Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
En ordentlig krabat.<Lystfisker>
deepseadivers
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-10-2013 21:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303
 Status: Offline

Bruger selv mange timer med at fiske.

Der er kommet flere put and take søer, hvor man har udsat de vildeste glupske monster. Importeret fra Afrika og syd Amerika.

Ville gerne give min venster arm for dagslang kamp med så'en krabat.

PS.
Lige til de krakilske bådnakker. Så er denne catfisk ikke fanget i put and take. Men derimod i mekong river.

Thailand Holds Record for Worlds Largest Cat Fish

chiangraitimes.com/wp-content/uploads/2011/06/Biggest-Catfish_thumb.jpg

The World’s Biggest Catfish

Thai fishermen netted a catfish as big as a grizzly bear, setting a world record for the largest freshwater fish ever found, according to researchers who studied the 646-pound Mekong giant catfish as part of a project to protect large freshwater fish.

“It’s amazing to think that giants like this still swim in some of the world’s rivers,” project leader Zeb Hogan project leader said in a statement. “We’ve now confirmed now that this catfish is the current record holder, an astonishing find.”

Others have made claims of finding larger sturgeon, but the International Game Fishing Association says the largest sturgeon on record is 468 pounds. That fish has also held the record for largest freshwater fish caught.

“I’m thrilled that we’ve set a new record, but we need to put this discovery in context: these giant fish are uniformly poorly studied and some are critically endangered,” added Hogan, a fellow with the World Wildlife Fund, which is partnering with the National Geographic Society. “Some, like the Mekong giant catfish, face extinction.”

‘Largest fish species disappearing’
Hogan said his study of giant freshwater fish “is showing a clear and global pattern: the largest fish species are disappearing.

“The challenge is clear,” he added, “we must find methods to protect these species and their habitats. By acting now, we can save animals like the Mekong giant catfish from extinction.”

Hogan’s project includes two-dozen other species, including the giant freshwater stingray, the dog-eating catfish, the dinosaur-like arapaima, and the Chinese paddlefish – “all of which remain contenders for the title of the world’s largest fish,” the researchers stated, pending the final results of their work.

“Long shots for the title include caviar-producing sturgeon, goliath Amazon catfish, giant lungfish, razor-toothed gars, massive cods, and Mongolian salmon,” they added.

Didn’t survive capture
The Mekong giant catfish was caught and eaten in a remote village in Thailand along the Mekong River, home to more species of giant fish than any other river in the world, the researchers said.

Local environmentalists and government officials had negotiated to release the fish so it could continue its spawning migration in the far north of Thailand, near the borders of Thailand, Laos, Myanmar and China, but the adult male later died.

The researchers said the Mekong giant catfish is declining as a species due to habitat destruction and upstream dams.

The Mekong River Basin is home to more species of massive fish than any river on Earth, they added, and Mekong fish are the primary source of protein for the 73 million people that live along the river.

Lapidary and Jewelry consltant
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2013 00:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

en umulig drøm, jeg vil nu drømme videre

AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2013 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Er selv lystfisker, og ja sådan en krabat kunne jo give mad til familien i et par dage.
Mon den er taget på en 0,40 line??griner
- I den øvre del af Mekong skulle der også leve store Arapaimaer, men de er også meget på retur, p. g. af forurening osv.

Men drømmer i om virkelig store fisk, så se her:

Beluga

billedeupload.dk/images/ET7bz.jpg
Not to be confused with the beluga whale, which shares no relation whatsoever to this fish, the beluga is a species of sturgeon which inhabits the rivers and seas of central Eurasia.

Because they continue to grow throughout their lifetime (which can last for 118 years), the beluga might be the world's largest freshwater fish. Some of these monsters have been found which are nearly 30 feet long and which weigh over 6,000 pounds - numbers which also put them in contention for being the largest bony fish in the world by mass.
http://www.mnn.co...rld/beluga
deepseadivers
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2013 10:48
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/1377087_525117440902818_1490648281_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1235289_525069300907632_552406451_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1209257_524316257649603_354750428_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1234857_521617001252862_1610456123_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1238195_514845148596714_1040225130_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1157567_511484668932762_2038709376_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1098379_510394569041772_954159752_n.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/1004847_500776990003530_775577781_n.jpg
Johnny
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2013 13:16

Bruger

Antal indlæg: 8

For pokker, måske skulle man alligevel give det der fiskeri en chance!
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2013 21:42
Bruger avatar

Bruger

Johnny skrev:
For pokker, måske skulle man alligevel give det der fiskeri en chance!

Et godt råd: Glem alt om hvordan du fisker i Danmark. Kig efter de lokale fiskere og aflur dem hemmelighederne med hensyn til agn og fiskemetoder. -De har trods alt fisket der i årevis.

-Jeg har selv prøvet med mine "smarte" vesterlandske fiskemetoder,-og fangede ikke en skid. Da jeg så "aflurede" de lokale, så kunne jeg også bidrage til aftensmadenmusic
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2013 00:12

Bruger

Antal indlæg: 681

fisk er ik så kloge, de spiser det samme uanset om vi er i DK eller Thailand.
Jeg har tilbragt utallige timer ved Arm Sam Leek og ja vi fiskede sørme med regnorm.
Jeg har solgt rigtig mange regnorm til fiskeri i Th. Det er såmænd såen man opdrætter regnorm til fiskere.

men skal man have en af de store kødædere på krogen hjælper en regnorm nok ik ret meget.
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2013 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

leif skrev:
fisk er ik så kloge, de spiser det samme uanset om vi er i DK eller Thailand.
Jeg har tilbragt utallige timer ved Arm Sam Leek og ja vi fiskede sørme med regnorm.
Jeg har solgt rigtig mange regnorm til fiskeri i Th. Det er såmænd såen man opdrætter regnorm til fiskere.

men skal man have en af de store kødædere på krogen hjælper en regnorm nok ik ret meget.

jeg bruger franskbrød blandet op med fiskefodder eller rå kylling

regnorme har jeg ikke set herude, har nu heller ikke kigget meget efter
tinner
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2013 13:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 85

levende rejser er ikke helt dårligt i DK. de bruges vel også i TN
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2013 15:19

Bruger

Korrekt orm kan være vanskelige at finde, især i tørketiden og så fordi Thaier ikke har for vane at kultivere jorden og brænder af hele tiden. Så ormene er enten langt nede eller meget få.
Men de er der og mange / store hvis jorden er til det.

Franskbrød og andre ting der kan klistre sammen bruges i stedet for.
Er det catfish eller lign lidt større fisk man er efter, så er kød nok bedst. Eller på marked efter små fisk ( pla-gadi )
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2013 19:02
Bruger avatar

Bruger

leif skrev:

Korrekt orm kan være vanskelige at finde, især i tørketiden og så fordi Thaier ikke har for vane at kultivere jorden og brænder af hele tiden. Så ormene er enten langt nede eller meget få.
Men de er der og mange / store hvis jorden er til det.

Franskbrød og andre ting der kan klistre sammen bruges i stedet for.
Er det catfish eller lign lidt større fisk man er efter, så er kød nok bedst. Eller på marked efter små fisk ( pla-gadi )

Ja, man kan købe sig til meget forskelligt.
-Men en stor del af oplevelsen/ sporten går nu ud på at være selvforsynende.
Man starter med at fange rejerne med net i vandkanten (evt. i tang), dem bruger man så til fangst af småfisk (småfiskene spiser thaierne også).
Disse småfisk er fine at bruge som levende agn, så husk en stor bøtte til vand for at holde den levende (eller evt. en finmasket leve-ruse).
-De steder jeg har fisket, har jeg ikke set thaierne bruge orm. -Men naturligvis kan det også bruges.
M55
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-10-2013 08:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

hej
al48 skriver

Man starter med at fange rejerne med net i vandkanten (evt. i tang), dem bruger man så til fangst af småfisk (småfiskene spiser thaierne også).
Disse småfisk er fine at bruge som levende agn, så husk en stor bøtte til vand for at holde den levende (eller evt. en finmasket leve-ruse).
-De steder jeg har fisket, har jeg ikke set thaierne bruge orm. -Men naturligvis kan det også bruges.

løbe rundt med en fiskestang er ikke lige mig, har været med et par gange, når konens knægt på 15 er på fiske tur, hvad den dreng køber af blink og andre kunstigt agn, er ikke småting

han er inte selvforsynende, mor betalerGrin
AL 48
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-10-2013 18:56
Bruger avatar

Bruger

M55 skrev:
hej
al48 skriver

løbe rundt med en fiskestang er ikke lige mig, har været med et par gange, når konens knægt på 15 er på fiske tur, hvad den dreng køber af blink og andre kunstigt agn, er ikke småting

han er inte selvforsynende, mor betalerGrin

Prøv at lære ham/overbevise ham om at levende naturlig agn er betydeligt bedre. Så vil han også få bedre fangst.music
-Men det kræver måske også at han lærer at fiske på en lidt anden måde.
deepseadivers
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 14:41
Bruger avatar

Bruger

Jeres indlæg bære tydligt præg af manglende viden om lystfiskeri

My 100lb Carp! – Geoff Maynard on Fishing for Carp in Bankok.

www.thai-dk.dk/uploads/Geoff_Thailand2_1_422194548.jpg

http://www.fishin...iland.html

En ægte lystfisker laver alt sit grej selv.
leif
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 16:06

Bruger

deepseadivers skrev:
Jeres indlæg bære tydligt præg af manglende viden om lystfiskeri

My 100lb Carp! – Geoff Maynard on Fishing for Carp in Bankok.

www.thai-dk.dk/uploads/Geoff_Thailand2_1_422194548.jpg

http://www.fishin...iland.html

En ægte lystfisker laver alt sit grej selv.

Du skal lige huske på vi er bare nogle amatører der render rundt og har det sjovt.
Men så er det jo godt vi har dig som exspert ved ikke
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2013 17:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Der er mange slags lystfiskere, for en del af dem drejer det sig om at fange så store fisk som muligt så der er noget at prale af når de kommer hjem.
For mig er naturoplevelsen lige så vigtig som selve fiskeriet.
Om sommeren plejer jeg at stå op klokken 3 om natten, brygge en kande kaffe og smøre et par madder, så sætter jeg mig i bilen og kører ud til "min" sø, parkerer bilen og går ca. 1 kilometer gennem skoven, alt er stille og skovbunden er stadig fugtig og dufter skønt.
Så lister jeg stille ned til søen og sætter mig, pakker mit fiskegrej ud og kaster.
Med en kop kaffe i hånden nyder jeg synet af solopgangen og tågen der ligger over søen.
Om jeg fanger noget, jo det sker da, og når jeg gør, så dypper jeg hænderne i vandet, tager varsomt om fisken, trækker krogen ud og slipper den tilbage i vandet.
Nå jeg så kører hjem igen er jeg opfyldt af en indre ro, indtil jeg træder ind ad døren, og konen kigger på mig, griner og siger: Hvad, fangede du nu ikke noget igen?
Anarki eller Kaos.
IT
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 05:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

skipper skrev:
Der er mange slags lystfiskere, for en del af dem drejer det sig om at fange så store fisk som muligt så der er noget at prale af når de kommer hjem.
Om sommeren plejer jeg at stå op klokken 3 om natten, brygge en kande kaffe og smøre et par madder, så sætter jeg mig i bilen og kører ud til "min" sø, parkerer bilen og går ca. 1 kilometer gennem skoven, alt er stille og skovbunden er stadig fugtig og dufter skønt.
Så lister jeg stille ned til søen og sætter mig, pakker mit fiskegrej ud og kaster.
Med en kop kaffe i hånden nyder jeg synet af solopgangen og tågen der ligger over søen.
Om jeg fanger noget, jo det sker da, og når jeg gør, så dypper jeg hænderne i vandet, tager varsomt om fisken, trækker krogen ud og slipper den tilbage i vandet.
Nå jeg så kører hjem igen er jeg opfyldt af en indre ro, indtil jeg træder ind ad døren, og konen kigger på mig, griner og siger: Hvad, fangede du nu ikke noget igen?

Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
AL 48
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2013 09:34
Bruger avatar

Bruger

skipper skrev:

Ja, der har du ramt noget af det rigtige Thumb
Naturoplevelsen er jo også at studere hvilke føde-emner der er i søen (eller det sted man nu fisker). Det kan være insekter på vandoverfladen, andre småfisk eller rejer osv.. - Nogle gange kan fangsten af agn være den største fornøjelse.
Når man så sidder og mede-fisker ("doven-fiskeri"skaal, drikker sin medbragte kaffe og evt. en god ostemad, -ja så breder sjælevarmen sig sgu.

Det andet "stress-fiskeri" i Put & Take-søer (også kaldet "luder-fiskeri"skaal er heller ikke mig,- og jeg gider ikke engang spise fisken.
En opdrættet fisk til udsætning i Put & Take har aldrig lært at "slås" for føden, derfor har den også det jeg kalder "smatkød". -Ikke nær samme fasthed i kødfibrene. Og hvad er de blevet fodret med for hurtigst muligt at opnå størrelsen? -En form for steroider!! Selv farven på kødet justerer de ved hjælp af fodersammensætningen.
Det samme gælder alle opdrættede laks,-derfor spiser jeg heller ikke den slags.

Ps. har lige (i går) nappet 14 lys-sej samt 1 ægte havørred fra Kattegat (alt fanget på selvfangede rejer). Så nu skal der skæres filét-er til kødhakkeren, og så står den på fiskefrikadeller til aften. MUMS music
PPS: Det er altså ikke mig der indsætter disse smiley´s skaal
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768