Pige udvist selvom mor og søster er i Danmark
|
thai |
Skrevet d. 08-12-2011 01:12
|
Bruger
Antal indlæg: 3350
Status:
|
En 7-årig thailandsk pige kan ikke få lov til at bo sammen med sin mor og storesøster i Herning. Hun står nu til en udvisning
En 7-årig pige fra Thailand står nu til udvisning, selvom hendes mor og søster må blive i Danmark. To gange har familien søgt om familiesammenføring, men begge gange er de blevet afvist af Udlændingeservice.
Kommet for nyligt
Moren er gift med en dansker og har været i landet siden 2007. Den 7-årig pige er kommet til Danmark i marts, men har nu fået afslag på familiesammenføring og skal senest lørdag være ude af Danmark.
Kæmpet for datteren
I tre år har moren kæmpet for at få datteren til Danmark. Moren har med rettens hjælp i Thailand fået papir på, at hun har forældremyndigheden over begge sine piger. Alligevel ville faren ikke udlevere datteren og derfor er familien ført blevet samlet i Danmark i marts i år. Men det kan altså vise sig at være en kort fornøjelse.
se video her http://www.tvmidt.../?id=10942
http://www.tvmidt...-i-danmark |
|
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 08-12-2011 01:37
|
Bruger
Antal indlæg: 356
Status:
|
thai skrev:
En 7-årig thailandsk pige kan ikke få lov til at bo sammen med sin mor og storesøster i Herning. Hun står nu til en udvisning
En 7-årig pige fra Thailand står nu til udvisning, selvom hendes mor og søster må blive i Danmark. To gange har familien søgt om familiesammenføring, men begge gange er de blevet afvist af Udlændingeservice.
Kommet for nyligt
Moren er gift med en dansker og har været i landet siden 2007. Den 7-årig pige er kommet til Danmark i marts, men har nu fået afslag på familiesammenføring og skal senest lørdag være ude af Danmark.
Kæmpet for datteren
I tre år har moren kæmpet for at få datteren til Danmark. Moren har med rettens hjælp i Thailand fået papir på, at hun har forældremyndigheden over begge sine piger. Alligevel ville faren ikke udlevere datteren og derfor er familien ført blevet samlet i Danmark i marts i år. Men det kan altså vise
http://www.tvmidt...rk[/quote]
Ja, det var selvfølgelig rædselsfulgt at se dette indslag i nyhederne, og man må da håbe den 7 årige pige kan komme til dk og bo ved sin mor og øvrige familie, det er da udgangspunktet, måske udlændingeservice idag bare er nogle kolde personer......måske de har noget viden om pågældende sag som ikke er kommet frem ??? jeg tvivler... |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 08-12-2011 01:48
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
soi 7 skrev
Ja, det var selvfølgelig rædselsfulgt at se dette indslag i nyhederne, og man må da håbe den 7 årige pige kan komme til dk og bo ved sin mor og øvrige familie, det er da udgangspunktet, måske udlændingeservice idag bare er nogle kolde personer......måske de har noget viden om pågældende sag som ikke er kommet frem ??? jeg tvivler...
de har deres regelbog som de følger , menneskelig hensyn tages ikke |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 08-12-2011 02:35
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Altså der er noget I ikke forstår !!!!
1. det er ikke mennesker der sidder i den " service "
2. hun har jo ikke gjort noget forkert, ( myrdet, stjålet el.lignende )
3. hun skal ikke forsørges af det offentlige.
4 hun er ingen ( fis fis)
husk det er robotterne ikke indstillet til at tage sig af.
Herregud det er jo bare et barn der skal leve langt fra mor og søster.
MEDFØLELSE OG LOGISK TÆNKNING DET FINDES IKKE I DE KREDSE.
nej men forbrydere dem skal vi skam beholde !!!!!
forstå det hvem der kan.
|
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 08-12-2011 03:39
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
jeg er ikke rystet eller chokeret, hvad kan du forvente fra udlændingestyrelsen intet normalt kun regler og paragraffer
de hjælper skam mange, helt sikkert som lillemanden skriver er du kriminel, er du velkommen vi vil forsørge dig hele livet
genbruger et indlæg fra http://www.tvmidt...mment-5613 i håbet om at det hjælper, selv og jeg tvivler meget på at Dronning Magrethe ser midtvest, (måske kun måske,) læser hun med på siden her
Brev til Dronningen Det er uhyrligt.... Når ingen tilsyneladende vil gribe ind så har jeg bedt vores allesammens Dronning om at gribe ind.
Til Deres Kongelige Højhed Dronning Magrethe,,
Jeg så i aften TV2 nyhederne om den lille 7 årige pige fra Thiland som man i udlændingestyrelsen har
valgt at udvise.
De har sikkert også fulgt denne sag, som så mange andre danskere.
Det strider i den grad imod min opfattelse af hvad Danmark står for og jeg har i årevis set Deres nytårs-
taler, hvor de gang på gang opfordre til at vi skal være gode ved hinanden osv.
Det som sker rent menneskeligt hænger overhovedet ikke sammen med det som De som Dronning står
for og hele tiden forsøger at indgyde os som befolkning.
- Og det er netop derfor jeg tillader mig at skrive dette brev til Dem.
Vi går julen i møde. En tid hvor der burde være hjertevarme og familierne skal samles i fællesskab.
- Men en lille familie i Herning splittes istedet fra hinanden på Lørdag, hvor den lille pige sendes bort fra
den familie som hun burde tilbringe julen sammen med.
Jeg har gransket grundloven og så vidt jeg kan se, så har De som Droning af Danmark mulighed for at
gribe ind ved hjælp af § 24, hvor i der står: "Kongen kan benåde og give amnesti."
Derfor vil jeg på det yderste bede Dem gribe ind overfor denne uretfærdighed, -om ikke andet som en
midlertidig foranstaltning indtil sagen er ordentligt belyst. Det lille væsen har ingen anelse om hvad lov
er for en størrelse og hun gør ingen fortræd ved sin tilstedeværelse her i Danmark, indtil sagen er
ordentligt belyst.
Det er en umenneskelig beslutning og det går over min forstand og min fatteevne at den nuværende
regering ikke kan og vil gribe ind for denne uhyrlighed mod et lille intetanende barn som kun gør sig
skyldig i at være hos sin mor.
Jeg føler at denne henvendelse må være den sidste og eneste mulig som er tilbage. Jeg ved godt det
er meget utraditionelt, men vores land har alle dage stået for retfærdighed og kongehuset har så længe
jeg kan huske, stået for det gode og medmenneskelige.
Så jeg beder dem Deres Majestæt, grib ind og giv en lille familie i Herning en god jul.
Med de varmeste hilsner og håb om at De og deres familie må få en velsignet jul. |
|
|
|
Brandt |
Skrevet d. 08-12-2011 12:13
|
Bruger
Antal indlæg: 72
Status:
|
@M55
Virkeligt godt skrevet og velformuleret.... endelig èn som lader tanker blive til handling Håber så blot at udvisningen bliver trukket tilbage, indtil sagen er belyst fuldstændigt. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-12-2011 14:12
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Hyklerne har kronede dage
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-12-2011 14:32
|
Bruger
Status:
|
Hvorfor skrive til den rare Dronning Magrethe der ikke har det fjerneste med sagen at gøre?
Skriv derimod til mørkets Dronning Pia Kjærsgaard, det er hendes fingeraftryk I nu kan se, hun har styret dansk uflændingepolitik i næsten ti år, og her har I et af resultaterne!
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 09-12-2011 02:51
|
Bruger
Status:
|
Massiv støtte til udvist pige
Politikere kalder det urimeligt, at syvårig skal udvises til Thailand - men kan ikke forhindre udvisningen.
Det strømmer ind med støtte og sympati-tilkendegivelser til familien Nielsen fra Herning, efter at TV/MIDT-VEST onsdag fortalte om den syvårige pige, der står til at blive udvist til Thailand - til trods for at hendes thailandske mor og søster bor i Danmark.
Mange har ringet til familien for at udtrykke deres støtte, og to grupper på Facebook kæmper for, at pigen skal have lov til at blive i Danmark.
- En helt urimelig situation
Sagen har også vakt røre på Christiansborg - uden at politikerne dog kan love at hjælpe familien.
Den radikale gruppeformand Marianne Jelved opfordrer familien til at klage over afgørelsen fra Udlændingeservice - og satse på, at klagen får opsættende virkning.
- Det er en helt urimelig situation. Jeg tror, at enhver familie i Danmark kan sætte sig ind i deres situation. Pigen hører til hos sin mor og sin søster, siger Marianne Jelved.
Både Jelved og den socialdemokratiske gruppeformand Mogens Jensen henviser til, at den nye regering planlægger at ændre loven, så der ikke opstår lignende situationer. Men - understreger de - man er nødt til at følge de gældende regler, indtil loven bliver lavet om.
- Truffet i overensstemmelse med reglerne
Det er ikke lykkedes TV/MIDT-VEST at få et interview med Udlændingeservice, men souschef Suzanne Süberlein siger i et skriftligt svar, at afgørelsen er truffet i "fuldstændig overensstemmelse med reglerne, som de er gældende i dag".
- I reglerne er det et afgørende krav, at barnet skal komme så tidligt til Danmark, at det kan få sin opdragelse og hele sin skolegang her. Men vi må understrege, at der er mulighed for at påklage afgørelsen til Justitsministeriet, som i så fald vil træffe den endelige afgørelse i sagen, står der i svaret.
Interview med den radikale gruppeformand Marianne Jelved: http://www.tvmidt...st-7-aarig
Interview med Socialdemokraternes gruppeformand Mogens Jensen: http://www.tvmidt...st-7-aarig |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 09-12-2011 03:35
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
skipper skrev:
Hvorfor skrive til den rare Dronning Magrethe der ikke har det fjerneste med sagen at gøre?
Skriv derimod til mørkets Dronning Pia Kjærsgaard, det er hendes fingeraftryk I nu kan se, hun har styret dansk uflændingepolitik i næsten ti år, og her har I et af resultaterne!
citat hentet fra nyhederne.tv2.dk
Også Dansk Folkeparti, som generelt forsvarer de gældende regler, er klar til at se på sagen:
"Vi synes jo, at udlændingereglerne har fungeret i langt de fleste tilfælde efter hensigten. Men hvis der er tale om, at forældrene ellers lever helt op til reglerne og at de thailandske myndigheder har forsinket sagen, så er vi villige til at kigge på den del," siger Martin Henriksen, integrationsordfører for Dansk Folkeparti.
selv det parti kan se at loven er helt forkert indrettet, måske er der et lille håb for den 7 årige pige og hendes familie
Politikere vil hjælpe udvist syvårig
http://nyhederne....A5rig.html |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 09-12-2011 20:50
|
Bruger
Status:
|
Minister udsætter syvårigs udvisning
Den syvårige Phatteera fra Herning skal alligevel ikke forlade Danmark i morgen.
I de seneste dage har vi på TV 2 fortalt, at hun har fået afslag på familiesammenføring, selvom hendes mor og søster bor i Danmark. Men sidst på dagen besluttede justitsministeren at udvisningen er udsat i en måned.
Derfor var der glæde hos familien Nielsen fredag aften.
"Det er jo helt fantastisk. Den bedste julegave vi kunne få," siger Phatteeras stedfar, Jørn Thoustrup Nielsen.
Phatteeras mor og søster har boet i Danmark siden 2007, men på grund af en forældremyndighedssag kunne Phatteera først komme til Danmark i år.
Men Udlændingeservice gav afslag på familiesammenføring, for reglerne er sådan, at hvis en forælder ikke søger indenfor to år om familiesammenføring, så betragtes barnet ikke som integrationsegnet.
Også selvom Phatteera går i dansk skole og forstår dansk.
"Når man foretager de her vurderinger, så har man på intet tidspunkt inddraget barnet selv, talt med forældrene, skolen, fritidshjemmet. Dvs. at det bliver en afgørelse, som er baseret på nogle teoretiske og politisk bestemte præmisser," siger familiens advokat Åge Kramp.
Justistminister Morten Bødskov vil ikke kommentere sagen, så længe den ligger som klagesag i ministeriet.
se video her http://nyhederne....sning.html |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 03-11-2012 02:28
|
Bruger
Status:
|
8-årig pige kan blive hos mor
Efter at have ventet i mere end et år, fik 8-årige Phatteera i går opholdstilladelse.
Glæden brød ud hos familien Nielsen på Baunevej i Tjørring, da posten i går nåede frem.
Med var et brev fra Udlændingestyrelsen.
Et brev, som familien havde ventet spændt på i mange måneder.
Skulle rejse ud
I 2007 kom Phatteeras mor og søster til Danmark, men på grund af en forældremyndighedssag kom Phatteera først i marts 2011.
Senere på året gav Udlændingestyrelsen afslag på familiesammenføring, og Phatteera fik besked om at rejse ud af landet.
Familien klagede over afgørelsen, og sagen skabte en voldsom medieopmærksomhed - og i december sidste år besluttede justitsminister, Morten Bødskov (S), at udsætte udvisningen.
Hun kan blive
I går fik familien så den endelige afgørelse.
Og nu med besked om, at Phatteera kan blive i Danmark.
Det var Phatteeras stedfar, som åbnede brevet, og han ringede straks til Phatteeras mor med nyheden.
"Jeg kunne ikke sige noget. Jeg var bare så glad," siger Phatteeras mor, Wilawan Nielsen, til Jyllands-Posten.dk.
Et hårdt år
Moren fortæller, at det har været en barsk omgang at vente så længe på at få en afklaring.
"Vi har haft det så hårdt i år, og vi har bare ventet og ventet på at få svar," siger Wilawan Nielsen, som i går samlede familien for at fejre det positive svar.
"Vi samlede familien og fejrede det, og nu hygger vi os bare," siger hun.
Borgerlig stramning
Udvisningen, som Phatteera i første omgang fik, skyldtes en lovstramning fra 2004, hvor V, K, DF og S ændrede udlændingeloven, så børn af indvandrere kunne nægtes familiesammenføring, hvis der var gået mere end to år fra forældrenes ankomst til Danmark, til børnene selv kom hertil.
Den regel har SRSF-regeringen nu blødt op.
kilde http://jyllands-p...895665.ece |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-11-2012 08:49
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej
fornuften sejrede til sidst, |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 03-11-2012 13:00
|
Bruger
Status:
|
Ja det beviser jo bare at det tidligere regime har ladet sig manipulere af DF.
Anarki eller Kaos. |
|
|