Pension udenfor Europa
|
soi7 |
Skrevet d. 21-04-2016 20:30
|
Bruger
Antal indlæg: 356
Status:
|
Der er jo ingen pention til min "unge" generation i Dk alligevel, jeg regner med at arbejde mig selv ihjel, dø som 80 årig af overanstrengelser...alderen for pention hæves jo hele tiden, og det bliver mere og mere strikst, man får ikke én eneste krone fra staten, det er kun i disse år, altså de forkælede der kan nyde et otiom...det har de så også fortjent ! bare sørgeligt det ikke sker i fremtiden. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 23-04-2016 21:11
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Hej soi7.
Nu ved jeg ikke hvem du mener er forkælede.
Det er nok ikke os der har arbejdet mere end 50 år, for at have fortjent en pension vi knapt kan betale vore regninger med.
Hvis du mener politikerne, så holder jeg med dig.
Men så kan du/I/ jeg, jo bare lade være med at stemme på dem.
Personligt hader jeg dem som pesten.
De er fyldt med løgn, og forgøgler de kan give os alle et bedre liv, hvis vi bare stemmer på dem.
Indtil videre har det haltet med alle de gyldne løfter, men hvem der altid skummer fløden ved vi af bitter erfaring.
Hvad skal vi gøre?
Ja vi kan jo skide i bukserne, og lade det tørre, som mine forældre foreslog for snart mange år siden da jeg spurgte.
Og det holder vel stadig stik?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 08-01-2017 02:19
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
»Stop diskrimination af Danske Førtids- og Folkepensionister der ønsker at bosætte sig udenfor Europa KLIK HER
|
|
|
|
ove |
Skrevet d. 01-11-2017 02:01
|
Bruger
Antal indlæg: 121
Status:
|
skriv under gerne i dag
VIKINGDKER skrev:
Pension udenfor Europa
Hvis en dansk pensionist vælger at bosætte sig udenfor EØS, skal vedkommende klare sig for pensionens grundbeløb på under 6000 Kr. pr. md. minus skat til Danmark. mister sin stemmeret og skal selv tegne sygeforsikring
Hvis man derimod flytter til et land indenfor EØS, får man alle tillæg og sygesikring med.
Det er urimeligt at der skal være den forskel, så en pensionist, der har været med til at skabe det velfærdssamfund vi kender i dag, ikke kan få sin retmæssige pension med, hvis vedkommende vælger at bo udenfor EØS. Det er ovenikøbet en fordel for samfundet, at slippe af med ældrebyrden.
Man kunne gavne livskvaliteten for mange af disse pensionister, ved at lade dem beholde den fulde pension og ældre checken, ved en udrejse til et land udenfor EØS, istedet for at de skal pendle frem og tilbage hver halve år. og bruge penge på flybilletter og ekstra husleje i Danmark.
Samtidig ville samfundet spare en formue til kontrol, pleje, boligstøtte og alle de tillæg en fattig pensionist har ret til, som borger i Danmark.
Her er virkelig tale om en win win situation til gavn for alle, uden det koster en bøjet 50 øre.
Hvis du også synes, det er en uretfærdig bestemmelse, så medvirk ved din underskrift til ændring af reglerne på SKRIVUNDER.NET, og send et link til dine venner
Med venlig hilsen
Kurt Rasmussen
SKRIV UNDER HER |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 01-11-2017 06:48
|
Bruger
Status:
|
Her er endnu en sviner fra, ja gæt selv hvem
http://finans.dk/...ctxref=ext
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
reve |
Skrevet d. 01-11-2017 10:15
|
Bruger
Antal indlæg: 216
Status:
|
jes, det går altid ud over det arbejdene folk, politikerne arbejder jo ikke, derfor får de i hoved og røv |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 02-11-2017 13:31
|
Bruger
Status:
|
es, det går altid ud over det arbejdene folk, politikerne arbejder jo ikke, derfor får de i hoved og røv Sad
Ja og det de ikke får, det sidder de og fordeler til sig selv og hinanden.
De vil sgu da ikke nøjes med det de mener pøblen (vælgerne) har fortjent.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
skipper hans |
Skrevet d. 02-11-2017 22:49
|
Bruger
Antal indlæg: 127
Status:
|
ove skrev:
skriv under gerne i dag
VIKINGDKER skrev:
Pension udenfor Europa
Hvis en dansk pensionist vælger at bosætte sig udenfor EØS, skal vedkommende klare sig for pensionens grundbeløb på under 6000 Kr. pr. md. minus skat til Danmark. mister sin stemmeret og skal selv tegne sygeforsikring
Hvis man derimod flytter til et land indenfor EØS, får man alle tillæg og sygesikring med.
Det er urimeligt at der skal være den forskel, så en pensionist, der har været med til at skabe det velfærdssamfund vi kender i dag, ikke kan få sin retmæssige pension med, hvis vedkommende vælger at bo udenfor EØS. Det er ovenikøbet en fordel for samfundet, at slippe af med ældrebyrden.
Man kunne gavne livskvaliteten for mange af disse pensionister, ved at lade dem beholde den fulde pension og ældre checken, ved en udrejse til et land udenfor EØS, istedet for at de skal pendle frem og tilbage hver halve år. og bruge penge på flybilletter og ekstra husleje i Danmark.
Samtidig ville samfundet spare en formue til kontrol, pleje, boligstøtte og alle de tillæg en fattig pensionist har ret til, som borger i Danmark.
Her er virkelig tale om en win win situation til gavn for alle, uden det koster en bøjet 50 øre.
Hvis du også synes, det er en uretfærdig bestemmelse, så medvirk ved din underskrift til ændring af reglerne på SKRIVUNDER.NET, og send et link til dine venner
Med venlig hilsen
Kurt Rasmussen
SKRIV UNDER HER
det skriven under startede for et par aar siden ogsaa her paa philippinerne men der er minimal af tilslutning og underskrifter at det goer noget indtryk paa dem der egentlig skulle tage sig af det og goere en forskel, der skal nok andre tiltag og midler til hvilket ikke kommer til at ske i en for dem der har sat naesen op efter lidt flere lommepenge og en lidt bedre saakaldt livskvalitet indenfor en overskuelig tid, men haabet har man da lov til at ha', har i oevrigt selv skrevet under for 3 aar siden da jeg lige havde en entusiastisk time samt troen paa retfaerdighed, men har indset at det nok er bedre at fortsaette ude paa boelgen blaa et par aar endnu hvor der trods alt er mad paa bordet hver dag og en sjat Margrethe $$$$ paa bogen hver maaned.
Men anyway held og lykke til med projectet
mvh
skipper hans
Las Pinas City |
|
|
|
ove |
Skrevet d. 15-07-2018 13:37
|
Bruger
Status:
|
Hej alle sammen. Der er lidt læsning til jer her. Glimrende søndagslæsning, som kan gøre fremtiden bedre for jer.
Særlig støtte til brøkpensionister
Brøkpension er til borgere, der har boet i Danmark i mindre end 40 år, og derfor ikke har optjent fuld førtidspension/folkepension.
Du finder en beskrivelse af, hvad supplerende tillæg til brøkpensionister er og hvordan du eventuelt søger om supplerende tillæg til brøkpensionister.
se mere her: https://www.kk.dk...nsionister |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 16-07-2018 14:46
|
Bruger
Status:
|
Det korte af det lange er vel at danske politikere ikke gider gøre noget for nogen der ikke har stemmeret i Danmark.
Og så falder hele sagen til jorden, desværre fungerer systemet på den måde, at uanset hvor retfærdige dine krav er, så er det altid afgørende hvad de "folkevalgte" mener.
Selv om det ikke er hele folket der har fået lov til at stemme.
»Stop diskrimination af Danske Førtids- og Folkepensionister der ønsker at bosætte sig udenfor Europa KLIK HER
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
ove |
Skrevet d. 08-09-2018 09:03
|
Bruger
Status:
|
Der er nok ikke mange pensionister blandt de 6000 Danske Statsborgere der bor i Thailand, der eksisterer for grundbeløbet alene.
Folkepensionens grundbeløb på 6237Dkr er ikke nok til overlevelse, sygesikring og opnåelse af et års visa. Men hvis Danmark lavede en særaftale med Thailand, så Danske pensionister, der er berettiget til pensionstillægget ikke mistede dette og deres sygesikring, ville der måske komme 1000 mere.
Det ville gavne både Danmark, Thailand og ikke mindst den ældres livskvalitet, der måske ikke har kunnet få familiesammenføring med sin Thailandske ægtefælle i Danmark, eller bare har det bedre i Det Thailandske Klima.
En win win situation for alle parter......
Hvem kan dog have noget imod det??? |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-09-2018 18:42
|
Bruger
Status:
|
Jeg kan ikke rigtig se meningen med den afstemning.
Så vidt jeg kan se skal man være stemmeberettiget til det Danske Folketing for at blive godkendt.
Eftersom de fleste af os allerede er umyndiggjorte og frataget vores stemmeret alene af den grund at vi ikke har adresse i Danmark, så giver resultatet vel sig selv
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 09-09-2018 02:47
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
skipper skrev:
Jeg kan ikke rigtig se meningen med den afstemning.
Så vidt jeg kan se skal man være stemmeberettiget til det Danske Folketing for at blive godkendt.
Eftersom de fleste af os allerede er umyndiggjorte og frataget vores stemmeret alene af den grund at vi ikke har adresse i Danmark, så giver resultatet vel sig selv
Det er et desperat forsøg på at råbe politikerne op, efter min ringe mening et forgæves forsøg, hvis man imod alle odds får 50.000 underskrifter samlet sammen, er det 100 prosent sikkert at politikerne afviser forslaget |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 09-09-2018 13:56
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
glem det, der kommer aldrig 50.000 underskrifter i kassen, den danske befolkning er ikke interesseret, de vil ikke støtte en folk pensionister der hygger sig under solen
mit gæt er, at der kommer max 2000 underskrifter i kassen
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
ove |
Skrevet d. 12-09-2018 08:27
|
Bruger
Status:
|
Fandt lige lidt på Facebook se link her https://web.faceb...7416554071
Søren Larsen til
Holger Danske II Dansk Pension i udlandet
Har lige sendt mail til Fiskeri og Ligestilling igen. Her er den så i kan se den.
Hej igen fra Thailand. Vil lige skrive til jer om Pension i og udenfor EØS. Alle Pensionister udenfor EØS Sparer Danmark for millioner af kroner hvert eneste år, da der er ingen af os som kan få noget hjælp til noget som helst.
Medicin, NEJ, Tandlæge, NEJ, Læge, NEJ. Hospital, NEJ, Operationer, NEJ. Alt betaler vi selv. Også de som skal bruge hjemmehjælp. Det betales også af en selv.
Men det er vel også derfor at Førtidspensionister og Invalidepensionister skal trækkes 25% af deres Pension, som Danmark jo bare tager fra os.
Det er vel også derfor at Folkepensionister KUN får grundbeløbet uden nogen form for tillæg. pt, 6073 Kr. pr måned. FØR Skat. Og at vi IKKE vil være Stavnsbundet til at bo i Danmark eller EØS, som ingen skal bestemme, ej heller i lovgivningen.
Alle har frit valg til at bestemme hvor de vil bo. Også Pensionister. Forskelsbehandling er ULOVLIGT i både EU og i Danmark, men vi skal bare leve med det, mens Pensionister i Danmark ikke skal.
Vil i ikke godt svare på min mail til jer, da det er meget vigtigt for godt 42.000 Pensionister som er bosat udenfor EØS.
Mange hilsner fra Thailand.
Søren Nyholm Larsen. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 16-09-2018 15:07
|
Bruger
Status:
|
En anden, og ikke mindre vigtig ting ved at bosætte sig i et fremmed land er om man i det hele taget er velkommen der.
Har I undersøgt om borgerne i vedkommende land overhovedet vil have jer der?
Eller bliver I regnet som andenrangs borgere på grund af jeres hudfarve og religion.
Spørgsmålet er ikke helt ligegyldigt, når man ser hvordan Danmark behandler sine indvandrere.
Men I tror måske at I bare kan komme dinglende med jeres pension, og så er den ged barberet, bare fordi I, efter egen mening har den "rigtige" hudfarve.
Så glem det, de er lige så racistiske som jer, og hvis I tror I er noget.
Så tænk på at Janteloven gælder over hele Verden
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Je suis Charlie |
Skrevet d. 17-09-2018 08:36
|
Bruger
Antal indlæg: 898
Status:
|
Skipper, vi er skam velkomme i Thailand vi skal bare selv betale for vores ophold, hvilket er sund fornuft
i Danmark er alle velkommen, hvis de kan udtale ordet ASYL staten betaler gladelig for deres ophold, med mindre du er dansker for så skal der sku skæres ned på alle ydelser med eller uden jantelov |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 18-09-2018 11:39
|
Bruger
Status:
|
Mener du så at alle er velkomne i Danmark, bare de selv kan betale for deres ophold
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Je suis Charlie |
Skrevet d. 18-09-2018 13:10
|
Bruger
Antal indlæg: 898
Status:
|
skipper skrev:
Mener du så at alle er velkomne i Danmark, bare de selv kan betale for deres ophold
Skipper Dog, du burde jo være klar over at os der er blevet tvangs udskrevet til at leve vores liv som undelands dansker ikke har ret til noget som helst, slet ikke en mening |
|
|