Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pressemeddelelse
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2011 01:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
 Status: Offline

Integrationsministeren introducerer en fast, fair og fornuftig udlændingepolitik

Udlændinge fra blandt andet USA, Canada, Australien og Japan, der søger om ægtesammenføring i Danmark, skal fremover ikke bestå indvandringsprøven. Det foreslår integrationsminister Søren Pind, der vil ændre reglerne for ægtefællesammenføring, så udlændinge fra en række lande får lettere adgang til Danmark.

Integrationsminister Søren Pind lægger op til at ændre regeringens udlændingepolitik på en række punkter. I første omgang er det hensigten at undtage statsborgere fra lande, der har en betydelig lighed med Danmark, og hvortil Danmark har tætte forbindelser, fra betingelsen om bestået indvandringsprøve. De får således lettere adgang til Danmark end hidtil.

Afgrænsningen af lande vil ske på et sådant grundlag, at de pågældende landes statsborgere kan siges – ud fra en saglig og generel vurdering – at have det fornødne grundlag for en vellykket integration. Det er således tanken at anvende en række objektive kriterier:

- At landet er placeret i den øverste gruppe af lande på Human Development Index.
- At landet er medlem af OECD.
- At der i dag er visumfritagelse overfor landets borgere.

Hvis et land skal optages på listen over undtagne lande, skal alle tre kriterier være opfyldt.

Det er således saglige og integrationsmæssige hensyn, der lægger til grund for udtagelsen fra kravet om bestået indvandringsprøve.

Forslaget er inspireret af Nederlandene og Tyskland, der også har etableret undtagelsesordninger.

Integrationsministeriet vurderer, at de internationale konventioner på ingen måde er til hinder for, at Danmark kan undtage ansøgere fra bestemte lande fra at skulle bestå en indvandringsprøve, når dette sker på et sagligt og objektivt grundlag.

Forslaget har som andre forslag været forelagt Justitsministeriet, der ikke har modsat sig et forslag inden for de ovenstående rammer.

http://www.nyidan...olitik.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2011 01:32
Bruger avatar

Bruger

hej

jeg svare lige selv på mit indlæg

et skridt på vejen frem på tide at indse at alle er ikke ens så derfor er der brug for sær regler

nu mangler vi bare at alle danske statsborgere kvit og frit, vel og mærke uden visa og andet pis , kan tage deres udenlandske kone / børn dine hendes og jeres med hjem til danmark

alle danskere skal have lov til at hjemtage en kone og kun en kone til landet, bliver i skilt så skal du/i ikke kunne hente flere koner i udlandet
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2011 01:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

hvad er det med dig yindee har du planer om at tage konen med til danmarkGrin
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2011 15:05
Bruger avatar

Bruger

M55 skrev:
hvad er det med dig yindee har du planer om at tage konen med til danmarkGrin

he he nej du det er omvendt konen vil have mig væk fra alle fristelserne og op i kulden Shock
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2011 18:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Ikke SE Lad dig ikke lokke yindee ? det er kun en gang i mellem det er varmt her og 42 kr. for en fadøl Græder
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-05-2011 10:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

sank skrev:
Ikke SE Lad dig ikke lokke yindee ? det er kun en gang i mellem det er varmt her og 42 kr. for en fadøl Græder

fad øl til 42 kr sig mig skænker de ikke op i Ølkrus merekat
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
jesperfrb
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2011 04:17

Bruger

Antal indlæg: 176

Yindee: Hvad hvis hun nu forlader manden, eller hun dør, så må manden ikke få mere kærlighed i livet?Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2011 10:28
Bruger avatar

Bruger

jesperfrb skrev:
Yindee: Hvad hvis hun nu forlader manden, eller hun dør, så må manden ikke få mere kærlighed i livet?Sad

hej jesperfrb

kærlighed findes jo også i danmark ,hvor skal grænsen være ,hvor mange gange skal en person kunne hente en kone i udlandet

personlig kender jeg en der har gjort det 9 gange, idag er de 8 på bistands hjælp

jeg syntes et forsøg på de nemme regler må være nok så kunne det jo ske at folk tænker bare lidt over hvad de laver

ok vil de have kone nr. 2 til landet er det tilbage på de skrappe regler

.
jesperfrb
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-05-2011 02:24

Bruger

Antal indlæg: 176

Er ikke helt enig, men forstår dit synspunkt. Kan også sympatisere med det, men mener ikke at man som en selvføligehed skal være sammen med kun 1 i hele livet! Man udvikler sig, både kvinder og mænd, og ikke nødvensigvis i samme retning!

Mener at som dansk statsborger har ret til at bosætte sig i DK, lige meget hvor konen/manden kommer fra, også selvom man er blevet skilt tidligere!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-05-2011 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

yindee skrev:
jesperfrb skrev:

hej jesperfrb

kærlighed findes jo også i danmark ,hvor skal grænsen være ,hvor mange gange skal en person kunne hente en kone i udlandet

personlig kender jeg en der har gjort det 9 gange, idag er de 8 på bistands hjælp

jeg syntes et forsøg på de nemme regler må være nok så kunne det jo ske at folk tænker bare lidt over hvad de laver

ok vil de have kone nr. 2 til landet er det tilbage på de skrappe regler

.

Dette tyder jo på indførsel af "koner" med det formål at de bare skal til landet, uden at der er reel ønske om at leve sammen som mand og hustru (hvad mon han har fået for det?). I et sådan tilfælde burde manden kunne pålægges at betale for kvindernes returbillet,- de har intet at gøre i DK.
Når man læser eller hører om den slags tilfælde, bliver man sgu sur. Den slags udnyttelse af systemet er med til at ødelægge det for en masse andre, der har reelle intentioner.
Hej
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-05-2011 12:26
Bruger avatar

Bruger

igennem næsten 40 år har jeg set en negativ tendens til at hente en kone eller to eller tre op fra thailand

efter devisen de skal bare gøre hvad de får besked på ellers henter vi en ny

så jeg forstår godt at loven er blevet strammet meget op formange har misbrugt det til skade for de seriøse

..
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768