Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hjertesyg mand nægtes førtidspension
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2011 11:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

http://ekstrablad...606003.ece

Indlagt 50 gange: Kim Petersen fik hjerteanfald under arbejdsprøvning -men kan ikke få førtidspension. Kommunen synes ikke, han er syg nok

Stakkevis af papirer fra 15 års kamp om at få tilkendt førtidspension er lagt i sirlige bunker og mapper overalt på Kim Petersens trange værelse. På trods af, han flere gange har været så syg, at han ikke har kunnet gennemføre kommunens arbejdsprøvninger, mener myndighederne ikke, han er syg nok til at få tilkendt førtidspension.

Den 55-årige tidligere scenetekniker og sikkerhedsvagt er født med dårligt hjerte og har på grund af mange års arbejde under koncerter og festivaler pådraget sig en konstant, hylende tinnitus. Arbejdsskaden får ham i 1995 til at søge om førtidspension.

Først i år 2007 kommer der skub i sagen, da Kim Petersen skal igennem endnu en arbejdsprøvning, hvor Københavns Kommune vil vurdere hans arbejdsevne. Den hjertesyge mand, som har været indlagt på hospitalet over 50 gange, sættes til at tage et erhvervskørekort.

- På køreskolen får jeg en hård hjertebanken. Normalt kan jeg få den til at gå væk ved at gå ned i knæ og lave en øvelse. Men her er jeg nødt til at sige til læreren, at jeg skal på hospitalet med det samme, fortæller Kim Petersen.

Psykisk tortur
Efter hjerteanfaldet indstiller Kim Petersens sagsbehandler ham til førtidspension. Men glæden er kort. Få dage senere står han med et brev i hænderne, som fortæller, at han har fået ny sagsbehandler. Sagen starter forfra.

- Det er som psykisk tortur for mig, at jeg hele tiden render panden mod en mur. Siden 2007 tænker jeg ikke på andet, fra jeg står op, til jeg går i seng, siger Kim Petersen om den udmattende sagsbehandling, som han mener er fyldt med fejl.

Et af kommunens forslag er, at Kim Petersen skal i gang med lykkepiller og få en hjerteoperation: - Men jeg har papir på, at jeg ikke kan få operationen, da mit hjerte er for stort. Ellers havde jeg jo fået operationen for mange år siden. Lykkepillerne kan jeg ikke tåle, for de går direkte i hjertet.

En slem sag
Leslie Arentoft (V) er medlem af Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune og har fulgt Kim Petersens sag tæt i flere år.

- Jeg er meget forsigtig med at tage den slags sager, men Kims er en af de værste, jeg nogen sinde har set. Der er overtrædelser af de mest klokkeklare regler hele vejen igennem sagsbehandlingen, siger han.

- Jeg kender folk, der er langt mere rørige og raske end Kim, som har fået førtidspension. Så vi er helt dernede, hvor man siger, at det ikke kan være rigtigt, mener Leslie Arentoft.

Lige nu overvejer Kim Petersen sin sidste mulighed for at anke kommunens beslutning om at nægte ham førtidspension.

Jeg lever ikke. Jeg eksisterer. Den eneste grund til, at jeg ikke har taget billetten endnu, er min datter, siger Kim Petersen.

Dejlige Danmark !!

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2011 11:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717
 Status: Offline

hvem er mest syg samfundet eller patienten i denne sag
får vi hele sandheden på en gang, der er sku noget der ikke passer sammenShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansk mand anholdt i Pattaya Nyheder fra Pattaya 5 03-07-2024 08:27
Mand sagsøger thailandsk kvinde efter dansk affære Nyheder på dansk 2 09-06-2024 09:56
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Dansk mand vinder retssag mod thailandsk kvinde i Thailand Nyheder på dansk 6 18-05-2023 07:59
Mand kommer i slås kamp med aber Nyheder på dansk 1 03-04-2023 17:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768