Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Den nordirske sanger og guitarist Gary Moore er død, 58 år gammel
Jeg blev rigtig ked af at stå op til den her kedelige nyhed, for Gary Moore var i mine øjne en af de største guitarister på blues scenen. Han vil blive savnet over den ganske jord for sit forrygende spil jeg var så heldig at opleve live i DK, hans CD'er og hans DVD'er som ligger sikkert i mit hus vil nu blive hevet frem, og vil blive spillet til ære for ham.
Robert William Gary Moore er død i en alder af blot 58 år.
Ifølge flere kilder sov han ind natten til søndag under en ferie nær Malaga i Sydspanien.
Ifølge breakingnews.ie blev han fundet død på et luksushotel i Costa del Sol.
Bluesguitaristen fra Belfast har en lang og succesfuld karriere bag sig - den strækker sig helt tilbage i 60'erne.
Mest kendt er han for sin tid i den nordirske rockgruppe Thin Lizzy og sin senere solokarriere, hvor han bl.a. udgav hittet 'Still Got the Blues (For You)' i 1990.
Han spillede også en overgang i det irske band Skid Row - ikke at forveksle med den amerikanske glamgruppe af samme navn.
Gary Moore opnåede international berømmelse, og var en højt respekteret musiker, ikke mindst på grund af sin håndtering af en guitar. Blandt andre Metallica-guitaristen Kirk Hammett har nævnt Moore som sit forbillede.
På den officielle Gary Moore-hjemmeside mødes man søndag aften af følgende triste meddelelse:
'It is with deep sorrow and regret, that we have to announce that Gary Moore passed away while on holiday in Spain last night. Our thoughts are with his children, family and friends at this sad time. Gary Moore, RIP. 1952-2011.'
Antal indlæg: 140 Tilmeldt: 21.12.09 Status: Offline
En af mange.
Kvalt i sit eget bræk Vi har dog stadig lyden fra en rockdreng, der ville og kunne spille blues-
Men seriøs bluesmann aldrig. but we still got the blues. Nu sidder han måske spiller en bluesversion af Vimmersvej for Bamse.Elvis,Jimmy,Jannis,Otis m.m.fl.. Så hvis biletten giver adgang til så pyt((134(
islander
Må indrømme han var ikke min favorit, det eneste nummer jeg kunne holde ud og høre var hans eneste hit som efter sigende skulle være stjålet i got the blues men
R.I.P. Gary
Gå til debat:
Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum
Alle rettigheder forbeholdes
Siden er optimeret til 1024 * 768