Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 14.09.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2011 01:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

12.09.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4983.jpg

Og livet går videre som jeg kan lide det, trods alt !!

Her Søndag aften siddende udenfor i en silende regn der har varet i et par dage nu, er det kun lyden af vanddråbernes lyd når de falder fra tagpladerne ned i Kat’s utallige farvestrålende plastikbaljer og spande der skal spare os for en formue som hun siger, der afbryder den ekstreme stilhed regnen fører med sig. Blå, lyserøde, grønne og hvide står de på rad og række der hvor der burde være en tagrende og bliver hurtigt fyldt op med koldt vand hun bruger i rengøringen og til at vande de blomster der ikke er så heldige at stå ude i regnen ved ikke

Så en herlig kølig aften langt væk fra de 38.5 Grader (inde i huset !!) vi havde sidst vi havde sol hele dagen nu det regner. Lyset i akvariet er tændt og sender et blødt lys ud i ‘carporten’ hvor vi sidder og hygger, mens de mange frøer snakker lystigt og kun bliver delvist overdøvet af cikaderne. Sådan har de sidste par dage været, fra morgen til aften har regnen silet ned i en lind strøm uden ophold der burde give ingenørene bag tagrender noget at tænke over nu de overhovedet ikke gør nogen forskel i den regnmængde der kommer, de har givet mig et par fridage som jeg har taget til mig uden protest nu det er så hårdt at være pensionist Græder

Danskeren jeg har omtalt kom med sin dame og spiste al den dyre mad Kat havde købt, og alle var tilfredse og mætte da de kørte hjem igen efter pigerne endelig overvandt deres generthed og begyndte at snakke sammen. Han kom så tilbage igen i dag fordi jeg havde hentet noget til ham på nettet som skulle lægges ind på hans PC, så endnu en hyggelig dag gik på den måde hvor Kat i bar kedsomhed lagde sig ind i sengen og kiggede i Engelskbøgerne mens vi to herremænd ordnede verdenssituationen skaal

Kat og jeg var på en lille tur i nærheden af falang street, hvor det endelig lykkedes mig at finde den forretning hvor jeg kunne købe et luftgevær som politimanden havde fortalt mig. Forretningen som hedder BB Gun udsender et signal med det navn og jeg havde store forventninger om en forretning med et stort udvalg udstillet i glasmontre nu det er våben !!

Men der var INGEN luftgeværer overhovedet i forretningen og heller ingen glasmontre .Forretningen fremstod lidt rodet med alt fra t – shirt til madolie der var til salg her i en syndig stor rodebunke der blev passet af en dame der ikke virkede alt for helvedes interesseret i at lette bagdelen. Men da Kat fik forklaret hvad jeg ledte efter fik det damen til at fjerne en bunke tøj der afslørede 2 geværer og én pistol der skød med plastikkugler Thumb

Pistolen som var en meget tung gasdreven ting der ifølge hende kunne ramme mål 300 meter væk og virkede meget solid, og prisen på 7.900 Bht virkede som en reel pris. Gassen til pistolen kostede 350 Bht sagde hun, og rakte langt hvad det så end betyder %& , det må vel afgøres af hvor mange kugler man skyder af ik ??

Nå, kuglerne af plastik kostede 350 Bht for 1 kilo og var ikke så galt fordi de også kan bruges i geværene til 4.500 Bht hun også sælger, de er desværre pakket ind i et plastik hylster der til trods for vægten får det til at fremstå som noget billigt kram og skal lades op via elnettet som skæmmer lidt. Men alligevel en solid sag at holde i hånden som jeg nok bestemmer mig til, for hvis jeg køber en pistol og samtidig ryster lidt på hånden, rammer jeg nok et lavtgående rutefly fra Bangkok til Chang Mai griner

Så vi oplever ikke så meget for tiden nu regntiden giver et vandfald i sekundet, kun små hurtige ture for at handle i de små pauser i regnvejret hvor det alligevel drypper lidt er alt der sker, og mine planer om at sætte noget op på væggene, blandt andet et stik til vaskemaskinen hvor jeg trækker strøm fra den primitive tavle der er i huset er også halted noget. For der er ikke trukket jord ind i huset som godt kan gøre mig lidt nervøs når jeg roder med strøm, så det må vente til vi får tørvejr igen desværre.

Så Fon Tok som skal herop på ferie skal huske regntøjet og lange gummistøvler, og ikke mindst en langærmet trøje til de kølige aftener og morgener, for her er der køligt (ca 20 Grader ked ) Og husk hvis du lejer knallert heroppe at holde godt øje med politiet og huske hjelmen, du SKAL have kørekort til den og har du ikke det koster det dig 2.000 Bht på stedet og en konfiskeret knallert som jeg har set flere af i den sidste uges tid. Om det er lavkonjukturen eller ubetalte vaskeri regninger skal jeg ikke gøre mig klog på, men de er konstant på tæerne og holder razzier mange steder hvor der når de er færdige står en masse knallerter tilbage med tunge kæder gennem forhjulene, et herligt syn fordi jeg i de 2 år jeg boede på Koh Samui, ALDRIG så noget tilsvarende der !!

Slanger fører godt held med siger siger Kat, og drømmer man om dem kan man forvente medgang på en eller anden måde i livet. Så om det er grunden til at hun hviskede mit navn, i stedet for at snakke normalt for ikke at bryde fortryllesen, da hun så endnu en af slagsen møve sig ind gennem det trådnet jeg ellers havde sat i hullerne og var hvid i hovedet af skræk, ved jeg ikke. Om det var det hendes ansigt der til dagligt er gemt bag noget gult pulver hun købte oppe i Sangkhlaburi som hun smører ansigtet ind i, og derfor er gult i stedet for brunt der fik slangen til at stikke af igen skal være usagt, men forsvandt gjorde den hurtigt og inden jeg kunne nå at hente kameraet desværre. Men rystet var hun og prøvede med det samme at aktivere mig til at lukke helt for hullerne og dermed gøre bagsiden af huset om til en swimmingpool, men her stoppede jeg hende hurtigt. I forvejen er de to huller ikke store nok til at tage de store mængder vand vi får, og er tæt på at blive udvidet når jeg kan bruge boremaskinen og det nyindkøbte 20 centimeter lange murbor til 90 Bht, men som sagt drypper det i en eller anden form fra morgen til aften som gør det farligt at lege med strøm udenfor, så endnu en svær arbejdsopgave venter på tørvejr Græder

Tragisk med alle de arbejdsopgaver, jeg tror sgu jeg tager regntøjet på og kører på tur i stedet for hej

Det nåede jeg selvfølgelig ikke på grund af vejret og endnu et besøg af min nye Danske ven her i byen, der var liiiiiiige noget musik der skulle lægges over på hans Pc, og en kølig Dr Chang der skulle afbøde den ellers trivielle ventetid på 2 timer mens hans nye mappe jeg havde døbt musik, blev fyldt med 223 Gb blues skaal

Og som om jeg ikke har travlt nok i forvejen med at gemme mig for regnen og se travl ud for ikke at blive aktiveret af Kat, ‘glemte’ han tilfældigvis bogen: Alt det du skal vide om din Imac, Snow Leopard & Leopard Sad

Men for at hjælpe ham med hans Mac er jeg nødt til at sætte mig ind i hvordan sådan en tingest fungerer først, langt væk fra den velkendte Windows brugerflade og tankegang, har jeg store problemer med at rode med hans Pc for at stille ham tilfreds, så der skal læses skal der. Forhåbentlig finder jeg ud af det nu jeg kun har set en Mac 4 gange i mit liv, og om ikke for andet, så få sendt et signal til Kat om hvorfor jeg ikke får lavet de ting jeg mangler nørd

Sådan slutter jeg denne gang fra det drivvåde og kølige Kanchanaburi hvor jeg nu på grund af frosten også er begyndt at sove med dyne ked


www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF0427.jpg


Jack D som andet steds mindede mig om min tid på Samui’s strande, fik mig til at tænke på de billeder jeg tog i sin tid af solopgangen, så den får i lige et billede af music

Buddha sørger for at beskytte os mod slanger og hverdagens farer, han lader mig drømme om næste trækning der ifølge Kat er det bedste jeg indtil nu har drømt og som vil gøre mig rig. Hun er allerede på vej ned i banken for at købe huset og invitere familien på besøg, og pludrer i ét væk om hvor dejligt det ville være Love

Så tak Buddha....... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4988.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2011 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pen.
Du den store miljøforkæmper vil at sprede tonsvis af hårdtpresset plastik milevidt omkring dig fordi duer gør hvad duer gør Ikke SE. Luftpistoler/geværer skyder i mange tilfælde lige så godt med hele peberkorn, økologisk løsning - men så for du ikke motionen, da du ikke skal ud at samle de små hvide op. Alternativ slangebøsse med div. øko ammunition. Flyver over området 21/11 formiddag så ikke sigte/skyde efter lavtgående Thai Airwaysgodag.

Hilsen.
islanderDanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2011 07:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pen.
Du den store miljøforkæmper vil at sprede tonsvis af hårdtpresset plastik milevidt omkring dig fordi duer gør hvad duer gør Ikke SE. Luftpistoler/geværer skyder i mange tilfælde lige så godt med hele peberkorn, økologisk løsning - men så for du ikke motionen, da du ikke skal ud at samle de små hvide op. Alternativ slangebøsse med div. øko ammunition. Flyver over området 21/11 formiddag så ikke sigte/skyde efter lavtgående Thai Airwaysgodag.

Hilsen.
islanderDanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2011 07:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Shit happens sorry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2011 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Hej Pen

Du skriver....Så Fon Tok som skal herop på ferie skal huske regntøjet og lange gummistøvler, og ikke mindst en langærmet trøje til de kølige aftener og morgener, for her er der køligt (ca 20 Grader

Hmm, tror nu ikke lige det er mig som har skrevet, at jeg kommer til Kanchanaburi. Tror du har taget fejl eller ?? griner.

Jeg kommer muligvis et par dage til Kanchanaburi til marts/april men ikke planlagt noget endnu.Thumb

Men ellers tak for endnu en lille historie fra Kanchanaburi.
Hyggeligt altid, at høre om dit liv og erfaringer med det fremmede.


Fon tok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2011 01:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ups...... godag

Det var en smutter som jeg blev opmærksom på da Dalton som jeg mente, sendte en mail og et familiebillede så jeg kunne genkende dem når de kommer, Sorry.

www.thai-dk.dk/uploads/DaltonBrothers.jpg


Og Islander din gamle bandit, du dunker mig i hovedet fordi jeg vil strø lidt plastikkugler ud i lokalområdet, hvad lige med de 1000 vis af liter brændstof din rejse herud koster miljøet. Ikke nok med det er der al plastikken fra slikket du gnaver på vej herud, så jeg fører da vist lidt på point tror jeg i forhold til hvem der forurener mest af os to griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2011 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

griner
Ja det er fint, men jeg tror nu nok jeg lader brødrene blive hjemme denne gang, ellers ender det nok med et togrøveri...Shock
Bortset fra det Pen, så er der stadig 7 uger til jeg letter og regner da med at vejret til den tid er til korte ærmerThumb

Ses
Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,474,049 Unikke besøg | jQ Blog