Se emne

Hvem er her? 3 gæst(er)
 Udskriv emne
Sigtet hashbetjent ville pensioneres i Thailand
skipper
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2014 06:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
 Status: Offline

Nu vi er inde på politi, så har vi en flok pragteksemplarer her i byen, ikke så underligt mordet på Olof Palme stadig er uopklaret.

For lidt over en uge siden fik de et opkald midt om natten der fortalte at der snart ville lyde et brag på butikstorvet tæt på hvor vi bor.
Da de ankom stod der en varevogn og brændte frem for en af butikerne, men nogen bombe kunne de ikke finde, sagde de.

Dagen efter spurgte en journalist hvordan bilen var endt der, jo forklarede den vagthavende, vi er kommet frem til at bilen begyndte at brænde, hvorefter startmotoren var startet, på grund af varmen og bilen så var kørt gennem to hække og henover et skilt og stoppet frem for butiken.

Journalisten må have set lidt desorienteret ud over den forklaring for den vagthavende grinede og sagde, ja havde det været den første April havde jeg heller ikke troet på den.

Nu har jeg set den varevogn mange gange, den holdt altid med bagenden mod centret, og på samme plads.
Hvordan fanden kan bilen sætte ild til sig selv, bakke ud, svinge rundt og køre fremad uden at ramme de andre parkerede biler, og parkere frem for butiken?
Næste dag udtalte politiet at der stadig var flere punkter de ville efterforske.ked

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2014 07:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Nu vi er inde på politi, så har vi en flok pragteksemplarer her i byen, ikke så underligt mordet på Olof Palme stadig er uopklaret.

Det er da opklaret for længst offentligheden får da bare ikke noget at vide ked Der er jo ting der sker der ikke må komme frem i lyset Det samme med Kennedy mordet
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
maichai
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2014 07:44
Bruger avatar

Bruger

maichai !vi stoler da på dig selv om du er københavner, så hvis du lige sender 5000 til min konto sender min bankmand mine kort og koder til dig
PS: jeg er jyde og har grågrønne øjne

Yindee Du er nu en regulær og ærlig mand kan jeg fornemme Men du har da i din iver glemt at skrive kontonummeret Bare prøv at give mig det så skal du bare se hvad der skergriner

hej
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2014 09:09
Bruger avatar

Bruger

maichai skrev:

Det er da opklaret for længst offentligheden får da bare ikke noget at vide ked Der er jo ting der sker der ikke må komme frem i lyset Det samme med Kennedy mordet

Mit forhold til det svenske politi er nærmest familiært, det er aldrig lykkedes dem at tørre lorten af på mig, trods gentagne forsøg.
Jeg kan huske en sommerformiddag hvor jeg havde sovet lidt for længe, og skulle skynde mig på arbejde, så lå der en politibil der kørte 85 på en 90 vej, og det var jo ingen match for merceren, så jeg åd ham helt bevidst i et højresving med fuldt overblik.
Og ganske rigtigt var det en trafikfælde, lidt længere fremme holdt en anden politibil, med andre ord så fremprovokerede de selv en farlig situation, hvad der er forbudt ifølge loven.

Gudskelov havde jeg gammelt tøj på, så havde de noget at bide i, de stirrede lidt vantro på mit tøj og derpå på merceren, den må han sgu da have stjålet har de nok tænkt.

Til sidst fik jeg lov til at køre videre.
Så var den dag reddetThumb
Anarki eller Kaos.
AL 48
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2014 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Helt "fattigrøv" har betjenten ikke været.

billedeupload.dk/images/82lcZ.jpg
Den sigtede politimand købte dette hus i Thailand kontant. Meningen var, at der skulle indrettes restaurant.

-Og når man så ser på hans besiddelser i Sverige, så må det jo give godt at være betjent. Hvis det ikke er hans kone der har betalt.

Udpluk af artikel:
Han levede tilsyneladende et dobbelt-liv med en hustru i Danmark og den 48-årige kæreste, der officielt bor på Christiania.

Politimanden ejer en luksusejendom i Skåne med en grund på 10.000 kvadratmeter, en Audi, en Volvo, en motorcykel og otte campingvogne.

Han flyttede til Sverige i 2009 og drømte om at lade sig pensionere fra politijobbet til efteråret og flytte til Krabi i Thailand, hvor han havde købt et hus og en restaurant kontant for samlet 410.000 kr.
http://ekstrablad...280483.ece
maichai
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2014 09:26
Bruger avatar

Bruger

Han har vel været korrupt lige som resten af styrken det må bare ikke komme frem i Danmark music for i Danmark er det jo alle de andre i de andre lande der er korrupte Shock

hej
AK81
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2014 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 330

maichai skrev:

Han har vel været korrupt lige som resten af styrken det må bare ikke komme frem i Danmark music for i Danmark er det jo alle de andre i de andre lande der er korrupte Shock

hej
Strammer du ikke skruen lidt rigeligt, jeg tror ikke på at den danske politistyrke generelt er korrupt, nogle ganske få er
maichai
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2014 10:48
Bruger avatar

Bruger

hej
Strammer du ikke skruen lidt rigeligt, jeg tror ikke på at den danske politistyrke generelt er korrupt, nogle ganske få er

Jo du har helt ret jeg strammer skruen men problemet er flere og flere bliver det.
Sidst jeg talte med en dansk betjent sagde han til mig at alle politibetjente i Thailand var korrupte hvortil jeg svarede ja i Danmark er det kun ca. 50% Han svarede mig ikke men så meget eftertænksomt ud så der er noget om snakken det må bare ikke komme udmusic

hej
IT
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 02:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

en hashbetjent kan tjene mange penge via kæresten, ser det ud til. Andefarmen her på Godset er vand i sammenligning måske skulle vi skifte til andre afgrøderGrin

Christiania-sag: Betjents kæreste solgte hash i millionklassen

En 48-årig kvinde er tiltalt for i mere end fire år at handle med 231 kilo hash på Pusher Street.

Nægter sig skyldig

Politibetjenten på 53 år blev også anholdt og varetægtsfængslet i forbindelse med den store aktion på Christiania 13. marts. Men i modsætning til sin kæreste og alle andre i sagen, blev han på hemmelig vis fremstillet for en dommer bag lukkede døre.

Han er dog blevet løsladt, men er stadig sigtet i sagen.

læs mere her: http://jyllands-p...onklassen/
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
AL 48
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 08:16
Bruger avatar

Bruger

Han får nok valget mellem selv at sige op, og så beholde sin tjenestemandspension. -Eller blive dømt med efterfølgende udsmidning uden pension.Shock
milex
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 10:34

Bruger

Antal indlæg: 32

maichai skrev:
hej

Jo du har helt ret jeg strammer skruen men problemet er flere og flere bliver det.
Sidst jeg talte med en dansk betjent sagde han til mig at alle politibetjente i Thailand var korrupte hvortil jeg svarede ja i Danmark er det kun ca. 50% Han svarede mig ikke men så meget eftertænksomt ud så der er noget om snakken det må bare ikke komme udmusic

Aha - der kom beviset! Kan du ikke levere noget bedre??

I øvrigt drejer sagen mod omtalte hash-betjent sig vel ikke om korruption, men 'blot' om handel med stoffer.
AL 48
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 10:54
Bruger avatar

Bruger

Sidst jeg talte med en dansk betjent sagde han til mig at alle politibetjente i Thailand var korrupte hvortil jeg svarede ja i Danmark er det kun ca. 50% Han svarede mig ikke men så meget eftertænksomt ud så der er noget om snakken det må bare ikke komme ud

-Når alt kommer til alt, er alle mennesker så ikke korrupte til en vis grad?? -Det kommer blot an på metoden samt prisenved ikke
nick
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 11:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285

Milex skrev
I øvrigt drejer sagen mod omtalte hash-betjent sig vel ikke om korruption, men 'blot' om handel med stoffer.

omtalte hash-betjent har ikke personligt handlet med stoffer, han har modtaget penge fra en person(kærensten) der handlede med stoffer''

derfor er manden korrupt, han får penge og holder kæft i stedet for at meddele at kærensten handler med stoffer

kat
maichai
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2014 11:15
Bruger avatar

Bruger

Aha - der kom beviset! Kan du ikke levere noget bedre??

Milex Nu kræver det jo at du følger lidt med før du udtaler dig
Læs hvad Nick skriver betjenten er aldrig sigtet for handel med eurufuserende stoffer han har blot fået penge (masser af penge ) for at holde kæft med sin viden, når man modtager penge for at holde sin kæft kaldes det korruption når man er ansat indenfor politiet

hej
milex
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 06:23

Bruger

Antal indlæg: 32

Jamen, jeg lægger mig fladt ned - har ikke nærlæst EB. Manden er ikke sigtet for narko-handel.

Men du undviger elegant mit oprindelige spørgsmål 'Kan du ikke levere noget bedre??'

Hvad bygger du din påstand om gennemgribende korruption på?
Personlige oplevelser, oplevelser du har hørt om blandt venner bekendte eller hvad?????

Blot for at til alm. info, jeg er ikke ansat, har ikke været ansat, vil aldrig blive ansat ved en dansk myndighed.

maichai
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 07:15
Bruger avatar

Bruger

Personlige oplevelser, oplevelser du har hørt om blandt venner bekendte eller hvad?????

Milex jeg skriver ikke om gennemgribende (fint ord for øvrigt) korruption jeg påpeger blot at det er et stigende problem i Danmark blandt andet bliver visse kredse af rockermiljøet jo forsynet med oplysninger fra politiet det er en kendt sag. det kan man jo så tænke på hvordan kan det lade sig gøre hvis du spørger mig tror jeg der er betaling for oplysningerne det kalder jeg korruption

hej
AL 48
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 09:37
Bruger avatar

Bruger

maichai skrev:

Milex jeg skriver ikke om gennemgribende (fint ord for øvrigt) korruption jeg påpeger blot at det er et stigende problem i Danmark blandt andet bliver visse kredse af rockermiljøet jo forsynet med oplysninger fra politiet det er en kendt sag. det kan man jo så tænke på hvordan kan det lade sig gøre hvis du spørger mig tror jeg der er betaling for oplysningerne det kalder jeg korruption

Næh,-men du skrev:
Sidst jeg talte med en dansk betjent sagde han til mig at alle politibetjente i Thailand var korrupte hvortil jeg svarede ja i Danmark er det kun ca. 50%

Der er immervæk ca. 14.000 ansatte hos politiet, så 50% giver 7.000 korrupte (det var noget af en slatGrin)
Deraf er ca. 650 civilt ansatte samt elever.
https://www.polit..._oekonomi/

At rockermiljøet bliver fodret med oplysninger kan jo skyldes 1-2 korrupte ansatte hos politiet (f. eks. i deres dataovervågnings-system).
-Men derfra er der jo langt op til dine ca. 50%. Hvor har du det tal fra?? -Kom nu med noget relevant.
maichai
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 09:49
Bruger avatar

Bruger

Der er immervæk ca. 14.000 ansatte hos politiet, så 50% giver 7.000 korrupte (det var noget af en)
Deraf er ca. 650 civilt ansatte samt elever.

Nej AL48 jeg tror ikke på at der er 7000 korrupte ansatte hos politiet men jeg tror på at tallet er stigende

At rockermiljøet bliver fodret med oplysninger kan jo skyldes 1-2 korrupte ansatte hos politiet (f. eks. i deres dataovervågnings-system).
-Men derfra er der jo langt op til dine ca. 50%. Hvor har du det tal fra?? -Kom nu med noget relevant.

det tror jeg heller ikke på jeg tror der er flere end et par stykker og tror stadig på at tallet er stigende

og når du citere noget skal du have det hele med ikke kun det du kan lide
Sidst jeg talte med en dansk betjent sagde han til mig at alle politibetjente i Thailand var korrupte hvortil jeg svarede ja i Danmark er det kun ca. 50% Han svarede mig ikke men så meget eftertænksomt ud så der er noget om snakken det må bare ikke komme ud

Men derfra er der jo langt op til dine ca. 50%. Hvor har du det tal fra?? -Kom nu med noget relevant.

Nej jeg kan ikke komme med nogle relevante tal men jeg kan jo tænke mit og hvis du mener noget andet er du velkommen til at tænke dit det løser bare ikke problemet med et stigende antal korrupte betjente

hej
maichai
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 09:55
Bruger avatar

Bruger

Der foregår en del mere en man sådan lige tror. Problemet er jo med denne slags korruption at den jo er svær at bevise, det er jo politiet som skal undersøge sig selv.

Dog findes der konkrete eksempler, jeg vil foreslå du læser bogen "Kriminelle betjente" af Henrik Madsen.

Jeg har færdes i mange forskellige miljøer og hørt mange historier. En del er sikkert opspind, eller overdrevet, men der går jo sjællendt røg af en brand uden der er ild i den, som man siger. Faktisk har jeg hørt ting fra folk som har haft politifolk i famillien, bla hørt en sætning som

"Efter x (politibetjent) var på med til razzia på christiania i går, kan han skaffe helt vildt billig hash"

Som sagt ved jeg ikke hvor meget hold der er i det. Ellers har jeg hørt historier om folk som har fået en bøde for at være i besidelse af få gram hash, eller anden nakotika. Fakta er så at de har haft mgnage mange kilo. De er så "forsvunden" fra politirapporen, og alle steder figurere der kun de få gram. Man kan spørge,hvorfor skulle en person forsøge at overdrive og risikere en meget hårdere straf? Dog er det jo så ikke noget de har protesteret mod overfor dommeren. Derimod kan man spørge, hvad ville politiet få ud af at stå med flere kilo stof, som ikke figurere noget sted, og som ingen vil gøre krav på? Om det så er for at fx hjælpe en kriminel som måske er kommet med nyttige oplysninger som har kunne opklare fx en mordsag, er det stadigt korrupt.

Jeg tror at bogen "Kriminelle betjente" er det nærmeste du kommer på et svar. Om det blot er toppen af isbjerget, kan jeg ikke give dig et svar på.

hej
skipper
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2014 16:56
Bruger avatar

Bruger

Egentlig en rigtig deprimerende debat.
Hvem skal vi stole på hvis vi ikke kan stole på dem der skal opretholde lov og orden.
Anarki eller Kaos.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 50 22-11-2024 11:42
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768