Thai arbejde
|
lindyras |
Skrevet d. 03-04-2011 14:26
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Man skammer sig som Dansker...
http://nyhederne....ger-over-mærskansattes-vilkår-til-eu.html
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
|
bz |
Skrevet d. 03-04-2011 14:41
|
Bruger
Antal indlæg: 244
Status:
|
hov hov nu skal vi lige huske på at rederiet A P Møller næsten ingen penge tjener, så de skal jo spare ikke sandt |
|
|
|
BentBP |
Skrevet d. 03-04-2011 16:32
|
Bruger
Antal indlæg: 162
Status:
|
Rederiet A.P.Møller , tjener da vist rigeligt , har lige bestilt 10 MEGA store containerskibe i Syd Korea , og lukket Lindø værftet , hvor jeg havde mit arbejde i 36 gode år , surt show |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 03-04-2011 17:47
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Ja det er ca.11.000 dk.for 6 mdr.arb.uden en fridag..
Gamle mærsk er godt nok sinil men-men der er sku grænser for hvor meget man kan pisse på folk..
Håber de har dårlig smag i munden på espernaden
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 03-04-2011 22:06
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
lindyras skrev:
Ja det er ca.11.000 dk.for 6 mdr.arb.uden en fridag..
Gamle mærsk er godt nok sinil men-men der er sku grænser for hvor meget man kan pisse på folk..
Håber de har dårlig smag i munden på espernaden
Vi kan hurtigt blive enige om at i vores øjne er det helt til klodshans.
Men man skal nu heller ikke tro på alt der skrives.
48 timer ugentlig på et skib er meget lidt, men på et skib har man ikke "fridage" så længe det sejler.
8,50 kr. i timen er også meget lidt, men hvor meget betaler du selv om dagen til ham der ordner haven, eller hjælper til ved husbyggeriet (ufaglært arbejde).
Jeg synes også de burde have en betydelig bedre løn,- men så skal jeg jo samtidig være villig til at betale noget mere for alle de varer der kommer fra østen. Fragtraten stiger.
Men der er jo altid en grund til at rederierne "udflager". Besparelser.
Ved også fra en personlig bekendt at "brokker" kaptajnen sig, så er det ud af vagten. For mange kaptajner er trætte af at have asiater/philipiner ombord.
Næste besparelse for at spare danskere er at maskinmesteren spares væk. Det arb. overgår også til kaptajnen.
Sgu synd at den gamle Preben Møller-Hansen er væk, han turde da sige noget til dem.
Mvh.,-Anton |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 04-04-2011 06:10
|
Bruger
Antal indlæg: 3350
Status:
|
vi har jo og så ECCO Sko A/S eller smykkefirmaet Pandora som har fabrikker i thailand her her lønnen mindre arbejdstiden længerer
hvem er værst
A.P.Møller
ECCO Sko A/S
Pandora
|
|
|
|
ABS |
Skrevet d. 04-04-2011 09:43
|
Bruger
Antal indlæg: 42
Status:
|
Er mange Danske firmaer som er i Thailand. Ja, tror sgu ikke at de får den løn som de får hos Mærsk. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 04-04-2011 10:59
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Jamen det er jo "smart" af Maersk at forhyre gennem lokalt firma. Så slipper han jo for diverse kontrakter osv.
Det samme benytter mange danske bygherrer sig af når de hyrer billig polsk arbejdskraft.
Hvor er forskellen?
Mvh.,-Anton |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 04-04-2011 15:38
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
forskellen er ens de rige bliver mere rige og os andre fattigere
|
|
|
|
sam |
Skrevet d. 04-04-2011 18:47
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Status:
|
Det er en være gang snak om disse lønninger.
Jeg har da hørt om mange rige dansker, der har bygget store huse i Thaland og har pralet af, at de har aflønnet den lokal arbejdskraft med ca. 150-200 baht pr. dag.
Knokkelarbejde i bagende sol i mindst 8 timer og på spinkle stilladser!
Det er som om at moral er godt men dobbelt moral er dobbelt så godt, hvad med at de danskere,der bygger paladser i Thailand også aflønner de thailandske arbejderne med en ordentlig dagløn |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 04-04-2011 18:59
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jo sam, men nu er der vel forskel på om det er en dansk arbejdsplads, eller en thailandsk.
|
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 04-04-2011 20:12
|
Bruger
Status:
|
Her er mere om Mærsk og deres udnyttelse af slavearbejdere:
http://www.arbejd...-stormvejr |
|
|
|
sam |
Skrevet d. 04-04-2011 21:16
|
Bruger
Status:
|
Skipper.
du springer over hvor gærdet er lavt.
de thailændere arbejde jo på et skib i udenrigsfart og ingen udenlandske søfolk aflønnes efter dansk overenskomst mig bekendt.
Men det afholder mig ikke for at gentage: rige danskere, der bygget paladser i Thailandske landbyer UNDERBETALER de thailandske bygningshåndværkere så det basket - det kan vi ikke være bekendt - efter min mening . men det synes du åbenbart er helt OK?! |
|
|
|
alene |
Skrevet d. 05-04-2011 03:58
|
Bruger
Antal indlæg: 201
Status:
|
sam skrev:
Skipper.
du springer over hvor gærdet er lavt.
de thailændere arbejde jo på et skib i udenrigsfart og ingen udenlandske søfolk aflønnes efter dansk overenskomst mig bekendt.
Men det afholder mig ikke for at gentage: rige danskere, der bygget paladser i Thailandske landbyer UNDERBETALER de thailandske bygningshåndværkere så det basket - det kan vi ikke være bekendt - efter min mening . men det synes du åbenbart er helt OK?!
hvem underbetaler hvem , de thailandske bygningshåndværkere får en efter thaiforhold god løn fra 250 til 300 baht om dagen
eller har du ...Sam... betalt mindre |
|
|
|
sam |
Skrevet d. 05-04-2011 10:39
|
Bruger
Status:
|
Man kan da tydelig se, at du overhovedet intet kender til aflønningen af landarbejdere i Thailand.
Daglønnen svinger mellem 150- 200 B pr. dag.
Så jeg har overbetalt mine hjælpere, hvilket jeg meget gerne gør! |
|
|
|
alene |
Skrevet d. 05-04-2011 11:07
|
Bruger
Antal indlæg: 201
Status:
|
sam skrev:
Man kan da tydelig se, at du overhovedet intet kender til aflønningen af landarbejdere i Thailand.
Så jeg har overbetalt mine hjælpere, hvilket jeg meget gerne gør!
dum som et bræt det er mig troede vi snakkede løn til bygningsarbejder
kære ven sam du er sørme et godt menneske overbetaler dine landarbejderne driver du landbrug i thailand |
|
|
|
sam |
Skrevet d. 05-04-2011 11:39
|
Bruger
Status:
|
Jeg/vi hyrer de lokale daglejere, som formentlig ikke er faglært, men de kan lave lidt af hvert.
Så find du selv ud af, hvad daglønnen er, jeg er total ligeglad med dine dumsmarte bemærkninger, det viser kun, at du ikke ved noget om lokale forhold ude på landet i Thailand. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 05-04-2011 18:51
|
Bruger
Status:
|
sam.
Du skriver du gerne "overbetaler" dine daglejere, hvor meget/lidt betaler du dem så? |
|
|
|
JackD |
Skrevet d. 05-04-2011 20:44
|
Bruger
Antal indlæg: 596
Status:
|
sam skrev:
Så jeg har overbetalt mine hjælpere, hvilket jeg meget gerne gør!
Hvorfor overbetaler du dem?
Det kan da give dig nogle problemer på længere sigt, misundelse, nid, nag, og du ved nok hele møllen i baan nok!
Lad være med den slags misforstået godhed, som måske nærmere drejer sig om din egen selvfede følelse af at kunne betale mere!
JackD |
|
|
|
JackD |
Skrevet d. 05-04-2011 20:47
|
Bruger
Antal indlæg: 596
Status:
|
sam skrev:
Det er en være gang snak om disse lønninger.
Jeg har da hørt om mange rige dansker, der har bygget store huse i Thaland og har pralet af, at de har aflønnet den lokal arbejdskraft med ca. 150-200 baht pr. dag.
Knokkelarbejde i bagende sol i mindst 8 timer og på spinkle stilladser!
Det er som om at moral er godt men dobbelt moral er dobbelt så godt, hvad med at de danskere,der bygger paladser i Thailand også aflønner de thailandske arbejderne med en ordentlig dagløn
Hvorfor er det en værre gang snak?
Mærsk betaler vel prisen, og den er lav..
Farang betaler prisen i Thailand, den er også lav, kun idioter forsøger at opføre sig som dum dansker med penge på lommen...
JackD |
|
|