Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Vælg bolig med omhu
tinner
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 11:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 85
 Status: Offline

Hvad så med den principafgørelse nr. P-12-07 som er faldet??, spurgte jeg.

hej

jeg har i dag været til samtale oppe ved Esbjerg kommune, hvor jeg oplyste dem om at jeg havde planer om at holde ferie 5 mdr og 3 uger fast fremover i Thailand, resten af tiden (året) ville jeg bo opholde mig i Danmark

de første svar jeg fik det kan du ikke bla bla bla, derefter henviste jeg til principafgørelse nr. P-12-07

efter en lille time kom svaret fra kommunes jurist afd. det kan du godt og du bliver ikke trukket i pension så længe du over holder tids fristerne
jeg skal ringe og meddele at nu rejser jeg ud, når jeg kommer til Danmark igen skal jeg give besked med det samme helst ved personlig frem møde

kommunen ordner sagen med udbetaling danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 13:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102

Mon ikke de skal fjerne rådgiver fra titlen socialrådgiver.
Nu til dags skal man selv kende reglerne og helst medbringe skriftligt bevis.

Godt gået tinner.
maichai
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 15:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Mon ikke de skal fjerne rådgiver fra titlen socialrådgiver.
Nu til dags skal man selv kende reglerne og helst medbringe skriftligt bevis.

Ja man føler sig mere og mere lykkelig her Thai her er det jo kun en gang om året man skal stille op og begære nyt 1 års visa og her spørger de ikke så meget bare man har 1900 baht medThumb
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Suk99
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 16:01

Bruger

Antal indlæg: 286

Det nemmeste er at rykke teltpaelene op en gang for alle, og saa flytte herud fast........Det gjore jeg for 10 aar siden......
LungW
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337

- og når du flytter derud som folkepensionist på en grundpension + lidt ATP = ca. 20-25.000 Thb pr. måned, er det så også nemt?
soi8
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 17:39

Bruger

Antal indlæg: 375

LungW skrev:
- og når du flytter derud som folkepensionist på en grundpension + lidt ATP = ca. 20-25.000 Thb pr. måned, er det så også nemt?

Man kan vel som udgangspunkt sige at en grundpension rækker noget længere her end en fuld pension gør i Danmark, men det er selvfølgelig mere betryggende hvis man har lidt reserver på bankbogen hvis der skulle opstå noget uforudset...hvilket der jo altid gør på et eller andet tidspunkt. Men hvis du sammenligner med de lokale ude på landet er din indkomst jo stadig betydelig højere end deres. Jeg vil sige at som enlig kan du sagtens leve for det. Man skal jo altid sætte "Tæring efter næring"
LungW
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 18:13
Bruger avatar

Bruger

Klart, hvis man vil "go native" og bo i en "shotgun shack" oppe i landsbyen - som de kalder det - så er 20/25K jo absolut tilstrækkeligt.

Men vil man virkelig det? Måske som nytilflytter, så er fruens familie på de ca. 150/200 medlemmer jo bare eksotiske, og deres tiggeri, druk, sladder og alm. dorskhed og snæversyn vel bare endnu mere eksotisk og spændende?

Jeg gad ikke, aldrig i livet...
Suk99
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 18:19

Bruger

Nu er det jo ikke forbudt at eens kone arbejder, jeg har kun ca. 45.000 Baht pr. md...Min kone har ca. 200.000 Baht pr. md, saa find jer en kone som gider andet end at spise og se lakorn.

Men de fleste farang har sq en lazy Isaan kvinde....Bevares op til jer.
LungW
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2014 18:49
Bruger avatar

Bruger

Dejlig kone du har, lakorn-star, ajarn, og nu chilli pusher på markeder, hehe!

200K om md.? Der er noget galt i Thailand, folk er fulde af løgn.

Hold nu op med dit pis og pral Suk, ikke?

kat
soi8
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2014 00:25

Bruger

Antal indlæg: 375

LungW skrev:
Klart, hvis man vil "go native" og bo i en "shotgun shack" oppe i landsbyen - som de kalder det - så er 20/25K jo absolut tilstrækkeligt.

Men vil man virkelig det? Måske som nytilflytter, så er fruens familie på de ca. 150/200 medlemmer jo bare eksotiske, og deres tiggeri, druk, sladder og alm. dorskhed og snæversyn vel bare endnu mere eksotisk og spændende?

Jeg gad ikke, aldrig i livet...

Hvis du kun, som du selv nævner, har din grundpension+lidt ATP er det vel ikke så meget et spørgsmål hvad man gider. Jo, at du ikke gider at bo sammen med "fruens" 150/200 familiemedlemmer det forstår jeg da godt og lad da være med at lade dig påvirke af Thaiernes evindelige tiggeri. Men man er altså nødt til at sætte sig ned og lægge en form for budget og forstå at man har de penge man har og så ellers finde ud af hvordan man vil spendere dem. Med 25000 thb kan man altså godt bo i en rimelig bolig og stadig have til livets ophold hvis man tænker sig om.
AL 48
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2014 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

tinner skrev:

hej

jeg har i dag været til samtale oppe ved Esbjerg kommune, hvor jeg oplyste dem om at jeg havde planer om at holde ferie 5 mdr og 3 uger fast fremover i Thailand, resten af tiden (året) ville jeg bo opholde mig i Danmark

de første svar jeg fik det kan du ikke bla bla bla, derefter henviste jeg til principafgørelse nr. P-12-07

efter en lille time kom svaret fra kommunes jurist afd. det kan du godt og du bliver ikke trukket i pension så længe du over holder tids fristerne
jeg skal ringe og meddele at nu rejser jeg ud, når jeg kommer til Danmark igen skal jeg give besked med det samme helst ved personlig frem møde

Nu er forskellen i sagsbehandlingen mellem min kommune og andres opklaret. Min kommune kom for ca. 1½år siden med i en "prøveordning" hvor alt blev lagt over til udbetaling Danmark. -Derfor forskellen.
Suk99
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2014 11:25

Bruger

LungW skrev:
Dejlig kone du har, lakorn-star, ajarn, og nu chilli pusher på markeder, hehe!

200K om md.? Der er noget galt i Thailand, folk er fulde af løgn.

Hold nu op med dit pis og pral Suk, ikke?

kat

Pis og pral er det nu ikke, det er sandheden, men med 3 shops de rigtige steder kraever det ogsaa meget arbejde.....Fornemmer jeg en misundelsesorm som gnaver..........Her betaler min kone alle vores faelles udgifter, saa stop du bare dit pis, FJOLS.

Du aner ikke hvad du taler om !

Og ja hun har medvirket i flere lakorn, og en stor film, og ja hun har ogsaa vaeret skolelaere.........Var der flere spoergsmaal ?
IT
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2014 13:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

AL 48 skrev:
tinner skrev:

hej

Nu er forskellen i sagsbehandlingen mellem min kommune og andres opklaret. Min kommune kom for ca. 1½år siden med i en "prøveordning" hvor alt blev lagt over til udbetaling Danmark. -Derfor forskellen.

det er ikke nemt at forstå alle de regler som lægges til grund for hvad du kan få i pension, ikke engang de offentlige myndigheder har styr på reglerne

emnet er eller skal vi sige var "Vælg bolig med omhu" det har jeg gjort efter devisen jo længere væk fra DK jo bedre
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
maichai
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2014 13:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

emnet er eller skal vi sige var "Vælg bolig med omhu" det har jeg gjort efter devisen jo længere væk fra DK jo bedre

IT du har helt ret Danmark er blevet et sygt samfund regeret af uduelige unge levebrødspolitikererasende Og det bliver da værre og værre
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At finde den rigtige bolig i Bangkok Bolig i Thailand 1 03-03-2013 14:22
Med omhu De fastboende 11 02-06-2011 17:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768