Antal indlæg: 285 Tilmeldt: 01.12.09 Status: Offline
tror i at de selv ved hvad de laver jeg tvivler nu på deres evner
Hård visum-politik rammer DF-politiker
Lokalpolitikeren Erik Kjelgaard (DF) fra Lolland raser over Udlændingeservice, som ikke vil give visa til ghanesiske kunstnere http://ekstrablad...456573.ece
Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Man kan spørge hvordan det er kommet så vidt.
Jeg tilhører efterkrigstids generationen og voksede op med lineoliums gulvtæpper og kakkelovn, skidekoldt om morgenen, og smør på de halve kryddere om Søndagen.
Far var Guldsmed og glad for øller med kammersjukkerne, Mor gjorde rent på skolen.
Sommerferien tilbragte vi hjemme i gården på Frederiksberg, med 3 ugers ophold på Feriekoloni.
Plusfors og skotskternede sokker.
Jeg var ung i tredserne, og det var en dejlig tid hvor Danmark rejste sig fra krigen og folk begyndte at føle optimisme og en tro på fremtiden, også for dem længere nede på rangstigen.
Så kom den første krise, oliekrisen kaldte de den, belysningen i København blev halveret, kun hver anden lampe var tændt.
Jeg fik min første hyre på et skib der lå i Rotterdam, og jeg glemmer aldrig synet af et København i halvmørke, og et fuldt oplyst Rotterdam fra flyveren.
Oliekrise, min bare.
Så har vi haft Kartoffelkuren og jeg ved sgu snart ikke hvilke genvordigheder der har regnet ned over vore stakkels hoveder, og det var altid vor skyld, eller det var i alt fald os der skulle spænde livremmen ind.
Nu har vi så fået facisterne på nakken, plus muslimer, jøder, yankier og småtskårne danskere der sidder og krummer deres Wienerbrød på kakkelbordene og forarges over de andres udskejelser.
Jeg længes tilbage til det Danmark der var ved at vokse frem af krigens skygge, hvor man elskede den nyvundne frihed, og hvor man brød sig om hinanden.