Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Afsat thai-leder afviser ris-anklager i rigsretssag
IT
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773
 Status: Offline

NFP skrev:
Som skrevet, koeb og laes bogen "Thaksin", dog er det muligt at Thaksin har koebt hele oplaget music

Faktisk skulle han have vaeret udelukket fra politik lige fra starten af da han blev PM. Han oplyste ikke hele sin formue men det fandt retssystemet ud af at det var en "misforstaaelse" med stemmerne 8 - 7. Faktisk stod det vistnok 4 - 7 fordi 4 dommere undlod at stemme og de 4 stemmer kom Thaksin til gode.

Korruption ?????

sjovt, nu hvor du nævner ordret en "misforståelse" det ord bliver brugt tit og ofte af familien når de bliver afsløret, lige som ordret retfærdig misbruges af Yingluck, hun påstår nemlig at alle er imod hende og det er uretfærdigt
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 08:50
Bruger avatar

Bruger

Yingluck defends rice scheme

A summary of the statements given by the NACC and Yingluck Shinawatra in the impeachment case against the former prime minister.

www.thai-dk.dk/uploads/z5tr5432.jpg

»KLIK HER FOR STORT FOTO
http://www.bangko...ice-scheme
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
cart
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 09:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 84

hassel skrev:
yindee skrev:
NFP skrev:
Det er en kriminel handling det der er foregaaet, men hun ryger desvaerre sikkert ikke i brummen.

du har ret, hun kommer ikke ind ind bag tremmer, hun smutter ned til storebror læs faderen i Dubai

yindee ikke forstået

Grin Ifølge onde tunger er de to ikke søskende men far og datter Grin
NFP
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 10:31

Bruger

Antal indlæg: 415

cart skrev:
hassel skrev:
yindee skrev:
NFP skrev:
Det er en kriminel handling det der er foregaaet, men hun ryger desvaerre sikkert ikke i brummen.

du har ret, hun kommer ikke ind ind bag tremmer, hun smutter ned til storebror læs faderen i Dubai

yindee ikke forstået

Grin Ifølge onde tunger er de to ikke søskende men far og datter Grin

Mon ikke det skal laeses som om han er en "landsfader" den med de onde tunger, det er onde tunger og har sikkert ikke noget paa sig.
NFP
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 10:34

Bruger

IT skrev:
Yingluck defends rice scheme

A summary of the statements given by the NACC and Yingluck Shinawatra in the impeachment case against the former prime minister.

www.thai-dk.dk/uploads/z5tr5432.jpg

»KLIK HER FOR STORT FOTO
http://www.bangko...ice-scheme

Ikke nok med det, hun lyver ogsaa, jeg ved godt hvor det er, men er der andre der har fundet ud af det ?
IT
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 10:44
Bruger avatar

Bruger

Ikke nok med det, hun lyver ogsaa, jeg ved godt hvor det er, men er der andre der har fundet ud af det ?

mit gæt er www.thai-dk.dk/uploads/zaawqw21.JPG
NFP
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 10:50

Bruger

IT skrev:

Forkert.
NFP
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 10:56

Bruger

Det er punkt # 4 jeg henholder mig til. Demonstrationerne startede mig bekendt per udgangen af november. Paa det tidspunkt havde risboenderne ikke faaet deres penge siden september.
yindee
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

NFP skrev:
IT skrev:

Forkert.

helt forkert kan det nu ikke være alt hvad der kræves for at stoppe den ordning var at hun sagde stop hun var den øverste chef
yindee
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 11:06
Bruger avatar

Bruger

NFP skrev:
Det er punkt # 4 jeg henholder mig til. Demonstrationerne startede mig bekendt per udgangen af november. Paa det tidspunkt havde risboenderne ikke faaet deres penge siden september.

ja det er korrekt her fyrer hun igen en løgn af, hvad der forbavser mig mest er at hendes sagfører ikke stopper hende, for de har godkendt alt hvad hun læste op
NFP
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 11:09

Bruger

yindee skrev:
NFP skrev:
IT skrev:

Forkert.

helt forkert kan det nu ikke være alt hvad der kræves for at stoppe den ordning var at hun sagde stop hun var den øverste chef

Det er et udsagn og efter min mening ikke en loegn. Der hvor hun lyver er omkring demonstrationerne, men det har stoerstedelen af befolkningen forhaabentlig forstaaet.
AK81
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 11:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 330

NFp skrev
Det er et udsagn og efter min mening ikke en loegn. Der hvor hun lyver er omkring demonstrationerne, men det har stoerstedelen af befolkningen forhaabentlig forstaaet.

udsagn, påstand, dom eller hævdelse, der kan tilskrives en sandhedsværdi, dvs. som enten kan være sand eller falsk.

yindee skrev
ja det er korrekt her fyrer hun igen en løgn af, hvad der forbavser mig mest er at hendes sagfører ikke stopper hende, for de har godkendt alt hvad hun læste op

tror du ikke det var en misforståelse Grin
NFP
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 11:56

Bruger

AK81 skrev:
NFp skrev

udsagn, påstand, dom eller hævdelse, der kan tilskrives en sandhedsværdi, dvs. som enten kan være sand eller falsk.

yindee skrev

tror du ikke det var en misforståelse Grin

Det er nok saadan det hele ender. En total misforstaaelse der naesten koerte landet bankerot uden at der er nogen ansvarlig og dog den ansvarlige sidder i Dubai. Thaksin thinks and PT acts.
skipper
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 16:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Måske skal vi komme frem til motivet for de falske anklager.

Hvorfor skulle hun begå politisk selvmord ved at stjæle fra sine egne vælgere.

Og hvorfor vendte hun frivilligt hjem til Thailand, efter besøget hos sin bror i Dubai?

Det har nok været noget af en skuffelse for kupmagerne at hun med oprejst pande vendte hjem, og mødte op til retssagen.
Anarki eller Kaos.
Suk99
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 17:21

Bruger

Antal indlæg: 286

Hvorfoer vender flere og flere roede hende ryggen, fordi at de nu endelig har fattet at hun er en skidt kvinde for landet, hvis du ikke kan se det er du da totalt vaek fra virkligeheden.
skipper
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2015 19:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Thailand fungerer som et pyramidespil, hvor den der befinder sig længst nede i pyramiden betaler mest for sine forbrydelser.

Dem der begår grove forbrydelser, som mord og voldtægter, kan undgå dom, hvis de betaler en dummebøde.
Den plejer at bestå i at gerningsmanden sælger alle sine ejendele, og hvis beløbet falder i myndighedernes smag, så er den ged barberet.

Pengene bliver fordelt procentvis op i systemet, og ender oppe i toppen af samfundet.

Mange bække små, gør en stor Å, siger man jo.

Thailandsk logik siger at det bedste er at alle får noget ud af det, så hvorfor ikke lave en byttehandel, han slipper for straf, og de andre tjener et par håndører.

Det er grundprincippet i korruption.

Hvordan de har tænkt sig at tilpasse det i den igangværende retssag bliver spændende at følge.

Men mon ikke pengene for længst er forsvundet op i... ja gæt selv hvor.

Anarki eller Kaos.
yindee
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2015 02:16
Bruger avatar

Bruger

skipper skrev:
Thailand fungerer som et pyramidespil, hvor den der befinder sig længst nede i pyramiden betaler mest for sine forbrydelser.

Dem der begår grove forbrydelser, som mord og voldtægter, kan undgå dom, hvis de betaler en dummebøde.
Den plejer at bestå i at gerningsmanden sælger alle sine ejendele, og hvis beløbet falder i myndighedernes smag, så er den ged barberet.

Pengene bliver fordelt procentvis op i systemet, og ender oppe i toppen af samfundet.

Mange bække små, gør en stor Å, siger man jo.

Thailandsk logik siger at det bedste er at alle får noget ud af det, så hvorfor ikke lave en byttehandel, han slipper for straf, og de andre tjener et par håndører.

Det er grundprincippet i korruption.

Hvordan de har tænkt sig at tilpasse det i den igangværende retssag bliver spændende at følge.

Men mon ikke pengene for længst er forsvundet op i... ja gæt selv hvor.

tak for de vise ord du har kun ret i en ting som er "Men mon ikke pengene for længst er forsvundet op i.." jeg tilføjer: de er forsvundet i Taksins dybe lommer, det er nemligt dyrt at holde et købt demokrati kørende
NFP
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2015 03:46

Bruger

skipper skrev:
Måske skal vi komme frem til motivet for de falske anklager.

Hvorfor skulle hun begå politisk selvmord ved at stjæle fra sine egne vælgere.

Og hvorfor vendte hun frivilligt hjem til Thailand, efter besøget hos sin bror i Dubai?

Det har nok været noget af en skuffelse for kupmagerne at hun med oprejst pande vendte hjem, og mødte op til retssagen.

PT blev valgt hovedsageligt pga lovning omkring indfoerelse af rice pledging scheme. Det gav en masse stemmer fra risboenderne men samtidig gav det ogsaa rig mulighed for korruption.

Man kan ikke sige at hun stjaeler fra sine egne vaelgere for risboenderne har forhaabentlig faaet den pris de er blevet lovet.

Til gengaeld kan man sige at hun har stjaalet fra hele befolkningen hovedsageligt dem som betaler skat ved at lade PT koere landet naesten i saenk.

Det var ikke Dubai hun fik lov til at besoege. Hun fik lov til at rejse til USA/Europa og saa snoed hun ved paa tilbagevejen at besoege Singapore og brormand. Efterfoelgende har hun faaet lov til at rejse til Beijing og Japan.

Nu er hun ikke blevet doemt for noget som helst saa helt klart rejser hun tilbage til Thailand. Thaksin flygtede efter der blev afsagt en faengselsdom paa 2 aar.

Herudover ligger der en stoerre spiseseddel af sager imod ham.

Hvorfor havde PT saa travlt med at faa aendret amnestiloven kl. 0400 om morgenen til ogsaa at gaelde for Thaksin ?

Det var saa det som startede demonstrationerne og endte med et militaerkup.
yindee
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 04:18
Bruger avatar

Bruger

det næste afsnit i serien kommer den 23 januar hvor der skal stemmes om hvorvidt hun og de andre skal anklages i dirv. sager

bliver hendes sag taget op af rigsretten er jeg sikker på hun bliver dømt skyldig, hvorefter hun smutter ud af landet
Suk99
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2015 06:09

Bruger

Antal indlæg: 286

Nok ikke saa sjovt naar lokummet braender, bliver hun erklaeret skyldig ( som hun burde blive ) saa er der sikkert en masse roede tosser som skal til at skabe sig igen.

Der er jo stadig visse roede som ikke har gennemskuet " Minnie Mouse "
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Prime Minister Srettha Thavisin Ousted From Office by Constitutional Court Nyheder på andre sprog 1 14-08-2024 17:09
Lyngby Thai Festival, lørdag den 24. august 2024 Udenfor Thailand 1 22-07-2024 08:51
Thai Airways...Smilet er falmet...... Flyselskaber 1 20-07-2024 09:25
Thai Festival 2024 i København Udenfor Thailand 6 09-07-2024 11:36
Danish expat witnessed his Thai wife’s murder Nyheder på andre sprog 31 23-06-2024 14:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768