Is Thailand losing faith in Buddhism?
|
LungW |
Skrevet d. 14-12-2014 20:04
|
Bruger
Antal indlæg: 337
Status:
|
Her er den ægte Buddhisme, totalt 100%, jeg bliver helt kosmisk komisk når jeg ser Ram Bahadur!
In order to reach the supreme enlightenment the heart and mind has to be lead by kindness and compassion
Although countless stars are being seen, the sky is one; in the same way the main source of all religions and paths seen in the world is ultimately one.
The meaning of this world is to distinguish between Dharma and sin. But the result is determined according to the good or bad karma of what humans have done on their own.
And may life be spent in the search of the essence of Maitri Bhaav.
http://www.dharma...
http://en.wikiped...dur_Bomjon |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 15-12-2014 03:42
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Status:
|
Lidt væk fra tråden men her et par eksempler på fordrukken sludder fra en mand der keder sig gudsjammerligt Jamen hvad fanden, du gider jo heller ikke selv komme i kirken, du vil hellere sidde ude i en thailandsk rismark, med en kælling med 3 børn, med 3 forskellige fædre, og brokke dig over alt og alle.
Det har du det nok bedst med, så lad nu musserne overtage dine ubetalte regninger, så kan du endelig slappe af, som en rigtig kernedansker
Nu er jeg ikke så dum så jeg flytter ud i rismarken, når jeg flytter til Thailand.
Og siden sidde og brokke mig over at de andre overtager mit land mens jeg er væk.
Når jeg flytter til Thailand, så er det fordi jeg gerne vil bo der, på de vilkår der gælder.
Ikke fanden om jeg vil bo i en rismark.
Jeg vil have mennesker omkring mig, ikke sidde og sure over der ikke er nogen at snakke med, bortset fra på Internet.
Så lad være med at bilde os ind du har et dejligt liv derude, jeg ved bedre.
Du pisse keder dig, det er derfor du kører på med dit vrøvl om dansk politik, og andet.
Og du dingler stadig rundt, som en anden idiot derude, hvad skal der til før du vågner op?
Jeg synes det er så trist at en skidefuld dansker gentagende gange efter han har indtaget sit hjemmebrændte skidt skal ødelægge en god debat med hans platte indlæg mage til gang vås skal man da lede længe efter, skipper må da kede sig gevaldigt i Sverige eller måske er det bare misundelse på at han skal leve i fucking Sverige mens vi andre normale hygger os her i Thailand
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 15-12-2014 04:20
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Det var ikke hjemmebrygget øl..det var glögg
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 15-12-2014 04:42
|
Bruger
Status:
|
Det var ikke hjemmebrygget øl..det var glögg Der må godt nok have været meget hembrændt i den gløgg med så meget vås
Og nu tilbage til tråden om buddisme
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 15-12-2014 05:08
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
maichai skrev:
Det var ikke hjemmebrygget øl..det var glögg Der må godt nok have været meget hembrændt i den gløgg med så meget vås
Og nu tilbage til tråden om buddisme
-Og hvem har så ansat dig som ordstyrer?? Narrøv |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 15-12-2014 05:21
|
Bruger
Status:
|
Og hvem har så ansat dig som ordstyrer?? Narrøv
Dit ordvalg viser meget om hvem der er en klaphat her gå dog ud og pas din have og lav noget fornuftigt eller keder du dig nu så meget at du kun kan finde på lort at skrive FJOLS
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 15-12-2014 06:10
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
maichai skrev:
Og hvem har så ansat dig som ordstyrer?? Narrøv
Dit ordvalg viser meget om hvem der er en klaphat her gå dog ud og pas din have og lav noget fornuftigt eller keder du dig nu så meget at du kun kan finde på lort at skrive FJOLS
Nab dig en "brandy", det skulle være godt for blodtrykket |
|
|
|
LungW |
Skrevet d. 15-12-2014 06:16
|
Bruger
Status:
|
Hold kaje, der synges i messen, eller messes der i synagogen, eller..???
|
|
|
|
LungW |
Skrevet d. 15-12-2014 07:55
|
Bruger
Status:
|
Ikke nemt at være Bikkhuni i Thailand:
http://www.bangko...male-monks |
|
|
|
FCK |
Skrevet d. 16-12-2014 08:02
|
Bruger
Antal indlæg: 2772
Status:
|
det er heller ikke nemt at være munk de må ingen ting og kommer i avisen bare forde de synder lidt
Drunk driving monk caught speeding
A 40-year-old monk dressed as a layman was arrested for drunk driving after he sped through a police checkpoint in downtown Chiang Mai early Tuesday.
http://www.bangko...t-speeding |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 17-12-2014 14:00
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
nu har jeg set det med, en munk vil uddele penge gaver og 4 stk iPhone 6, hvid du vel og mærke møder op til tempelmesse
Cash, iPhone 6 to lure youth to temple
Wat Ratchaburana in tambon Nai Muang, a well-known monastry in Phitsanulok, organises a merit-making fair every New Year.
This year, for the first time, it will give away 300,000 baht in cash and five iPhone 6 series mobiles.
http://www.bangko...-to-temple |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 02-04-2015 17:43
|
Bruger
Status:
|
Ja de har prøvet det før og det bliver sku da ikke bedre Nej Men mere og mere plat som skal tage røven på de fattige men ufattelig de ikke bliver klogere jeg ser det hver dag PLAT & PLAT fra munkene og Budismen
[b]Ingen billig affære å bli munk[/b]
De fleste thailandske menn er munk minst en gang i livet. De lever
da gratis i tempelet, men før de kommer dit skal de ordineres.
Seremonier både hjemme og i tempelet kan fort bli dyre. Her
forteller vår medarbeider om sin brors ordinasjon i Buriram.
150 invitasjonskort med konvolutt 900 Gullskrift på stivt papir
Leie stoler, bord og telt 3.000
Naga – laget for anledningen 3.000 Normal pris er 15.000. Dette var en vennetjeneste.
Drikke (120 helflasker Leo øl, 12 helflasker laokao, 12
helflasker Hong Tong, 24 flasker Winecooler, 2 flasker
whisky og mineralvann)
18.000
Mat (2 griser, 10 kg kylling, grønnsaker etc.) 17.700 Grisene ble kjøpt levende og slaktet dagen før.
Mat og drikke til medhjelpere 8.000
Leie av kjørler, bestikk, gryter, gassbluss mm. til bruk i
tempelseremonien. 1.000
En sanger 4.000 Sang halvannen time x 3
Seremonimester 4.000 Til tre ordinasjoner
Leie av munkedrakt 2.500
Nye klær etter opphold i tempelet 1.700 En munk skal møte verden i klær like rene som sinnet.
Pengegaver til munkene 5.500
Lykkemynter – 2000 baht vekslet i små mynter 2.000 Kastes ut i tempelgården for å bringe lykke.
Musikk med seks dansere skulle kostet 18.000, men
disse opptrådte som en gave til familien. 0
Musikkanlegg og musikere på lastebil kostet 18.000.
Dette ble dekket av Dengs familie. 0
Utgifter 71.300
Gaver fra gjester - 48.000
Total kostnad 23.300
http://www.thai-d...0415lx.pdf
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-04-2015 00:40
|
Bruger
Status:
|
Ja de har prøvet det før og det bliver sku da ikke bedre Nej Men mere og mere plat som skal tage røven på de fattige men ufattelig de ikke bliver klogere jeg ser det hver dag PLAT & PLAT fra munkene og Budismen
plat, penge og munke hører sammen, se selv med, det er rart at militæret også har sat fokus på det tempel
Tiger temple monks in tense stand-off over illegal bears
Monks at the “Tiger Temple” in Kanchanaburi block the main gate to stop forestry officials from taking away six Asian black bears they claim are illegally owned by the temple
A team of about 70 military officers, police, veterinarians and officials from the Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation (DNP) raided Wat Pa Luangta Maha Bua Yannasampanno in Sai Yok district on Thursday afternoon. They had a court search warrant to examine bears found in cages at the temple a day earlier.
læs mere http://www.bangko...egal-bears |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 04-04-2015 12:38
|
Bruger
Status:
|
hæren,politiet vandt slaget
Tiger temple standoff: Illegal bears removed despite abbot's objections
The six protected Asian black bears held illegally at the famed “Tiger Temple” have finally been removed by crane after 100 monks and disciples blocked the gates to prevent forestry officials from taking them away.
Edwin Wiek, founder of the Wildlife Friends of Thailand (WFFT), reports via twitter that the bears have been successfully removed from the temple, but not with permission of the abbot or the temple's monks. Forestry officials were forced to bring in a crane and hoist the container holding the bears over a fence. They will now be taken to the Banglamung Wildlife Breeding Centre Thailand in Chon Buri.
The operation, according to Thai PBS took only twenty minutes as security forces blocked monks and disciples from interferring.
http://www.bangko...egal-bears
|
|
|