Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 12.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2010 02:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

12.02.2010

Godmorgen Dagbog.
www.thai-dk.dk/penfoto/17//honda-pcx-125i-thailand.jpg

Sikke dog en pragtfuld dag blev igår, og det selv om jeg ikke fik spartlet, så meget som jeg gerne ville. Jeg måtte opgive efter 2 portioner, for varmen gjorde det helt umuligt at lave noget fornuftigt med spartelmassen. Så den sidste omgang blev noget klumpet desværre, men det kan heldigvis reddes!!

Og så havde jeg jo pludselig hele dagen til rådighed som jeg gerne ville, så jeg forberedte mig på en gåtur. Jeg havde dog en snedig plan, jeg ville på vejen droppe ind forbi Amity og forsøge at leje en bike gennem dem. Men desværre var udviklingen ikke nået til Amity endnu, så jeg måtte fortsætte min søgen.

Og det blev ikke så svært alligevel, lige overfor Muy Thai træningen i Lamai, ligger endnu en biks der udlejer bikes.

Og her fandt jeg hende?? Min nye kærlighed, for hulen jeg er varm om hjertet. Denne slanke veltrimmede krop der smyger sig omkring mig er fantastisk, og jeg er solgt :-O Godt nok er jeg sur på Honda, men jeg er nødt til at sige at denne her bike er et mesterstykke. Fra den lydløse starter, til det kæmpe opbevaringsrum som viser sig under sædet, er alt virkelig gennemtænkt.

Sidespejlene som jeg var lidt træt af på Honda Click, er nu blevet lidt større, og vinklen er anderledes. Nu er udsigten i sidespejlet ikke længere begrænset til den smule kroppen giver lov til at se, virkelig godt gået Thumb

Og min ryg elsker simpelthen det her sæde, og den måde man sidder på. Med det lille bump der er i sædet for at skille folk ad :-O bliver det automatisk en afslappende kørestilling. Instrumenterne er let overskuelige og er praktisk anbragt i en buet plastkasse som med store tal tydeligt viser hastigheden.

Og med den feature, stjålet fra biler. Kan man få motoren til automatisk at stoppe hvis man holder i længere tid, det skulle selvfølgelig prøves, og det virker perfekt. Selv ved start af motoren, som man starter ved blot at dreje gashåndtaget en smule, er den lynende hurtig oppe i fart igen.

Og meget overbevisende, klarer bremseforstærkeren alle pludseligt og kraftige opbremsninger uden nogen problemer. Og dette er virkelig et løft fra Honda Click som lider af lidt svage bremser.

Der er slet ikke noget at snakke om, en sådan til en fornuftig pris (ikke Falang) vil ved først givne lejlighed blive beslaglagt. Mine planer om næste visarun ser nu noget lysere ud end før, pensionisten der skødesløst glider stille gennem junglen uden at forstyrre dyrene med kameraet i hånden :-O

Og min bagdel stemte for forslaget uden betænkning:-O

Så min dag blev på sin vis meget begivenhedsrig, jeg hentede styrthjelmen og kørte bare ud af vejen uden planer overhovedet. For pokker 129 kilometer var alt hun har kørt, så hun er jo ikke tæmmet endnu, men det skal jeg sgu nok lære hende, ska vi griner

Med små 50 kilometer i timen gled jeg stille afsted, den er faktisk så lydløs at det kan være svært at høre om den ER startet. Så den glæder jeg mig til at lave det næste visarun på ????

Og så blev det famøse bestyrelsesmøde afholdt, men jeg blev slemt skuffet hvis jeg havde forventet noget ekstraordinært ved vores første bestyrelsesmøde. Der var sgu ingen stegt flæsk med persillesovs, det rystede mig, at folk kan være så følelseskold ikk?? Der sad jeg og kunne æde en ko i sovs til knæene efter min tur rundt på øen, men måtte finde en ret med ris i stedet, snak om en lang næse :-)

Så jeg var lidt kort for hovedet, osse for at vise at jeg var en vigtig herre under mødet. Til trods for den fjendtlige behandling af undertegnede, fik vi løst de aktuelle problemer, og fik lavet nogle nye :-O

Nu holder vi begge lige en fridag inden vi sejler en tur i morgen, fletmatrosen trænger til en dags hvile oven på den lange køretur, og jeg skal liiiiiiiiiiige ha vippet Bambi ud af døren musicmusic

Jeg blev igen igår ringet op af Pat, der er ikke så mange turister lige nu, så jeg kunne bruges som blikfang. Det måtte jeg så modstræbende finde mig i, og jeg blev placeret det rigtige sted (ifølge Pat??) Man skal huske på at jeg er sponsoret her ikk skaal

Og her blev sagesløse lille mig godt nok angrebet af Bambi, lidt smittet af den positive oplevelse med biken, var jeg et let offer (troede hun :-O ) Men lidt let har jeg vel været alligevel, for der var her til morgen for første gang slagsmål om det lagen jeg bruger som dyne........

Men intet varer evigt, nu skal jeg ha fundet en måde at slippe af med hende og hendes bedende øjne. Og mig der er dyreven, jeg får det sgu nok svært griner

Hvis jeg kendte nogle tandlæger her på Samui Islander, ville jeg selvfølgelig have hjulpet dig. Men jeg har ikke haft brug for sådan en her, men måske yindee som har boet her i mange år, kender en??

Og så skrev Freja at hun var kommet til Thailand, og nu er jeg anmasende igen godag Kunne vi få nogle billeder fra turen på et tidspunkt ??

Og så skulle Trang prøve at se på sin profil igen. Smukke virker ikke mere, men Trang virker perfekt, så kom du endelig med nogle gode indlæg igen, og tak for ordene music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2010 03:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Godmorgen ja jeg vil gerne sætte nogle dejlige billeder ind, men jeg ved ikke helt endnu hvordan jeg gør, jeg har mit camera sat til, men kan ikke få billedet ind her på siden, jeg vil prøve igen i eftermiddag,jeg bliver hentet lige om lidt skal lige et smut til byen, neglene og håret trænger til en lille make over((12(( og JSH jeg skal også have mig et par nye sko, uha der er mange myg, folk ligner næsten nogle der har byldepest.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2010 04:00

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Og jeg som troede at du kunne modstå Bambi forevigt!
Håber du sov godt i nat!griner
Rigtig god dag til dig og alle andre på siden!music
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2010 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hey Freja, bare tag det roligt med billederne, jeg er jo fjollet med billeder som du ved music og kunne
ikke dy mig for at lefle for nogle flere. godag

Jeg ved ikke hvordan du har gjorde det, men du har kunne uploade billeder før har jeg ladet mig fortælle. Så der er
bare smuttet et par af de grå siden sidst griner

Hvis du har brug for hjælp, siger du bare til !!!

Det her lille gratis program komprimerer dine billeder, det betyder på dansk, at størrelsen bliver decimeret voldsomt, og kvaliteten falder kraftigt. Så hvis du tog 281 billeder igår, og de nu fylder 1.6 Gb, bruger du det her lille smarte program. Det laver en mappe samme sted hvor du har dine billeder, kaldet resize. Og nu fylder din 281 billeder kun 4 Mb måske!!

Fra før til nu, vil du nu kunne uploade dine billeder over 80% hurtigere, det gør det lidt sjovere hejhej

Link : http://download.c...77197.html

Må vi vide hvor i The Land Of Scams du er ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Niks det vil ikke virke jeg kan ikke få billederne ind, tror det er noget gammelt lort min bedre halvdel har givet mig med,det kan umuligt være mig der ikke kan betjene pc'enGrin jeg sætter nogle billeder ind når jeg kommer hjem til Danmark igen. Jeg befinder mig ikke på koh samui mere, syntes iøvrigt også der var noget snusket ja undskyld men det var altså mit indtryk af øen.jeg er taget på dykkertur til koh tao, jeg tager derefter til phiphi, har booket et lækkert lille hus på stranden. Jeg vil derefter til phuket om jeg vælger vandflyveren eller speedbåden ja det afhænger af mit humør til den tid. og Bangkok og så skal der shoppes igennem.
Nu vil jeg sætte mig ud i skyggen tage en blueberry shake og en rød cecil undskyld til alle de nye ikke rygere hvilket iøvrigt er godt gået af demThumb, og sådan vil jeg sidde den næste time og nyde det blå hav.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2010 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Så Så, rolig nu Freja. Snup en cerut mere, stram knude i nakken, og fortæl ham hvem der har bukserne på, den knallertgriner

Tag du en masse billeder til os fra Phi Phi, der har jeg aldrig været, og er lidt nysgerrig om stedet er så turistet som folk fortæller mig ??

Håber du har en god tid på Ko Tao, der er i det mindste lidt renere end her på øen. Jeg er ked af at du er så klarsynet at du kan se svineriet, for dem der bor her , kan sgu ikk Angry

Det er så sørgeligt..........

Fis du bare al den husleje af du kan, du har nok fortjent det skal du se godag Men pas på den til tider dejlige vane det er at tænde en smøg ((2((
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 103,132,018 Unikke besøg | jQ Blog