Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Trojansk hest
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 04:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
 Status: Offline

først tak til AL48 og Jack D jeg læser aldrig Information.dk men det skal jeg da til det er jo en meget fornuftig artikel de bringer her

Mens rødskjorterne jubler, og bønderne glæder sig til politik for og med dem, bliver spørgsmålet om, hvor korrupt Thaksin Shinawatra i virkeligheden er, pludselig meget, meget presserende

I en kultur, der er så patriarkalsk som Thailand, burde det være et problem for landets nye statsminister, Yingluck Shinawatra, at hun er en kvinde. Og i et land, hvor alder er lig med erfaring og ret, burde det være et problem, at hun er ny i politik og bare 44 år.

Men det er det ikke. For Yingluck Shinawatra vandt ikke valget i Thailand søndag det gjorde storebror Thaksin.

Mens Yingluck Shinawatra meldte sin indtræden i thailandsk politik for små seks uger siden, er Thaksin Shinawatra en af de mest indflydelsesrige politikere, Thailand nogensinde har haft. Han blev valgt som premierminister i 2001 og indførte landets første sundhedssystem, mikrolån til bønderne og strikse narkotikalove, der væltede den ene narkobaron efter den anden. Pengene brugte han til at finansiere reformer og forkæle sine vælgere.

For dét har han næsten ubegrænset støtte hovedsageligt blandt Thailands talrige bønder, og der er ingen tvivl om, at en ny regering, ledet af Yingluck Shinawatra med Thaksin i kulissen, vil genoptage den populistiske politik med fokus på folket.

Der er heller ingen tvivl om, at med Yinglucks sejr vender den populære Thaksin tilbage tilbage til en nøglerolle i thailandsk politik.

Der er bare et problem: Thaksin Shinawatra er en korrupt slyngel. I hans år som premierminister var der enorme summer, der forsvandt uden at blive bogført, venner og familie steg drastisk i graderne, og administrationen var korrupt i et omfang, der ikke kan ignoreres. Meget tyder på, at den praksis vil blive genoptaget i det thailandske parlament med Yingluck Shinawatra ved roret.

Så mens rødskjorterne jubler, og bønderne glæder sig til politik for og med dem, bliver spørgsmålet om, hvor korrupt Thaksin Shinawatra i virkeligheden er, pludselig meget, meget presserende.

For selv om premierministeren hedder Yingluck, kommer svaret til at være afgørende for Thailands fremtidige demokrati.

http://www.inform....dk/272658

læs også Thailands uerfarne førstedame http://www.inform....dk/272669
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 07:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

sandheder er der mange af , spørg de forkerte og de er rene engle,folk der hele tiden erklærer at det har de aldrig sagt eller gjort har noget at skjule

er taksin super korrupt står solen op hver morgen svaret er ja
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
JackD
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 08:37

Bruger

Antal indlæg: 596

Hvad vil man ha´?

En gennemkorrupt Thaksin, der blev valgt ved et demokratisk valg, og senere afsat af militæret, eller:

En bhagwan-ævlende, veg, ukarismatisk, royal/tahaarn puppet ved navn Abishit, og den medfølgende nepotisme, enorme korruption (embedsmænd, politi, militær etc.)

Ligegyldigt hvad man vælger vil der være korruption, det er indgroet i folkesjælen, det er normalt, hele vejen fra samfundets top til bund, ja, i alle familier, penge regerer, sådan er det...

Men man kan ikke overse at flertallet åbenbart ønsker populismen, folk tror sgu´ på at Yingluck/Thaksin vil det bedste for Thailand!

M.h.t. artiklen i Information, så lyder Anya Palm til at være en typisk NGO/Backpacker type der ikke har fattet særlig meget af hvad der foregik under Thaksin...

http://www.udenri...ailand.htm

http://www.horiso...iew&id=138

Uddannet som journalist i 2006...

Jeg ville foretrække en dybtgående analyse af en mere livserfaren journalist.

AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Hej Yindee, jeg har det som dig, har heller ikke før læst Information.dk,- men det var da en idé at begynde.
Hav en god dag.
nnn
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 10:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162

Den artikel er der ikke meget kød på.

Gad vidst, om 'journalisten' overhovedet har været i Thailand eller bare har læst lidt på nettet.
Ja, mon 'journalisten' overhovedet er journalist ?

Kort sagt: En ommer.

nnn
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 11:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Hvis du har tid nnn, skulle du prøve at følge linket her og læse om den stakkels uskyldige mand.

Mere information om manden findes næppe !!!

http://thaifamily...e-and.html
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
nnn
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 12:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162

pensionisten skrev:
Hvis du har tid nnn, skulle du prøve at følge linket her og læse om den stakkels uskyldige mand.

Mere information om manden findes næppe !!!

For det første tager jeg ikke i mit indlæg stilling til Thaksin Shinawatra (TS), men forholder mig kritisk til den 'journalist', der skrev artiklen, og for det andet så virker dit link ikke !

I øvrigt så har jeg i løbet af de sidste ca. 10 år læst rigtig meget om TS.

nnn
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 14:14
Bruger avatar

Bruger

Uha da da, så må jeg jo hellere komme med et der virker.

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Pen: Det første link du lagde på virkede udmærket her til formiddag DK,- men nu virker ingen af dem. Siden eksisterer ikke. Evt. noget censur??
Hej
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 14:32
Bruger avatar

Bruger

Det er også min tanke, for nu har jeg brugt et kvarter på at finde den igen, men jeg får beskeden om at siden ikke eksisterer. Så der er nok gang i makeup afdelingen ??

Beklager nnn, men den er vækGræder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
ATM
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 14:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204

I er en flok amatører intet andet, her er jeres link med eller uden censurkortlink.dk/985g
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768