Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Farvel til fisk, hajer og hvaler
JackD
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 16:34

Bruger

Antal indlæg: 596
 Status: Offline

Jamen så fyr nogle kinesere af!

Rigeligt at gå igang med...

Krokodille

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 16:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

sank skrev:
music Ja AL48 og man gik i Vandkanten og strøg rejer og spiste dem efterhånden og Krapper og Muslingerne op i en gryde der stod på primussen guf guf music

Ja, eller man en sensommeraften i skumringstid havde et lille bål hvor man lagde "pandetorskene" ind i gløderne, omviklet med staniol, og så bagefter spiste dem med sin beskidte fiskekniv. Tænderne kan sgu stadig løbe i vand. Pindål var også fortrinlige til den tur. Sådan har jeg tilbragt mange sommeraftener.
Hej
skipper
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

JackD skrev:
Jamen så fyr nogle kinesere af!

Rigeligt at gå igang med...

Krokodille

Nå nå, flabet fra morgenstunden hva.
AL 48
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 17:11
Bruger avatar

Bruger

Ikke morgenstund for ham,-men nu har han tanket så meget på at han kan ramme tasterne igen.
Sidst han havde ærligt arbejde var han lejet ud som rystepudserskaal
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 17:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Aha, jeg troede det sidste job var som fotomodel for Xanax.hej
freja
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 18:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Kære Jack D, du har ret, noget gammelt forgår og nyt opstår, sådan vil det også komme til at foregå når solen brænder ud og dør, det bliver noget af en solnedgang.

Jah jeg tror ikke vi får besvær med at holde varmen her på jorden, for i og med at solens tyngdekraft bliver svagere, vil det jo samtidig betyde, at gasserne kan få skubbet jorden lige uden for solens rækkevidde, så kan vi alle sidde og grille ved kæmpe bålet i baghaven, mens vi svæver rundt om den nye røde kæmpe stjerne.

Jeg mener, hvem kan give garanti for hvornår dette sker, og er vi selv med til at forkorte processen?

Forskning tyder jo på at solen, slet ikke er så stabil som vi gik og troede, den ændrede magnetiske aktivitet viser, at en proces med ukendt faktor, er i aktion i solens indre, der er ved flere lejligheder observeret vekslende antal af solpletter.

Under alle omstændigheder er det jordens undergang, næste spørgsmål er så, hvor vi mon genopstår, i hvilken form og med hvilken bevidsthed…
rinpoche
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 18:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

pensionisten skrev:
.

Og den kommende miljø konferennce i Phuket får mig til at græde snot af både grin og sorg, for er der nogen der sviner og skider på alle regler omkring forurening, er det sgu Thailand. Tag en af de pengefikserede bureaukrater i hånden og vis ham Bangkoks gader i 6 minutter og spørg ham så om hvad han vil gøre !!!!

Fup og svindel hele molevitten sir jeg bare........

Såre sandt.
Ved mit sidste besøg på Phuket så jeg skilte på engelsk omkring koraller og fisk i området.
Med den tilnærmelsesvise ordlyd: I bør ikke dette og hint!
Ja, hallooo, det var ved mit sidste besøg ikke dynamite fishing og trawl, rejefarming, industrial waste osv. turisterne gjorde sig mest skyldige i.

Tag en af de pengefiskserede bureaukrater i BKK i hånden og vis ham Bangkoks kanaler.
Jeg ser faktisk en god business her. Afsyring af møbler, blot dyp møblet i vandet, og lakken er væk.
jesperfrb
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2011 03:17

Bruger

Antal indlæg: 176

Ja, problemet er at vi formere os værre end rotter! Da jeg gik i skole lærte vi, at vi var ca 4,5 milliarder menesker på jorden!
Dette tal nærmere sig nu 7 milliarder.
Nu vil nogen sige jeg bliver kold og kynisk!
Men vi gør alt for at forske og udrydde dødelige sygdomme, men får hele tiden nye, som vi så bruger en masse penge på!
Det er "fint" at vi prøver at redde menneskeliv, som vi ikke kan brødfødeShock.
Men mon ikke "modernatur" finder på noget nyt og værre at smide i hovdet på os!

Vi er bare alt for mange mennesker på jorden, men ingen må dø af sult osv.rasende
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
AL 48
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2011 04:15
Bruger avatar

Bruger

jesperfrb:
Realisme bliver tit sidestillet med at være kold og kynisk.
Jeg tror, at overbefolkningen en dag vil regulere sig selv, da vi går mod naturen. Og naturen har altid vist sig at være den stærkeste, det tager bare mange år.
Rigtigt,- lægerne og forskerne gør alt for at holde liv i folk som naturen ellers ville have fravalgt. De formerer sig også (naturligvis) og er på den måde med til at forringe menneskehedens overlevelsesevne. Det er naturens orden, at de bedst egnede overlever.
Til sidst bliver det lige som en moderne svinestald, hvor svinene ikke kan overleve medmindre der er overtryk i staldene for at holde bakterier ude. Selv et ødelagt vindue kan forårsage massesygdom hos grisene. Der er vi også gået langt ud over naturens orden for profittens skyld.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pengeombytning ???? Farvel til 1.000-kronesedlen Nyheder på dansk 2 01-12-2023 10:26
Forskere finder 11 fisk, der potentielt kan færdes på land Nyheder på dansk 1 17-09-2020 16:42
Slaver fanger fisk i Thailand Skik og brug 11 04-01-2018 09:26
Bedårende gul boksformet fisk fundet i Thailand Syd Thailand 1 28-04-2017 09:01
Afgående ambassadør Mikael Winther får sagt farvel De fastboende 10 27-08-2016 13:59

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768