Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Brystmareridt i Thailand: Vågnede op under operationen
per1234
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 00:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
 Status: Offline

I april måned sidste år tog den dengang 23-årige Catrine Arentsen til Thailand, og i begyndelsen gik det godt.

Sammen med Destination Beautys tolk på stedet blev hun indlagt på Yanhee-hospitalet, og selv om der var lidt forståelsesproblemer imellem hende og lægen dr. Pitch, så havde hun tiltro til hospitalets ekspertise.

Operationen forløb uden problemer, men i de efterfølgende dage blev Catrine syg: Hun havde feber, kastede op, havde svært ved at få vejret, følte trykken for brystet og stærke smerter i brysterne.

'Will get smaller'
Efter fem dage tog Catrine til et obligatorisk opfølgende tjek. Tolken fra Destination Beauty var ikke med, hun havde aflyst den i forvejen bookede aftale, da hun skulle modtage en ny patient.

Catrine sad derfor alene med lægen, hvis engelsk hun havde svært ved at forstå. Hun var bange, havde stadig voldsomme smerter og syntes, at implantaterne føltes forkert.

- Jeg forklarer ham det, og han griner og siger: Will get smaller, fortæller Catrine Arentsen til ekstrabladet.dk.

Hun frygtede dog, at der var noget helt galt, og bad lægen om at gøre noget. Han sagde, at han ville tage implantaterne ud igen, hvis hun ville betale for det.

- På det tidspunkt har jeg det sådan, at de skal bare ud af min krop, siger Catrine.

Bedøvet med sovepille
Hun skrev under på nogle papirer på thai, som hun ikke forstod, og betalte nogle penge for medicin. Derefter blev hun ført ind i en stor sal fyldt med senge, hvor hun lå alene og græd i timevis, inden hun blev hentet til operation. Efter halvanden time på briksen fik hun en sovepille.

- Jeg kæmper for at holde mig vågen for at se, hvilken læge der kommer ind. Jeg når at se dr. Pitch i rummet og høre ham sige 'sleep first', fortæller Catrine.

Desværre for Catrine varede effekten af medicinen ikke ved hele vejen igennem operationen, og hun kom til sig selv undervejs.

Blev holdt fast
- Jeg vågner og ser et stærkt lys igennem et hvidt lagen, der ligger over mit hoved. Jeg skriger af gråd og er bange, mens en kvindestemme siger 'soon done, soon done'. Jeg bliver holdt i begge arme, mens jeg kæmper for at få mine arme fri, fordi jeg kan mærke en ubehagelig følelse under mine arme. De er i gang med at få implantaterne ud igennem mine armhuler. Jeg besvimer kort tid efter, siger hun til ekstrabladet.dk.

Da hun vågnede, var operationen færdig, og Catrine blev grædende og hyperventilerende kørt tilbage til sengesalen. Hun var desperat efter at komme tilbage til sit hotel, og efter en times tid fik hun overtalt personalet til at udlevere hendes ting og udskrive hende. Hun blev en uges tid mere i Thailand i en tilstand af chok, og derefter fløj hun som planlagt hjem til Danmark.

Krisehjælp og ingen behandling
Oplevelsen i Thailand satte så dybe spor i Catrine, at hun fik en depression og måtte have krisehjælp, da hun vendte hjem til Danmark.

- Jeg har ingen ide om, om mine bryster bliver som før, og om jeg får fuld følelse tilbage. Jeg står tilbage med en oplevelse, der har ødelagt noget i mig, og to grimme sår som bevis på det. 17000 danske kroner spildt, siger Catrine.

Efter hun kom hjem, indgik hun forlig med Destination Beauty: Hvis hun ikke anlagde sag imod dem for tort og smerte, ville de sørge for, at hun fik de penge tilbage fra hospitalet, som hun har krav på.

Men Catrine synes stadig, det er nødvendigt at advare andre imod at tage af sted og blive opereret i udlandet:

- Jeg synes, at folk skal vide, at hvis det går galt, mens man er derude, så er det bare nogle helt andre vilkår, og du risikerer at stå helt alene uden nogen til at hjælpe dig. Jeg vil gerne advare imod Destination Beauty, for når det går galt, så er de der ikke for dig, siger Catrine til ekstrabladet.dk.

Destination Beauty: Alt er forløbet efter planen

Ifølge direktør for Destination Beauty Martin Filskov Olsen er alt forløbet efter planen i Catrine Arentsens sag.

- Der er ikke begået nogle fejl. Hun (Catrine Arentsen, red) gennemgik en helt normal brystforstørrende operation, men var utilfreds med resultatet, så hun insisterede på at få implantaterne ud. Det foregik ved en helt normal procedure med lokalbedøvelse og sovemedicin.

- Men hun vågnede midt under operationen. Er det normalt?

- Det er svært at kommentere, når jeg ikke var der. Men jeg har forhørt mig hos lægen, der foretog indgrebet, og alt er forløbet efter planen.

- Men er det normalt at vågne under operationen?

- Nej, det er ikke normalt.

- Catrine Arentsen fortæller, at hun blev spændt fast til briksen før selve operationen. Er det normalt?

- Nej, det er absolut ikke vores procedure. Nu har jeg ikke selv været med under operationen, men jeg kan ikke forestille mig, at det er sket, som hun fortæller. Hun må have en meget farverig erindring af forløbet.

- Siger du, at hun lyver?

- Jeg siger bare, at der jo ikke er tale om et torturkammer, så ingen bliver fastspændt til nogen briks.

- Hvad mener du om, at jeres tolk, der skulle have hjulpet Catrine, aflyste i sidste øjeblik?

- Det er korrekt, at tolken ikke var med under den opfølgende samtale. Men mit indtryk er, at klienten taler udmærket engelsk og derfor fint har forstået, hvad lægen har sagt.

- Men der var også andet personale til stede under operationen, som kun talte thai.

- Nu er vores tolke jo ikke med på operationsstuen, så her spiller det ingen rolle. Jeg kan kun sige, at det er beklageligt, at klienten har haft en dårlig oplevelse, og derfor var jeg også med til at beslutte, at hun skulle have sine penge tilbage.

- Men hvorfor gav I hende pengene tilbage, hvis I ikke har begået nogen fejl?

- Fordi hun græd og ville have fjernet implantaterne. Hun var utilfreds med resultatet, da brysterne var meget hævede og blå. Men sådan ser bryster ud efter sådan en operation. Da hun ikke længere havde sine implantater, fik hun sine penge retur.

- Men kan alle, der er utilfredse med resultatet, få deres penge retur?

- Der skal selvfølgelig være en begrundet utilfredshed - det skal være tydeligt, at det ikke ser godt ud, at brysterne er uens for eksempel.

- Men det var ikke tilfældet her?

- Nej. Men hun var meget ulykkelig og studerende, så jeg synes, hun skulle have sine penge tilbage. Selv om det har været et tab for os - vi har haft udgifter til narkose og til de dyre implantater, som selvfølgelig ikke bliver genbrugt. Men vi går trods alt ikke i små sko og har ageret på en fornuftig måde.

- Er der noget, som I kunne have gjort anderledes?

- Vi kunne have gjort mere ud af at fortælle hende, at bryster altså ser ret forslåede ud efter sådan en operation. Vi skulle have overtalt hende til at vente med at få fjernet implantaterne, til hævelserne havde lagt sig, tilføjer Martin Filskov Olsen.

http://ekstrablad...787870.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ezal
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 00:47

Bruger

Antal indlæg: 59

Jeg har ellers kun hørt godt om yanhee, mest fra min kone som har flere 'veninder' som har fået diverse operationer der.

Selvfølgeligt er der altid mulige komplikationer forbundet med en operation, men det der lyder helt vanvittigt. Vi må have Freja på banen her :)
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 07:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ked Ja sådan er det når der skal spares penge og er dårligt forberedt ? jeg syntes da ikke freja skal have støre bryster dans
Vanilla
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 08:40

Bruger

Antal indlæg: 275

Nu har hverken min kone eller jeg faaet lavet bryster, men det med fastspaendning den holder, da jeg skulle opereres og blev koert ned paa stuen, kom jeg op paa kors lignende "seng" Ankler spaendt fast, haandled spaendt fast og en rem til panden, det var sq ikke sjovt, jeg foelte at jeg skulle henrettes, og jeg havde ikke faaet noget beroligende inden, trods jeg havde bedt om det.

Det var ikke paa omtalte hospital, men her :

http://www.aekudo...n/main.php
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Næh det er vist ikke just den fremgangsmåde, der sædvanligvis anvendes ved den pågældende operationstype tænker her specielt på anæstesien.
Sikke en traumatisk oplevelse, den unge kvinde har haft.

Nu var jeg jo ikke tilstede, og kan derfor ikke vide, hvilke overvejelser deres kirurger har gjort sig.

Almen praksis er at anæstesilægen ordinerer noget afslappende og beroligende medicin, inden selve bedøvelsen, når man så er afslappet får man på selve OP, fuld anæstesi som gives via en vene og eller på maske.

Iforb. Med operation i generel anæstesi, vil man typisk lejre pt. i rygleje efter standard, med begge arme udstrakt og placeret i de dertil fremstillede armborde.

Man kan så fixere armene med velcrobånd, dels for pt. ikke skal lide overlast ved at armene falder ned af lejet, men også fordi det er nødvendigt at pt. under hele indgrebet er monitoreret ( slanger og ledninger fæstnes op af armen), samtidig sikres en fri iv adgang, og endelig giver det personalet mulighed for, at kunne elevere pt. overkrop i slutningen af indgrebet, samt ved behov, under opr.
Samtidig giver det kirurgen en vis bevægelses frihed.

Man er under hele indgrebet overvåget af speciel uddannet personale.

Vi har efterfølgende også standarder til den Postoperative fase.
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2012 17:22

Antal indlæg:

Jeg har da oplevet at min bedøvelse ikke virkede ret meget her på Aarhus sygehus.

Jeg skulle bare have den skinne ud af benet jeg havde fået sat ind, efter jeg var så uheldig i thailand.

Kæft det gjorde nas, ja jeg kom da til og sparke lægen så de måtte skifte ham ud. Var kun lokalbedøvet, men forstår ikke hvorfor det gjorde så ondt selvom de gav mig mere bedøvelse.
rinpoche
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2012 18:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

^^ Takker for dit indspark, Freja.

Altid interessant at høre fra fagkundskabet.

mvh
Vanilla
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2012 18:28

Bruger

Hvilket indspark, det Freja skriver er da almen viden om den forventning vi har til en operation.

rinpoche
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2012 20:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

For dig måske.
Men jeg har aldrig haft en operation, derfor fandt jeg Frejas indlæg oplysende.

mvh
Vanilla
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2012 20:45

Bruger

Hej Rinpoche.

Glaeder mig at du at du er sund og rask, haaber at det fortsaetter.

Jeg kan komme med endnu en sandfaerdighed fra samme hospital, jeg skulle have en rygmarvsbedoevelse, jeg blev koert ind i et rum, ja det lignede et obduktionsrum som man ser paa film, jeg blev vippet over paa en staalbriks, blev fastholdt af 2 maend og 3'de mand foerte kanylen, alt imens en anden person i lokalet sang i vilden sky.......Vi taler stadig om et stort privathospital i Thailand.
M55
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 01:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

Vanilla skrev:
Hej Rinpoche.

Glaeder mig at du at du er sund og rask, haaber at det fortsaetter.

Jeg kan komme med endnu en sandfaerdighed fra samme hospital, jeg skulle have en rygmarvsbedoevelse, jeg blev koert ind i et rum, ja det lignede et obduktionsrum som man ser paa film, jeg blev vippet over paa en staalbriks, blev fastholdt af 2 maend og 3'de mand foerte kanylen, alt imens en anden person i lokalet sang i vilden sky.......Vi taler stadig om et stort privathospital i Thailand.

Er personalet ikke på toppen, er privat hospitalet det heller ikkegodag

min erfaring er fra det offentlige system, lidt nusset i hjørnerne, Et dygtigt, venligt og hjælpsomt personale, som taler thai
journalistdk
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 03:47

Bruger

Antal indlæg: 7

Jeg er blevet opereret på Copenhagen Bar i Pattaya.

Operationen startede allerede i Roars tid der og nu har jeg den smukkeste c-skål.

Den er bygget mest på Singha øl mens også lidt Bloody Mary.

Alle teenagepiger siger jeg har større patter en dem og det er sikkkert også rigtigt.

Det eneste problem efter operationen er at min mave er svulmet op også. Alle tror jeg er gravid med en elefant.
Enkelte siger at snabelen allerede er kommet ud.

Grin
IT
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 05:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

[b]journalistdk skrev
Jeg er blevet opereret på Copenhagen Bar i Pattaya.

Operationen startede allerede i Roars tid der og nu har jeg den smukkeste c-skål.

hvem er var Roars ved ikke
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Vanilla
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 05:32

Bruger

I Pattaya
besøger vi i denne
uge Soi Rungland
og Jensens Café,
hvor vi finder
værtsparret Noi og
Roar Jensen, som
mange sikker
kender, fra da de tidligere
havde Copenhagen og måske
også fra Vesterbro, hvor de
tidligere drev værtshuset
Libelle på Vesterbrogade.
Hos Noi og Roar
finder man, ud over et af
Pattayas største menukort
med både Dansk og Thai-mad,
også et lækkert nyindrettet
guesthouse hvor værelsernes
størrelse, får selv de store
mangestjernede hoteller til at
blegne, det er kort sagt
nærmest en suite man får, og
så oven i købet til lav rimelige
pris. En lækker detalje hvis man
har planlagt et par månedes
ferie i byen. Soi Rungland er
en stille bred gade, der støder
ud til Pattaya Klang (South
Pattaya Road) og soien ligger
lige over det internationale
telefonhus, lige

http://www.pattay...an_102.pdf

Roar var ofte at finde siddende udenfor CB. hvor han noed sine Carlsberg. Hvad han laver i dag, aner jeg ikke. Han var altid villig til at hjaelpe sine landsmaend. Roar passede godt ind i det billede man har af farang i Pattaya, en stor mand i blomstret skjorte, guldringe, samt halskaede..
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 07:44
Bruger avatar

Bruger

ked Den pæne Jensens Cafe er lukket. kender kun Roar af udseende så vil ikke starte rygter. Men mener han er i DK ??
lillemanden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 19:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Vanilla

1. Rogaland ligger ikke ud til Pattaya klang, men til Pattaya tai.

klang er = med central. den avis du linker til er fra 2007 og jensens cafe har været lukket i over 1 år.

Så det er lidt uinteressant.

Så har du samtidig brugt en forkert tråd. For de lavede ikke brystoperationer der henne på Jensens Cafe hi hi Shock
sank
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2012 21:49
Bruger avatar

Bruger

godag Nåeee mener jeg har set nogen side og gramse når jeg er cyklet forbi griner
Vanilla
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2012 00:22

Bruger

Uinteressant, nej ikke naar man laeser indlaeg 12. som omhandler Roar og Copenhagen Bar, jeg er da helt bevidst om at artiklen er gammel.

Jeg taler ikke om Jensens Cafe', Jeg taler blot om Roar som jeg kendte i tiderne morgen paa CB. driller
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 50 22-11-2024 11:42
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768