klassekammerater, siger Maiken Jespersen.

Selv om Im måske er kommet lidt bagud i klassen, så vil hun ikke modtage individuel undervisning.

- Nej, det eneste hun vil modtage, er den individuelle undervisning hun modtager som tosproget elev, siger Maiken Jespersen

http://ekstrablad...185594.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#89 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2014 08:43

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja en masse mennesker kan få deres fjæs i medierne..

Men er der overhovedet nogen der har tænkt bare lidt længere.

Forventer hans forældre at hun fortsætter med at leve som enlig og de har deres svigerdatter og pap barnebarn.

Når hun nu finder en ny mand... skal Im så have 2 hold pap bedste forældre.
Der er såmænd meget mere, der kun kan gå galt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#90 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2014 08:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

leif skrev:
Ja en masse mennesker kan få deres fjæs i medierne..

Men er der overhovedet nogen der har tænkt bare lidt længere.

Forventer hans forældre at hun fortsætter med at leve som enlig og de har deres svigerdatter og pap barnebarn.

Når hun nu finder en ny mand... skal Im så have 2 hold pap bedste forældre.
Der er såmænd meget mere, der kun kan gå galt.


For slet ikke at tænke på hvor mange muslimer der nu begynder et snyde på den måde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#91 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2014 05:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Allerførst vil jeg gerne gøre helt klart: -Jeg synes heller ikke at Im og hendes mor skulle have været udvist af Danmark.

-Men når dette så er sagt, så sidder jeg med en mærkelig følelse indvendig.-En følelse af angst for deres fremtid i Danmark, og især på grund af at det er et mindre samfund de vender tilbage til.
En masse gode mennesker har kæmpet for deres sag. Skolekammeraterne, næsten hele landsbyen, folk i støttegruppen på facebook, + en masse andre. - Im´s "bedsteforældre" ikke mindst.
Alle disse mennesker føler nu en "sejr" over systemet, men hvad vil de nu bruge den "sejr" til??
Føler de at med den "sejr" har en form for ejendomsret over for de to mennesker nu??
-Her i Danmark er der ikke langt fra kærlighed til had !!

Im´s mor Suthida er stadig en yngre kvinde,-og har naturligvis behov som alle andre mennesker.
En dag føler hun måské behov for at leve sammen med en mand,- hvad så??
-Hvordan vil "bedsteforældrene" reagere? -Hvordan vil alle hendes førhen støtter reagere ? Vil de ikke føle sig svigtet?
Vil al den godhed som hun møder lige nu ikke kunne risikere at vende, og blive til foragt og had? (Gud forbyde det, for de har lige så meget ret til et menneskeværdigt liv som alle andre).
-Men mon ikke de er vendt tilbage til et liv, hvor ethvert skridt vil blive nøje overvåget? (For nu har vi jo hjulpet dem så meget).
Mange mennesker forventer jo at der udvises passende taknemmelighed. -Rygter og snak trives jo i bedste velgående.
Mon Suthida og Im får lov til at leve et selvstændigt liv??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#92 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2014 08:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 304
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

hej al48

det bliver svært for den familie at få en almindelig hverdag igen

som du så rigtig skriver
(For nu har vi jo hjulpet dem så meget)


den nye mand som helt sikkert vil kommer ind i familien hen af vejen får det heller ikke nemt

du skriver også
Mon Suthida og Im får lov til at leve et selvstændigt liv??

med tiden ja, måske og alligevel nej, det får de ikke lov til, der vil i lang tid fremover være fokus på deres gøren og laden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#93 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2014 02:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3435
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej
jeg syntes Suthida og Im histrorie er helt ude af proportioner alle vil scorer lidt penge eller sympati på den sag

selv dette firma abs-relocations http://www.abs-re...tions.com/ ejeren er dansk og i politiets søgelys har forsøgt, de påstår at de har givet fri fragt til Suthida,s ting der skulle sendes til thailand, hvilket er langt fra sandheden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#94 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2014 02:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

thai skrev:
hej
jeg syntes Suthida og Im histrorie er helt ude af proportioner alle vil scorer lidt penge eller sympati på den sag

selv dette firma abs-relocations http://www.abs-re...tions.com/ ejeren er dansk og i politiets søgelys har forsøgt, de påstår at de har givet fri fragt til Suthida,s ting der skulle sendes til thailand, hvilket er langt fra sandheden


utroligt hvad en tur på Facebook kan afsløre, intet absolut intet, kan holdes hemmeligt i dag, alt ender på nettet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#95 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2014 05:49

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

thai skrev:
hej
jeg syntes Suthida og Im histrorie er helt ude af proportioner alle vil scorer lidt penge eller sympati på den sag

selv dette firma abs-relocations http://www.abs-re...tions.com/ ejeren er dansk og i politiets søgelys har forsøgt, de påstår at de har givet fri fragt til Suthida,s ting der skulle sendes til thailand, hvilket er langt fra sandheden



Ved ikke om "ABS" er samme person som brugeren på DTW ?, men her skriver denne at han ved Imm taler flydende Thai !, ja, det har jeg da også altid ment hun måtte kunne selvom hun har boet mest i Dk ! moderen har vel talt thai til hende i Dk også i laaang tid , indtil de begge kunne dansk, men iflg. nyhederne da Imm skulle have lov at blive i Dk, der sagde man at lille Imm kun forstod dansk, og det derfor var umuligt for hende at være / vokse op i Thailand, bortset fra det synes jeg det er godt de har fået lov at komme til Dk alligevel.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#96 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2014 09:56

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

men her skriver denne at han ved Imm taler flydende Thai


Selvfølgelig gør tøsen det.
Om de skulle ud af DK eller ej, det kan man diskutere.

Men lave særlove på løgne og historier, bare det kommer i medierne.
Det er en fallit erklæring af de store.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#97 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2014 11:54

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

leif skrev:
men her skriver denne at han ved Imm taler flydende Thai


Selvfølgelig gør tøsen det.

Om de skulle ud af DK eller ej, det kan man diskutere.

Men lave særlove på løgne og historier, bare det kommer i medierne.
Det er en fallit erklæring af de store.


Men en af grundene til hun skulle blive var jo netop de sagde hun kun talte dansk.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#98 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2016 02:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3435
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

en lille hilsen fra Suthida og Im set på https://www.faceb...328128212/

Kære venner og støtter på Facebook.
Til januar er det tre år siden vi lykkelige vendte tilbage til Danmark, og vi er så taknemmelige for, at I alle var med til at gøre det muligt.
Her kommer en lille opdatering af, hvordan det går med Im og mig.

Im er nu næsten 11 år, går i 4. Klasse på Aabybro skole og trives med skolelivet. Det går godt og hun er glad. I fritiden dyrker hun håndbold, går i musikskole, leger med venner, hygger med sin Farmor og Farfar og sin Bedstemor og Bedstefar.

Jeg selv har en travl hverdag og nyder livet.
Lige da vi kom tilbage i januar 2014 fik jeg et års arbejde i et rotationsprojekt i Jammerbugt Kommune. Det var spændende og gav mig erfaring i forhold til at fortsætte min uddannelse.

I juni 2016 blev jeg færdiguddannet som SOSU-hjælper, og fik derefter et vikariat Aabybro Hjemmepleje, hvor jeg er foreløbig indtil 31.12.2016. Så må vi se hvad fremtiden derefter bringer, men jeg håber naturligvis på en fastansættelse. Jeg er meget glad for at have fået muligheden for at tage en uddannelse og kunne forsørge mig selv og Im.

Lige da vi kom tilbage fra Thailand skulle vi lige finde på plads igen. Hele forløbet med udvisning, ophold i Thailand og hjemkomst til Aabybro igen var en omtumlet periode både for Im og mig. Jeg skulle finde et job, så der igen kom penge på kontoen, der skulle skabes struktur og tryghed i Im’s hverdag, og vi skulle komme os ovenpå tabet af min mand.

Heldigvis har livet budt på gode overraskelser, som for eksempel mødet med en dejlig mand og hans søde datter. Så nu er vi ofte fire om bordet. Det nyder vi.
Jeg har en dejlig familie , svigermor -svigerfar og gode venner, som hjælper mig, når jeg har brug for det.
Lige nu venter jeg på svar på min ansøgning om fortsat midlertidig opholdstilladelse. Forhåbentlig får vi positivt svar, og kan så efter tre år søge om permanent opholdstilladelse. Vi håber det bedste.

Endnu en gang tak for alle positive tilkendegivelser og støtte fra alle. Vi ønsker jeg alt godt i fremtiden.

Kærlige hilsner fra Im og Suthida
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
#99 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2016 23:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

Det er tre år siden, Im og Suthia fra Aabybro blev udvist til Thailand

Her er de i dag


Im ? Det går godt. Jeg har gode venner og går til håndbold og leger med mine veninder, siger hun med et forsigtigt smil og ligner i den grad også en pige, der har det godt.

IM går idag på Hasseris Gymnasium.



Im skal så selv søge opholdstilladelse, når hun bliver 18.



http://www.tv2nor...1_h1yivo8q
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Det er den mest utrolige og anderledes familie, vi nogen sinde har mødt. Film, bøger etc 5 30-05-2023 11:53
Jarunee drømmer om at hjælpe Nyheder på dansk 1 04-04-2023 17:31
16-årige thailandsk pige udvist til Thailand Nyheder på dansk 1 02-12-2022 09:55
Dansk familie indlagt med coronavirus i Thailand Nyheder fra Phuket 1 20-03-2020 08:59

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,497,855 Unikke besøg | jQ Blog