Teoretisk køreprøve strammes op.
|
AL 48 |
Skrevet d. 16-09-2014 16:59
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Cacaokurt skrev:
Tak yindee
Så blev så meget klogere.
Jeg kan ikke Thai og har ingen kæreste eller Thai kone.
Hvad med kørsel ind på en hovedvej fra en sidevej.
Nøjagtig det samme som alle andre lande. I DK kalder vi det ubetinget vigepligt. Nogle steder er der endog fuld stop (kommer an på oversigtsforhold). Masser af steder har de også påmalet en stoplinie, -jeg har dog ikke set "hajtænder". |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 16-09-2014 17:52
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Status:
|
Nøjagtig det samme som alle andre lande. I DK kalder vi det ubetinget vigepligt. Nogle steder er der endog fuld stop (kommer an på oversigtsforhold). Masser af steder har de også påmalet en stoplinie, -jeg har dog ikke set "hajtænder".
Kan du ikke prøve at forklare thaierne dette det er ikke altid de kører sådan vi kan også sige det det er meget sjældent
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|
|
Cacaokurt |
Skrevet d. 16-09-2014 18:21
|
Bruger
Antal indlæg: 102
Status:
|
maichai skrev:
Kan du ikke prøve at forklare thaierne dette det er ikke altid de kører sådan vi kan også sige det det er meget sjældent
Det er det jeg har planer om, jeg har tænkt mig at drille mine Thai venner (2 af dem er i politiet).
Jeg har mange gange prøvet at forklare dem at køre helt ude i højre side af vejen, ikke bare er det farligt men også ulovligt og når jeg så fortæller at de på den måde tvinger folk til at overhale indenom, siger de: this is Thailand
Problemet med at overhale indenom (kører stærkt) bliver yderligere forværret af at stort set ingen bilister ser sig for før de kører ind på en hovedvej eller laver en U-vending.
Som jeg så siger: this is why Thais are getting killed in record numbers.
Det er derfor jeg gerne ville have dokumentation på hvad loven siger da de fleste ikke kender den. |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 17-09-2014 01:35
|
Bruger
Status:
|
Det er det jeg har planer om, jeg har tænkt mig at drille mine Thai venner (2 af dem er i politiet).
Ja det lyder godt Kurt men der skal en holdningsændring til og det kommer til at tage mange år bare se en ting som at tænde lyset på deres biler de vil hellere køre i næsten mørke end at tænde det og det samme i regnvejr tænde lyset nej nej En nabo har lige købt en ny bil hvor der er kørelys på han har spurgt mig om der ikke er en mulighed for at pille det fra jeg spurgte ham hvorfor det koster da ikke penge hvortil han svarede det ser dumt ud med lys på om dagen, jeg rystede blot på hoved og sagde han måtte køre hen hvor han havde købt bilen hvis han stadig mente det
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 17-09-2014 08:02
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
du kan spørge dine venner om de kan finde en fejl på fotoet
|
|
|
|
thai |
Skrevet d. 17-09-2014 09:18
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
he he det er da for nemt har sendt en PB til dig yindee for jeg vil ikke afsløre svaret her |
|
|
|
eneber |
Skrevet d. 17-09-2014 09:48
|
Bruger
Antal indlæg: 1019
Status:
|
thai skrev:
he he det er da for nemt har sendt en PB til dig yindee for jeg vil ikke afsløre svaret her
jeg er med i legen er der en præmie pb sendt |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 17-09-2014 11:00
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Ha, og det troede i lige..
Politiet har da special designede styrthjælpe |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 17-09-2014 11:12
|
Bruger
Status:
|
Ha, og det troede i lige..
Politiet har da special designede styrthjælpe
Og har også lov til at køre over stoplinien
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 17-09-2014 12:46
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
Hip Hip Hurra
jeg gættede rigtig manden har brune sokker på
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
waree |
Skrevet d. 17-09-2014 12:58
|
Bruger
Antal indlæg: 25
Status:
|
uden for stoplinien uden styrythjelm. hmm hmm alkoholtest |
|
|
|
nick |
Skrevet d. 18-09-2014 09:39
|
Bruger
Antal indlæg: 285
Status:
|
waree skrev:
uden for stoplinien uden styrythjelm. hmm hmm alkoholtest
måske er de inde og få taget en alkoholtest
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 14-12-2014 14:31
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej
er du i Thailand på et turistvisa gælder det danske internationale kørekort
er du i landet på et non-immigrant visa, skal du have et Thai kørekort
If the driver is not a tourist or visitor but is a resident with a non-immigrant visa, then it is necessary to have a Thai driver's licence. However, those with a foreign licence as described above or an International Drivers Licence are excused from doing the practical driving test when applying for a Thai driving license.
Note: Although International Driving Licences are valid for up to one year after arrival in Thailand, after three months many comprehensive insurance policies are made void if still driving on a foreign licence.
http://thailand.a...-licences/
|
|
|