Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rejseforsikring
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 18:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Jeg står nu for igen at tage til Thailand i 3mdr., og skal så i forbindelse med visum-ansøgning vedlægge bevis på rejseforsikring.
Jeg ved godt, at man kan få en hvis man har indboforsikring / mastercard eller lignende, men når man nu ikke er velsignet med det, så er spørgsmålet:
Er der evt. et sted i udlandet hvor man som dansker kan købe rejseforsikring?

Eller bliver jeg nødt til igen at bide i det sure æble og ofre Kr.2542,-, som de tager hos Europæiske?
Jeg har været inde på engelske og svenske sider for at snuse, der har de fors. til ca. kr. 1600,- men det fordrer at man er englænder eller svensker.

Men måske en der har en god "fidus"?
Mvh.,-Anton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 20:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Gør det samme som du gjorde første gang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 20:20



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Giver skipper retølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 20:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Undre mig over hvordan du kan bo i Danmark uden en indbo forsikring, ja altså at du tør lade være.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 21:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

Jeg undrer mig over, at du er blevet afkrævet et bevis på rejseforsikring i.f.m. visumansøgning, det er da vist ikke almindeligt, men det er måske på den thailandske ambassade ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 21:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

freja skrev:
Undre mig over hvordan du kan bo i Danmark uden en indbo forsikring, ja altså at du tør lade være.


Det er vel ikke givet, at alle indboforsikringer har tilknyttet en rejseforsikring.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 21:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nej det har du ret i, jeg forstod det bare sådan at han ikke havde en indbo forsikring og derfor ikke kunne tegne en rejseforsikring til en anstændig pris.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2011 21:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Mystisk, hvorfor skal tossen købe en forsikring i udlandet, og hvorfor bide i sure æbler?griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hej AL 48
Hvem og hvorfor kræver sygeforsikring for at få hvilket visa

Forsikringsinfo:
Policetype:
Rejseforsikring (under 70 år)
Beregnet pris:
1707
Afrejsedato fra DK:
24 mar 2011
Hjemkomstdato :
24 jun 2011
Policedækning:
Verden eksl. USA / Standard
Antal forsikrede:
1
Policebetingelser nr.:
812
Tilvalg:
Selvrisiko: 1000 kr. - 10% Rabat

Fravalg:
Personlige Ejendele

kilde http://www.gouda.dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 01:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Beregnet pris: DKK 1707
Grundpris 247
Pr. efterfølgende måned 784
Pr. efterfølgende dag 28
Subtotal 1 person 2627
Fravalg pers. ejendele -25% -657
Tilvalg af Selvrisiko: 1.000 - 10% rabat -263
Total 1707
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej "eneber".
Tak for dit indlæg. Det bliver nok Gouda.
Ved ansøgning om "Non immigrant visa" ( 90 dage pr. indrejse) skal der vedlægges kopi af rejseforsikring. Ved "Turist visa" ( 60 dage pr. indrejse) forlanges det ikke.
Dette står i deres vejledning.
Hav en god dag, Mvh.,-Anton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej
Vi har års visa, er over 70, og aldrig blevet afkrævet sygeforsikring. For at ingen skal misforstå, så er vi fuldt forsikret, det koster nogle penge, men ikke mange i forhold til hvad det koster at blive syg uden forsikring.
godaggodagkat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2011 20:37

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Hvorfor vildlede istedet for vejlede?

Har rejst på Non-O visum siden 1999, har aldrig præsenteret en rejseforsikring og er aldrig blevet bedt om det...

Men nu klarer jeg jo også den lille visumforretning blandt mine stammefæller ude på den jyske vestkyst!

Ku aldrig drømme om at rode ambassaden ind i nogetsomhelst, overlegne, arrogante og dovne skiderikker er de.

JackD
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 01:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

hej
det sker ikke så tit at jeg er enig med vores ven jack D
men ret skal være ret få din visa hos thai-consulate.dk nemt og smertefrit

ambassaden i Hellerup???? uha et sted jeg ikke kommer ,det er kun for de fine

men et stort MEN selv der forlanger de Kopi af rejseforsikringspolice. så vores ven AL 48 vejleder, kommer med nye oplysninger tak for det

citat fra konsulens side http://www.thai-c...ngs%20visa
VEJLEDNING I ANSØGNING OM VISUM

Minimum krav for alle typer af visumansøgninger:

Originalt pas eller rejsedokument
Pas eller rejsedokument skal være gyldigt i minimum 6 måneder fra dato for udrejse fra Thailand og skal indeholde mindst en
fuldstændig tom side til visering.
Personer, som ikke er danske statsborgere, skal vedlægge kopi af evt. opholdstilladelse.
1 stk. ansøgningsskema.
Skemaet skal være korrekt udfyldt og underskrevet af ansøger. Forældre kan underskrive for mindreårige børn.
1 stk. vellignende pasfoto 4 x 5 cm, farve, visende ansigtet forfra, skal være taget inden for de sidste 6 måneder.
1 stk. kopi af bekræftet rejseplan eller flybillet med angivelse af dato for ankomst til og afrejse fra Thailand.
Bekræftet e-billet kan accepteres.
Kopi af rejseforsikringspolice.
Gebyr for visum kan foretages kontant, med check eller postanvisning udstedt til: Det Kongelige Thailandske Generalkonsulat,Hvide Sande.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 01:59

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Tegn en årsrejseforsikring der er det hele med, og du er dækket i 2 måned pris ca 600 kr, køb tillæg forsikring for den sidst måned, og du er dækker total ind for de 3 måned, brugte denne metode sidste år på min 3 måned tur, tro det var omkring de 1400-1600 kr jeg gav total, det var igennem top denmark...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 06:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja som sædvanlig utrolige gode kommentarer fra en suber ERFAREN mand fra Viby ?? der ved alt om Ambassaden i Hellerup ? vi har fået Visa siden 99 der og føler os ikke særligt fine kun flotte ? så jeg tror at vor ven JackD igen har være uheldig ? men det er rigtigt at de forlanger at papirer og alt skal være i orden ? ellers kunde bossen der var der godt knurre lidt ? men det har jeg nu været udsat for andre steder også sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 09:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Jack dumme kommentarer har jeg ikke lyst til at kommentere. KrokodilleMen til badedyr, pas på for en års forsikring gælder kun rejser af 30 dages varrighed. Men du kan rejse så tit du vil. Vær sød og læs dine forsikringsbetingelser. Ellers kan du få en grim overraskelse.
Det XP skriver må være en ny linie der er sat ind, vi er aldrig blevet afkrævet kopi af rejseforsikring, men ikke noget problem, vil de have det ja så får de det.
Ikke SEskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 10:02

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Til Lilemanden vil jeg bare sige du er forkert på den, sidst år blev regler lavet om til 60 dag pr udrejse for årsrejseforsikring, og ikke 30 dage som i "gammel" dage, plus man kan købe tillæg forsikring for resten af tiden. og ja jeg ved det, læs op på jeres årsrejseforsikring, der er kommet ny ud til jer alle sammen (kan jo kun snakke for top denmark) og har lige ringet for at være 100% sikker, selv om jeg ikke er dækket ind under det mere, og ja, årsrejseforsikring dækker 60 dage pr udrejse. så er i i tvil så kontakt top denmark og høre selv,...eller jeres egen forsikring selvskab....


mvh Per

ps: før en mill skriver det NEJ jeg får ikke % af top denmark forsikring, men ved fra en ven at han får det samme ved tryk forsikring, dog er prisen lidt højre...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 10:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

JackD skrev:
Hvorfor vildlede istedet for vejlede?

Har rejst på Non-O visum siden 1999, har aldrig præsenteret en rejseforsikring og er aldrig blevet bedt om det...

Men nu klarer jeg jo også den lille visumforretning blandt mine stammefæller ude på den jyske vestkyst!

Ku aldrig drømme om at rode ambassaden ind i nogetsomhelst, overlegne, arrogante og dovne skiderikker er de.

JackD

Hvorfor nu igen begynde at "kloge" dig, og påstå at jeg vildleder?
Jeg ved udmærket hvad der står i vejledning til ansøgning,- og kan både læse og skrive.
Jeg har også før været personligt på kontoret i Hvide Sande med mine papirer, og ved også at han derovre er meget large med hensyn til dokumentationer. Sidste gang tog det kun ca. 15min., så kunne jeg tage hjem med visum.
Denne gang ansøger jeg via post, og så er alle dokumenter sikkert nødvendig. Hvorfor skulle de ellers lave en vejledning?
Hvad laver du egentlig her på denne site?
Troede ikke at du ville nedværdige dig til at være her, siden du skriver så nedværdigende om den og medlemmerne, på en anden site.
Jeg oprettede denne tråd, for at evt. få et godt råd,- men det overser du jo som sædvanlig, og går efter manden!

Mvh., Anton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2011 10:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Badedyr

Yes du har ret i det du skriver nu. Men der er en forskel det er ikke alle forsikringsselskaber der har 60 dage og kan forlænge, Codan gælder kun 60 dage og kan ikke forlænges, alka gælde 60 dage men tillader du forlænger et i et andet selskab. vi har vores forsikring i IHI der skal man først have lægeerklæring når man bliver 80 alle andre når man bliver 70.

Men hensyn til Codan har jeg ført sag imod dem p.g.a. rejseforsikringen ( vi vandt den og codan måtte betale ) det var bare en side bemærkning,
Hils pen ha en god dag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Klage over rejseforsikring Alt det andet 5 04-01-2011 17:55
Mål dig til rigtig rejseforsikring Alt det andet 1 19-06-2009 17:56
godkendt liste fra amba.bkk rejseforsikring. Diverse 1 10-03-2009 21:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 100,361,837 Unikke besøg | jQ Blog