Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Afsat thai-leder afviser ris-anklager i rigsretssag
skipper
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 07:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
 Status: Offline

Jeg håber hun, stille og roligt, som hun plejer at gøre, afventer den allerede afgjorte dom.
Og derefter lader folket afgøre det ved næste demokratiske valg.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 08:13

Bruger

Antal indlæg: 286

At give folk 500THB. for at stemme paa hende, og hun saa senere fisker 1000 THB. op af deres lommer, undskyld men det kalder jeg nu ikke demokrati, hun er piltaaden.

Men mon ikke de fleste har indset hvor grisk hun er, saa tvivler nu paa at hun evt. skulle blive valgt igen.
skipper
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 09:30
Bruger avatar

Bruger

Hvad du eller jeg syntes er nok ikke så vigtigt, det der betyder noget er hvad det Thailandske folk mener, ved en folkeafstemning, vore meninger er nærmest ligegyldige.
Anarki eller Kaos.
NFP
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 13:19

Bruger

Antal indlæg: 415

skipper skrev:
Hvad du eller jeg syntes er nok ikke så vigtigt, det der betyder noget er hvad det Thailandske folk mener, ved en folkeafstemning, vore meninger er nærmest ligegyldige.

Skipper du har fuldstaendig ret. Lad os haabe at miltaerstyret fortsaetter og at Thaksin saa kan nyde sit otium i fred og ro over i sandkassen.
yindee
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 13:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

skipper skrev:
Jeg håber hun, stille og roligt, som hun plejer at gøre, afventer den allerede afgjorte dom.

i mellem tiden kan hun så tage de andre 77 ris svindlere i hånden og afvente rettens dom det bliver festligt

77 accused of rice-scheme fraud

The Commerce Ministry on Monday asked police to prosecute 77 parties for causing B65bn damage to the state through theft, embezzlement and fraud connected to he previous government’s rice-pledging scheme.
http://www.bangko...heme-fraud
NFP
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 15:18

Bruger

yindee skrev:
skipper skrev:

i mellem tiden kan hun så tage de andre 77 ris svindlere i hånden og afvente rettens dom det bliver festligt

77 accused of rice-scheme fraud

The Commerce Ministry on Monday asked police to prosecute 77 parties for causing B65bn damage to the state through theft, embezzlement and fraud connected to he previous government’s rice-pledging scheme.
http://www.bangko...heme-fraud

De 65bn er jo KUN 10% af hele skadens omfang.
skipper
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 03:06
Bruger avatar

Bruger

"Skadens omfang" bestod vist mest i at risbønderne var garanteret en pris der modsvarede verdensmarkedsprisen på daværende tidspunkt, og ikke hvad maniputalitive kræfter gerne ville have den skulle være.
Anarki eller Kaos.
yindee
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 04:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

skipper skrev:
"Skadens omfang" bestod vist mest i at risbønderne var garanteret en pris der modsvarede verdensmarkedsprisen på daværende tidspunkt, og ikke hvad maniputalitive kræfter gerne ville have den skulle være.

en hver er salig i sin tro
skipper
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 08:06
Bruger avatar

Bruger

Findes der nogle bankoverførsler der kan bevise at så enorme beløb er blevet overført, fra den ene konto til den anden, som påstået, eller er det hele opfundet i den vi skal tro at den ene part er uskyldig i at stjæle et helt land.

Lad nu Thailænderne stemme om hvad de synes er rigtigt eller forkert, i deres eget land.
Anarki eller Kaos.
NFP
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 10:03

Bruger

skipper skrev:
Findes der nogle bankoverførsler der kan bevise at så enorme beløb er blevet overført, fra den ene konto til den anden, som påstået, eller er det hele opfundet i den vi skal tro at den ene part er uskyldig i at stjæle et helt land.

Lad nu Thailænderne stemme om hvad de synes er rigtigt eller forkert, i deres eget land.

Skipper - Thaierne har desvaerre en meget kort hukommelse. Risboenderne fik endelig deres penge efter at militaeret traadte til.
Saadan er det.

Skipper det lader til at du ikke har fulgt helt med.

Regeringen ville give THB 15,000.- per ton ris og noget mere hvis det var Hom Mali kvalitet.

Det er 50% over verdensmarkedsprisen paa davaerende tidspunkt.

Resultatet blev at risen skulle opmagasineres og hvad betyder det saa ? rent korruptionsmaessigt, taenk lidt over det og hvis du ikke selv kan finde svaret skal jeg gerne hjaelpe dig paa vej.

Ris blev smuglet ind fra nabolandene og opfoert som vaerende produceret i Thailand. Ris af daarligere kvalitet til THB 15,000.- !!!

Jordejerne som lejede jord ud til risboenderne ville ogsaa have en del af kagen og hvordan faar de saa den ?

Egentlig er der ikke bankoverfoersler i det her tilfaelde. Det drejer det sig om hvad det har kostet Thailand og omkostningen er den ris som ligger og raadner op i bugnende varelagre, ris som er forsvundet fra varelagrene, store "huller" i varelagrene hvor der burde have vaeret ris.

Alt det loeber op i THB 650bn og hvis man skal spore bankoverfoersler, ja saa er det enkelt nok, det er de penge som risboenderne har modtaget for at levere ris til THB 15,000.- samt det som bl.a. nu skal undersoeges og det er hvor THB 65bn er havnet henne.

Saa var der for oevrigt en G2G deal med Kina som der noget meget fordaekt ved, men Skipper den kender du jo sikkert ogsaa til ?
skipper
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 10:39
Bruger avatar

Bruger

At bønderne først fik deres penge, efter militærdiktaturet blev indført, beviser netop hvem der lå bagom hele denne scam.
Hvad mener du med at pengeoverførsler ikke er vigtige, det er vel en del af beviserne på, om pengene er blevet overført til Thaksin familiens kontoer, som påstået, eller ikke?

Men måske er resultatet af en sådan undersøgelse ikke i diktaturets interesse.

Anarki eller Kaos.
NFP
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 11:47

Bruger

skipper skrev:
At bønderne først fik deres penge, efter militærdiktaturet blev indført, beviser netop hvem der lå bagom hele denne scam.
Hvad mener du med at pengeoverførsler ikke er vigtige, det er vel en del af beviserne på, om pengene er blevet overført til Thaksin familiens kontoer, som påstået, eller ikke?

Men måske er resultatet af en sådan undersøgelse ikke i diktaturets interesse.

@Skipper - proev nu at laes hvad jeg skriver. Om Thaksin har faaet penge af sine venner som har vaeret en del af hele korruptionen det kan man aldrig vide.

Naar regnestykket goeres op har det kostet Thailand THB 650bn.
skipper
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2015 18:55
Bruger avatar

Bruger

Hvis man aldrig kan vide det, hvordan kan du så nævne et beløb, og hvad er det der har "kostet" Thailand et så voldsomt et beløb, har de så indregnet bøndernes fortjeneste, og rishandlernes tabte fortjeneste.
For det er der skoen trykker.
Anarki eller Kaos.
NFP
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 02:37

Bruger

skipper skrev:
Hvis man aldrig kan vide det, hvordan kan du så nævne et beløb, og hvad er det der har "kostet" Thailand et så voldsomt et beløb, har de så indregnet bøndernes fortjeneste, og rishandlernes tabte fortjeneste.
For det er der skoen trykker.

Skipper - er lidt omkring emnet.
http://englishnew...-baht-loss

Det endelige regnestykke kan komme op paa THB 1 trn.
skipper
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 09:48
Bruger avatar

Bruger

Mon du ikke skulle være lidt forsigtig med at citere thailandske medier,
Som vi alle ved er de under militærets censur, og forbliver nok det i år fremad, inden folket igen kan stemme frit.
Anarki eller Kaos.
NFP
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 10:03

Bruger

skipper skrev:
Mon du ikke skulle være lidt forsigtig med at citere thailandske medier,
Som vi alle ved er de under militærets censur, og forbliver nok det i år fremad, inden folket igen kan stemme frit.

Det har ikke en dyt med censur. Regnestykkerne blev gjort op foer militaeret tog over og efterfoelgende er der blevet talt op i varelagre hvor man finder raaden ris, ris som er forsvundet osv osv osv.

Tag og foelg lidt med. Alle advarselssignaler har vaeret der men dukken har ikke fattet en dyt af hvad der er foregaaet saa en tur i brummen er vel ikke for meget forlangt.

For oevrigt var der en dame som sad i et ministerium som raabte "vagt i gevaer". Meget behaendigt blev hun forflyttet.
skipper
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 10:24
Bruger avatar

Bruger

Du ævler og bævler om dit militærdiktatur, men sig mig en ting, NFP
Ville du også godkende det i Danmark, eller er det kun i de andres lande du synes det er passende for den måbende hob.
Anarki eller Kaos.
NFP
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 13:21

Bruger

skipper skrev:
Du ævler og bævler om dit militærdiktatur, men sig mig en ting, NFP
Ville du også godkende det i Danmark, eller er det kun i de andres lande du synes det er passende for den måbende hob.

Helt aerligt Skipper du aner ikke en toeddel om hvad du snakker om. Det er saa dit problem. Men maaske en ide at saette sig lidt ind i hvad det er der foregaar.

For oevrigt saa hverken aevler eller kaevler jeg om militaerdiktartur. Jeg naevner hvad der er foregaaet ifm rice pledging scheme.
skipper
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-01-2015 16:48
Bruger avatar

Bruger

Jeg tror det er bedst at afbryde den her debat, vi er for forskellige til at blive enige om ret meget her i livet.
Måske fordi jeg har kravlet rundt nede i ballasttankene og har gjort lortearbejdet, mens du har stået i din hvide skjorte og kigget på.
God vind til dig NFP.
Anarki eller Kaos.
NFP
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-01-2015 07:39

Bruger

skipper skrev:
Jeg tror det er bedst at afbryde den her debat, vi er for forskellige til at blive enige om ret meget her i livet.
Måske fordi jeg har kravlet rundt nede i ballasttankene og har gjort lortearbejdet, mens du har stået i din hvide skjorte og kigget på.
God vind til dig NFP.

Skipper jeg er ikke uenig. Men jeg synes faktisk du skulle saette dig lidt bedre ind i forholdene om Thaksin og alle hans forbryderiske gerninger.

Lige nu er han igang igen. Gennem straamaend er han ved at opkoebe aktiemajoriten i en avis som er utrolig kritisk imod ham saa han kan smide direktion og redaktoerer ud og faa sine egne folk ind.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Prime Minister Srettha Thavisin Ousted From Office by Constitutional Court Nyheder på andre sprog 1 14-08-2024 17:09
Lyngby Thai Festival, lørdag den 24. august 2024 Udenfor Thailand 1 22-07-2024 08:51
Thai Airways...Smilet er falmet...... Flyselskaber 1 20-07-2024 09:25
Thai Festival 2024 i København Udenfor Thailand 6 09-07-2024 11:36
Danish expat witnessed his Thai wife’s murder Nyheder på andre sprog 31 23-06-2024 14:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768