Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Jeg mener jeg læste det nu er forbudt at udføre spiritus fra Thailand der er købt i almindelige butikker, kun varer der er købt i "Taxfree butikken" er tilladt.
Antal indlæg: 66 Tilmeldt: 27.12.12 Status: Offline
skipper skrev:
Jeg mener jeg læste det nu er forbudt at udføre spiritus fra Thailand der er købt i almindelige butikker, kun varer der er købt i "Taxfree butikken" er tilladt.
Antal indlæg: 1814 Tilmeldt: 17.03.11 Status: Offline
Det er ikke forbudt at udføre,- men fandens svært at få ind i andre lande (Schengenlande).- Det samme med taxfree spiritus du køber i lufthavne udenfor Schengen.
Antal indlæg: 1814 Tilmeldt: 17.03.11 Status: Offline
Skipper: Der står en hel del om det her:http://www.rejser... - Men det du nok har studset over er de problemer, der kan opstå i diverse sikkerhedskontroller, selvom varene er købt indenfor sikkerhedsområdet.(Så er det jo ikke let at lægge dem i kufferten,-og der er strenge regler for håndbagagen.- Så opstår der problemer hvis man skifter fly på turen hjem. Mange har fået konfiskeret lovligt indkøbt spiritus og andet).
Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Jeg har nu ikke haft problemer med at få sprutten igennem når jeg kom hjem, men den har så været købt i Taxfree-shoppen.
Næste gang har jeg tænkt at købe den i en almindelig forretning, jeg lagde mærke til at det var samme pris som man skal give i lufthavnen i Bangkok
Anarki eller Kaos.