Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 30.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2009 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

30.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Hold op jeg slapper af, absolut intet foretager jeg mig. Joh altså, jeg kunne jo ikke nære mig og smuttede forbi shoppen med slibepapir, udsigten er ikke så god, en lille uges tid endnu :-(

Og så måtte jeg lige strække musklerne lidt, så jeg gjorde lidt rent på min strand. Men det blev ikke til så meget, min løvrive som jeg har brugt i et halvt år nu kun til at gøre rent på stranden, er sprunget totalt i luften og dur ikke mere. Så jeg kører lidt had på min landlady så hun kan købe en ny til mig, og bare fordi man er en af de rigeste kvinder på Koh Samui behøver man jo ikke smide om sig med penge vel!!

Så jeg venter pænt på at hun finder en god pris på løvriven, den model jeg bruger kan kun købes i Home Pro og koster 180 Baht. Den pris har de iøvrigt haft i et år nu, men det kunne jo være at man kunne finde den et andet sted billigere :-O !!

Jeg har fået en PB omkring min fejlslagne tur op i bjergene, den fortalte hvordan jeg kom derop uden problemer. Det vil jeg så forsøge i dag så jeg forhåbentlig kan fortælle jer om det i morgen.

Og mange tak for rådet som jeg er glad for, men jeg ville faktisk blive mere glad hvis det råd kom i et svar til Dagbogen. Nu er det jo kun mig igen der har fået et godt tip ikk!!

På opfordring fra Mr Positiv :-O

Bevægede jeg mig ned i lastens hule i aftentimerne, puha det var ikke rart. Tøserne som kender mig og som normalt lader mig i fred, kunne lige pludselig på grund af mørket ikke genkende mig. Så jeg blev godt nok tilbudt både det ene og andet i aftes, men sjovt nok var der sgu ingen der spurgte om jeg ville have en kølig vel!! Så den betalte jeg selv og plantede mig tæt ved Pat, jeg havde jo fået til opgave at muligvis skaffe et billede af denne nye meget smukke pige, så der skulle fedtes :-)

Og jeg må sige at mine forhandlingsmetoder virker efter hensigten, godt nok forsvandt der lidt af skarpheden efter 4 øl, og Pat begyndte at blive køn!! men det lykkedes mig, efter langvarige og hårde forhandlinger at overtale Pat til at tillade nogle billeder fra hendes bar og af tøserne. Nu håber jeg så at hun kan huske noget af det vi snakkede om, men nu har hun haft bar i mange år, og er en farlig drikke kammerat. Så hvis hun ikke ryster for meget i aften minder jeg hende lige om de 10% hun lovede mine danske venner :-O

Så sig ikke jeg ikke gør noget for dig dagbog, kunne jeg bare få en promille tilbage af det jeg giver dig, ville jeg være glad. Du har fortalt mig at jeg for at få en dame, skal behandle og pudse den her ting du har givet mig, grundigt hver dag. Det har jeg så gjort siden jeg var 13 år, okay der har da været et par damer hen ad vejen, men lige nu går jeg altså og venter på en falang dame, samtidig med at gigten i armen bliver værre og værre ikk!!

Og som jeg fortalte om i går er der kommet mange unge mennesker til Samui, og de er allerede begyndt at optræde i ulykkestastestikkerne. En Thai fortalte i går om 2 dræbte falang og 2 hårdt kvæstede, også falang!! Samui Express som kom i går, er fyldt med historier om ulykker, uheld og drab på min paradisø!! Falangerne fylder godt i avisen, altså historier om døde falanger. Nogle kommer hjem før tiden i en æske, og andre humper rundt efter deres første Samui tatto..

Optrapningen af jagten på narkosmuglere og pushere giver god gevinst, en artikel på Bangkok Post. com i sidste uge fortalte om over 51.000 anholdte for narkokriminalitet alene i år!! Og nogle af mine venner som har resort i Lamai fortæller om civilklædte betjente af begge køn, som går rundt mellem turisterne og snuser hvis i forstår!! Jeg har selv en gang set 8 mand vælte op fra stranden og lave en razzia på en lavpris resort, og mine venner advarer om at forsøge at købe noget som helst på standen. Her kan det både være civilbetjente, eller et scam som jeg så sidste år.

En ung gut havde aftalt med nogle fyre han mødte på stranden, at de skulle mødes på stranden lidt senere for en lille handel. Gutten her kommer tilbage i forventningens glæde over at kunne ryge lidt urt til en billig penge, men det der skete var slet ikke noget der lignede en fair handel. 8 mand kom helt tilfældigt gående, og stillede sig rundt om den her gut som ikke så hvad der kom.

Men det gik hurtigt op for ham er jeg sikker på, for 3 af de her gutter begynder at undervise ham i spark og slag fra Muy thai, og der går selvfølgelig kun et par sekunder, før han roder rundt i sandet med blod i hele krydderen. 4 af de gutter der står yderst, vender sig rundt og kigger efter folk der har lyst til at blande sig, mens de 3 boksere tømte hans lommer for alt hvad han havde.
Og som ved et trylleslag opløser de gruppen og siver stille og roligt ud blandt de 'almindelige' folk!!

Så galt kan det gå hvis man ikke passer på, og derfor jeg er glad for mine venner!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2009 05:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Uha uha jeg vil da nødig støde ind i sådan en flok vandaler, boksning er ikke min stærke side. Men jeg har selvfølgelig heler ikke en handel jeg skal have afsluttet. :0))
Hvordan går det med vejret, er der kommet det uvejr du var bange for, det store antal krabber og gopler varslede.?
Nu du ikke kan få sandpapir, kunne du så ikke bruge tiden på selv at flette en kost, bambus skulle være et godt materiale.((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2009 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Puha freja, arbejder du for kommunen i aktiveringsafdelingen :-O

Ja det er nogle hårde fyre, men det samme kan du opleve hvis du går på stranden om natten. Her
behøver du ikke handle med noget, bare det du siger nej tak til et par katoy (ladyboy) giver han eller
som regel de, dig en uforglemmelig oplevelse!!

Og nej, jeg prøver at læse naturen hver dag, men der sker sgu ikke rigtig noget der kan forklare mig
hvorfor de ting sker. Jeg ved sneglene hjemme kan sætte sig så højt som muligt flere måneder før
uvejret kommer, så måske skal der gå noget mere tid. Men mærkeligt er det da syns jeg, i går så jeg på
min egen strand, de selvsamme snegle ligge i millionvis, som om nogen havde hevet dem så langt ud af huset
som muligt!!

Det har jeg altså aldrig set før, og jeg opholder mig så godt som hver dag ude i naturen.

Ifølge Samui Express, strandede en delfin på Shaeweng Beach. Den døde desværre af sine kvæstelser senere i
Samui Aquarium.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2009 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Optrapningen af jagten på narkosmuglere og pushere giver god gevinst, en artikel på Bangkok Post. com i sidste uge fortalte om over 51.000 anholdte for narkokriminalitet alene i år!! Og nogle af mine venner som har resort i Lamai fortæller om civilklædte betjente af begge køn, som går rundt mellem turisterne og snuser hvis i forstår!! Jeg har selv en gang set 8 mand vælte op fra stranden og lave en razzia på en lavpris resort, og mine venner advarer om at forsøge at købe noget som helst på stranden. Her kan det både være civilbetjente, eller et scam som jeg så sidste år.


det kan ikke siges tit nok hold dig væk fra narko i thailand selv om mange siger du kan betale dig ud af problemerne passer det ikke altid der findes mange ærlige politi betente og de er overalt efterhånden

pas på dig selv derude music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.64 sekunder | 100,381,694 Unikke besøg | jQ Blog