Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 01.08.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 01:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

01.08.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4510.jpg

Galskaben vil ingen ende tage ???

Ved vores flytning fra Nonthaburi hertil Kanchanaburi, var det vigtigt for mig at Kat ikke skulle miste ansigt som betyder så meget for Thaier, så en historie om at jeg tog til DK og Kat ud til søster indtil jeg kom tilbage, blev fortalt lystigt til dem der gad høre på det. Det betyder så at Kat er nødt til at lyve over for sin datter og holde på historien som nu har taget en ny drejning !!

Ohm, hendes datter ringede forleden lidt beklemt fordi familien havde forlangt at få Kat’s telefonnummer, og det havde Kat brugt meget tid og energi på ikke måtte ske. Jeg er færdig med Annie, jeg er færdig med familien og har kun Ohm jeg vil snakke med, jeg vil starte et nyt liv og vil ikke snakke med nogen....

Så hun blev ikke særlig glad da bedstemoderen ringede, hvad laver du, hvor er du er de sædvanlige indgangsspørgsmål som hun besvarede vagt og holdt på historien om at hun boede hos søsteren. Bedstemoderen snakkede og snakkede og kom så endelig til sagen, Annie savner dig og spørger om du ikke vil komme tilbage og arbejde for hende mens falang er i DK. Annie er blevet et nyt menneske og tænker ikke som før fortalte bedstemoderen, men dog for døve ører.

Rødglødende af raseri fik Kat afsluttet samtalen uden at snakke alt for dårligt til den gamle tøs der garanteret savner sin andel af de penge hun før fik, og nu ikke længere kan sidde behageligt tilbagelænet og stjæle Kat’s penge. Og det er selvfølgelig essensen i opfordringen, familien mangler penge og Annie kan ikke finde en kok på samme niveu som Kat.

Men tilfældigvis har Kat nu udviklet sig til en nogenlunde stærk pige som hun sagde da hun havde fået 1.410 Bht i løn for den uge hun arbejdede. Havde du ikke gjort mig stærk sagde hun, havde jeg aldrig turde gå hen og spørge om penge som jeg gjorde i dag, jeg er stolt over at blive stærkere for hver dag, så hvorfor spørger de om jeg kommer tilbage !!

Så Annie er på skideren som Kat nu uden at skamme sig, fryder sig gevaldigt over. Nu har jeg vundet big time siger hun og smiler voldsomt, nu har jeg penge jeg selv har tjent og vil give dig en øl skaal

Øllen fik jeg nede i Gun Pa shoppen mens Kat begejstret fortalte om mødet med chefen på Apple & Noi der var stresset, en gæst på resorten var på besøg i Erawan Waterfall og havde skulle vise sig ved at springe ud i en af de naturlige pool der er der. Men desværre var det gået galt og gæsten var faldet på klipperne og havde det skidt, ambulance og politi var på stedet og ringede så til resorten. Det svarer meget godt til det jeg har set derude de par gange jeg har været der, unge mennesker der ikke respekterer skiltene der fortæller at det udover at være forbudt, også er farligt at springe ud fra klipperne til høje hyl og skrål der forstyrrer freden (som også er forbudt !!)

Så hun havde meget at fortælle mens jeg prøvede at få en tår af den kølige hun havde sponsoreret, men det var sgu svært når hun forlangte et svar hele tiden ked

Mens vi sad der begyndte jeg at snakke med en taxi driver, jeg havde hørt rygter om at regeringen ville forbyde den slags taxier der kører rundt her på grund af sikkerheden som ikke er så fandens stor. Men nej sagde han og grinede, de taxier her i gaden er ulovlige, politiet giver os engang imellem bøder og ellers foretager de sig ikke andet. Vi stjæler ikke, vi dræber ikke og så videre fortalte han i hans forsøg på at retfærdiggøre de ulovlige taxier og forsvare de ulykker der uundgåeligt sker. Men på grund af ulovligheden har de problemer med de officielle taxier, de taxier her kan godt samle kunder op i gaden og køre dem til bus eller togstationen. Men de får tæv fortalte han hvis de kører rundt inde i byen og samler kunder op, én er blevet tævet invalid på grund af det, og de frygter alle sammen det sammenhold der er mellem de lovlige taxier Stres

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4519.jpg


En interessant historie syntes jeg og til sidst en opfordring !!

Kommer i til Kanchanaburi skal i tage imod visitkortet fra de taxier der kører nede i gaden, for de banditter der holder til inde i byen og ved busstationen forlanger noget der ligner priserne på Samui, 250 Bht for 2 kilometer, kontra 60 Bht dem nede fra gaden forlanger !!!

Nå haven blev endelig færdig og ser sgu godt ud, Kat stråler af stolthed når naboerne ser den og snakker som et vandfald om min gode ide som hun kalder den. Men jeg tænker i modsætning til hende i billeder, og kan se det færdige resultat selv om vejen har været lang og afbrudt af nede dage hvor jeg dårligt har løftet en finger. For selvfølgelig var jeg uheldig med medicinen forstået på den måde, at den eneste person der må udskrive morfinpillerne til mig, og kun arbejder på Onsdage, selvfølgelig ikke arbejdede i Onsdags Græder, så jeg er nødt til at tage det roligt nu jeg ingen piller har tilbage. Det passer mig egentlig meget godt, jeg sidder på terrassen med påmonteret stråhat, halstørklæde på grund af en halsbetændelse jeg har reddet mig, og en kølig udleveret af Kat og dirrigerer hende rundt mens jeg sveder, for de sidste par dage har været utroligt hede, 36 grader indendørs med en varm vind fra bjergene der fylder huset med en hede der minder om varmen fra en pizza ovn og gør tilværelsen meget varm. Helt anderledes varm i forhold til Samui og Bangkok, nok fordi luften er tør, drikker vi vand som kameler. Vi drak på 20 dage 100 Liter + det andet der blev drukket, så der er gang i synkebevægelserne griner

Men gudskelov nærmer regntiden sig siger de kloge og lover 2 ugers regn, og afterne ligner hinanden når skyerne ved 6 tiden om aftenen lægger sig som en tung dyne og lover regn som i 9 ud af 10 tilfælde udebliver. Kun én dag er det blevet til med regn så godt som hele dagen, og selvfølgelig skete det da jeg havde øvet mig med en pensel udenfor Græder

Og som i kunne læse i den sidste Dagbog kommer Jannik med familien på besøg, vi har løst aftalt hvad de skal se og opleve i den uge de er her. Vi skal på togtur til Helvedes Passet, besøge Sai Yok Waterfall, besøge de museer der ligger her i byen, og så den ting jeg glæder mig mest til, gensynet med de syge elefanter ude i Elephant World. En aftale om en guidet rundvisning og badning med elefanterne er ved at falde på plads til en billig penge, og jeg betaler og støtter gladeligt formålet som jeg håber de andre også gør, men mere om det senere hvor jeg denne gang håber at kunne vise jer billeder fra badet nede i floden som jeg missede sidste gang Foto

Pakken fra Dardi med de famøse USB stick nåede utroligt nok frem i hel stand, selv den pakke cerutter der lå i pakken var i god og hel stand, og tak for det music. Men på grund af et forkert husnummer, tog posten pakken med retur til posthuset som blev set af en af naboerne, havde det ikke været for hende ville jeg aldrig havde fået pakken, for der blev ikke lagt nogen seddel i postkassen selv om naboen fortalte posten at jeg er den eneste falang bortset fra Peter, en tysker der bor på en anden soi her. Så når besøgene fra Jannik og Adam fra Japan er overstået, trænger jeg nok til at komme lidt væk alligevel, så bliver MBK i Bangkok besøgt og jeg glæder mig som et lille barn til at konfrontere de her mennesker med deres falske varer. Dardi har skrevet et flot brev der forklarer problemet som jeg selvfølgelig viser dem, og så håber jeg ellers på lidt ballade hejGrin

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4592.jpg

Den ældre dame overfor, spurgte Kat om hun ikke havde lagt mærke til de mange biler der kører langsomt forbi huset. Jo svarede hun hende, men jeg troede det var folk der bor her i området !! Nej nej sagde den gamle, det er min mands kollegaer med koner der vil se med egne øjne om han talte sandt. Han har fortalt vidt og bredt om mig og mit arbejde fordi han ikke forstår hvorfor jeg ikke betaler mig fra arbejdet som de andre falanger, så der har været og er stadig en livlig trafik selv i øsende regnvejr. Kunne de dog bare give en kølig for kigget griner

Nå jeg vil køre ned og betale husleje og købe noget kabel så jeg kan få jordet den nye vaskemaskine, Kat brugte på min ordre næsten en halv time på at læse i brugsanvisningen så hun kan lære den at kende. Da hun var færdig spurgte jeg hende så om hun havde bare forstået lidt af det, nej sagde hun, men der står at det er dangerous når der ikke er jord Stres

Så jeg har stadig mine kampe med hende desværre, den ene dag er det ad helvede til, og den næste dag et mareridt på grund af alle de stupide ting hun laver. Så hun skal ud på arbejdsmarkedet igen når besøgene er overstået så jeg kan undgå de nedsmeltninger jeg typisk får hver 2 dag, for de er trælse ked

Jeg har ikke taget nogle billeder denne gang, så det bliver billeder fra sidste Dagbog i kan hygge jer med. Selv min planlagte helaftensfilm med beroligende Thai musik om den færdige have, må vente nu regnen er kommet Foto

Selvfølgelig skal Buddha have en tak for at vi er i live mere eller mindre....... music

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4588.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tinner
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-08-2011 12:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 79
Tilmeldt: 04.06.11
 Status: Offline

fremvises botanisk have al henvendelse til ejeren Pen,daglige rundvisninger næsten ingen entre,kun et par køligeskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 04:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Så så Tinner, ikke alt for meget arbejde til mig vel godag

Men den med de kølige er jeg med på skaal

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4451.jpg

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 06:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Uden at vide det, har du fundet drømmejobbet til Kat. Hun skal køre taxa med køretøjet på billedet ovenfor ... det bliver kanon success ... den topattede caravan .... husk at tage foto's ik' !!!kat
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det må jeg fortælle hende når hun kommer tilbage, for søster er blevet syg. så hun er taget ind til Bangkok for at passe hende gudskelov music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2011 18:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Alene uden Kat .. du må da være på det nervøse sammenbruds rand .. hvad skal du dog foretage dig sådan helt alene i THAI-verden ?? Ja, min fantasi kan slet ikke rumme alle de muligheder som du kan finde på .. slemme dreng !! Love
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 03:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nej min ven, her er sgu så kedeligt at det gør ondt. Så jeg sætter mig nok bare ned og strikker en trøje godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 03:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hvis jeg sender dig 800 kg ståluld .. kan du så ikke strikke en folkevogn til lille mig :-)
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det bliver nok lige tungt nok for mig, og samtidig bliver det en anelse besværligt at holde væskebalancen ved lige Græder

Så jeg fik den her strålende ide nu jeg bor ude blandt dyrene, og vil hellere bikse sådan en fætter her sammen til dig !!

www.thai-dk.dk/uploads/vw-turtle.JPG


Dem har vi mange af her, og de er sgu da søde music


Så aflys transporten af svigermors lokker og tænk kreativt driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 12:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.
Tak for dagbogsberetningen og dine gode billeder , var for øvrigt i Erawan Nationalpark i 2008 , nice place . God dag til alle her . DanmarkThai Thumb
Link til billed fra Erawan Nationalpark : http://www.facebo...=1&theater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 17:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak til dig min evige støtte Paveraya godag

Nu fik jeg endelig lukket munden på Dardi gudskelov, tænk at være så snæversynet at man ikke kan se fidusen i at undgå at svigermors gener bliver spredt yderligere, den går sgu ikke Angry

Men bortset fra det blev Jannik og frue, installeret på Noble Night hvor et værelse stod klar til dem, et tilbud om et meget billigere sted afviste den her knarvorne gamle mand brutalt selv om jeg personligt så det som et godt tilbud og gjorde alt for at han skulle have det godt, men utak er verdens løn ved ikke

Det kan da ikke være bedre placeret syntes jeg !!

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4615.jpg

så er fotoet på
hilsen ad
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-08-2011 19:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Vi på dette Fora regner jo med at du nu yder en udsøgt Service for Chefen og Jannik du nu har fået besøg af ? music Det er jo tros alt Magt eliten på dette fora du har besøg af godag og slæber du dem ned i Helvedes Passet ? så sørg for rigeligt Vand i din rygsæk Foto
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 06:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Service og service, alt er relativt !!

Hver gang de kommer og besøger mig, viser jeg dem som regel hvilken vej de skal køre tilbage af, men den er ikke feset ind endnu desværre. Så timelaaaaaaaaaaange trivielle besøg plager den stakkels Pensionist der hellere vil ligge i hængekøjen og fise husleje af hele dagen driller

Jeg slæber dem gerne med på togturen, og håber de bliver væk undervejs, for de er godt nok nogle hårde børster griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 08:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Foto Ja ja lad os nu se ? vi regner med at få en udførlig Rejsebeskrivelse fra de ellers hårdtarbejdende Ø boere på tiltrængt ferie Thumb Og du må Oppe dig da alle vi på dette fora jo har planlagt billig ferie med udsøgt Service i det område griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 08:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nemlig sank.

Jeg har spurgt familie og venner, og de vil allesammen gerne med, selv nogle af naboerne er begyndt at fundere over det. hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,382,872 Unikke besøg | jQ Blog