Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rod i regnskaberne??
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 02:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
 Status: Offline

Onsdag eftermiddag kl. 13:45 forsvandt alt hvad der hed strøm til huset. Det var lige i den varme periode, så drengen svedte godt og grundigt uden bæsere eller aircondition.
Heldigvis havde vi da vand, så T-shirten blev vredet op utallige gange,-og så eller ud i skyggen hvor der var lidt vind.
-Jo længere tid der gik, jo mere "tosset" blev jeg selvfølgeligAngry
Da så endelig "madammen" kom hjem fra skolen hvor hun underviser,-da var jeg langt ude over "kogepunktet", og i første omgang fik hun et ordentligt fur om "lorteland",- "lorte-elselskab" osv.Shock
Hun skyndte sig naturligvis ind og skifte tøj, samt finde kvitteringer,-og så ellers afsted igen på motorcyklen for at finde ud af hvad der var galt.-Hun havde prøvet at ringe til el-selskabet, men ingen svaredeStres
Præcis 17:45 var strømmen der igen, og "madammen" kom hjem igen lidt efter. Hun fortalte ikke noget om, hvad der var gået galt med forsyningen,-og jeg tænkte så ikke nærmere over det.
- Næste dag fik jeg forklaringen.Thumb
El-selskabet havde lukket for vores strøm p.g. af manglende betalinger, kunne de se på computeren. Vi skyldte for December-Januar samt Februar,- derfor lukningenShock
Gudskelov havde Donna ("madammen"skaal taget kvitteringer med for de sidste 5 måneder. Opkrævningen for Februar måned havde vi endnu ikke modtaget, og havde derfor endnu ikke betalt.
-Kontordamen kiggede på kvitteringerne og så igen på computeren,-hun kunne jo ikke så godt komme udenom vores betalte kvitteringer. Hun havde så den frækhed at forlange 100baht for genåbning af strømmen.
Da blev Donna stiktosset, og glemte alt om thailandsk høflighed.
Ikke nok med at de uberettiget havde lukket for strømmen,-så hendes "farang-mand" troede hun selv havde beholdt pengene,- men nu ville de så have penge for at genåbne.- De ville ikke få en bøjet satang af hendeShock -og foriøvrigt forlod hun ikke kontoret før der var genåbnetAngry (Hun har sgu temperament).
Her til morgen fik hun så penge med til at betale Februar måned med, selvom vi stadig ikke har modtaget opkrævning.
Jeg sagde til hende, at hun nu skulle huske at få en kvittering af kontoretmusic
-Hun gloede på mig og sagde:"Selvfølgelig,-den dumme kontordame kan jo ikke finde ud af noget".griner

-Nu skal der så tilføjes, at de har fået ny kontordame derinde.-Men hvor de to manglende indbetalinger er blevet af i deres system, kan man jo så kun gisne omIkke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 03:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

driller Du må købe en Generator indtil de har fået op lært kontordamen griner
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

@AL du skriver:
Rod i regnskaberne??

hov hov, unge mand jeg er sikker på at kontordamen har styr på pengene. Efter devisen lidt til selskabet, lidt til migmusic
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 04:15
Bruger avatar

Bruger

sank skrev:
driller Du må købe en Generator indtil de har fået op lært kontordamen griner

Sådan én har jeg (10Amp. 220V),-men den står uheldigvis hjemme i garagen i DK.- Men regner da med at få den flyttet herud også.
Selvdril
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 04:19
Bruger avatar

Bruger

yindee skrev:
@AL du skriver:
Rod i regnskaberne??

hov hov, unge mand jeg er sikker på at kontordamen har styr på pengene. Efter devisen lidt til selskabet, lidt til migmusic

Ja,- man kan vel tage noget af sig selv?griner
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-03-2013 04:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Thumb Jo sådan en har jeg skam også, men passer ikke i håndbagagen ved ikke
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768