Veksle danske kroner i Thailand
|
nej |
Skrevet d. 25-09-2022 13:02
|
Bruger
Antal indlæg: 339
Status:
|
se lige kursen når du vil veksle kroner hos Superrich Thailand eller Vasu, Bangkok. hvor du kun får 1 eller 2 bath for en krone
hvad sker der lige andre vekselfirmaer vil slet ikke veksel danske kr.
|
|
|
|
|
AK81 |
Skrevet d. 25-09-2022 17:32
|
Bruger
Antal indlæg: 330
Status:
|
ja der der mærkelig ud. Hvad sker der med den skandinaviske valuta ?
nå vi får se i morgen når de Thailandske banker åbner
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 26-09-2022 06:48
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
lidt ballade uro om kursen har der været fandt lige de to foto på nettet
Kursen har rettet sig lidt ind til det bedre
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 06-11-2022 09:00
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.
Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side
Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.
https://www.natio...8nter.aspx |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 07-11-2022 06:24
|
Bruger
Antal indlæg: 143
Status:
|
thai skrev:
De seneste dage ser det ud til problemet er kommet igen og meget spredt i landet og der hvor det ses skrevet er det selvfølgelig mest fra turiststederne.
Der for kan Du ikke veksle dine danske kontanter i udlandet? Se hvad Nationalbanken skriver på deres hjemme side
Der kan være problemer med at veksle danske kontanter i udlandet. Problemerne med at veksle danske kontanter i udlandet skyldes, at danske banker er blevet mere tilbageholdende med at modtage danske kontanter fra udenlandske banker. Det er de danske bankers ansvar, i samarbejde med deres udenlandske partnere, at finde en løsning, der lever op til reglerne. Privatpersoner og virksomheder skal derfor henvende sig i det pengeinstitut, hvor de har konto.
https://www.natio...8nter.aspx
Det betyder så, at man på sigt må åbne en konto i en Thailandsk Bank - og overføre Dkk til bankernes veksel kurs.
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette. |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 07-11-2022 09:05
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
up2you skrev:
thai skrev:
Det betyder så, at man på sigt må åbne en konto i en Thailandsk Bank - og overføre Dkk til bankernes veksel kurs.
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette.
Det er rimeligt nemt at oprette en konto i Kasikorn bank medbring pas og din adresse
overfør penge fra Danmark via https://wise.com/ det er nemt og billig du får også en kurs det er bedre end bankens |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 07-11-2022 11:00
|
Bruger
Status:
|
yindee skrev:
up2you skrev:
thai skrev:
Som jeg har forstået det, kan det være problematisk for udlændinge at oprette en konto i Thailand. Nogle betaler derfor et Visa Bureau for at hjælpe med dette.
Det er rimeligt nemt at oprette en konto i Kasikorn bank medbring pas og din adresse
overfør penge fra Danmark via https://wise.com/ det er nemt og billig du får også en kurs det er bedre end bankens
Har selv konto i Thailand. Men har hørt om flere som har haft problemer med at oprette en konto. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 10-11-2022 17:26
|
Bruger
Antal indlæg: 3349
Status:
|
Danskere i Thailand melder om store vanskeligheder fordi banker og veksle bureauer ikke vil tage imod danske kontanter. Nu advarer Udenrigsministeriet danske rejsende
De tre største banker i Hua Hin.
Bangkok Bank, Siam Commercial Bank og Kasikorn Bank, og alle tre steder afviser at veksle DK.
- Udenrigsministeriets borgerservice lægger i dag nedenstående på Facebook:
- 'Udenrigsministeriet er blevet opmærksom på, at danske rejsende i bl.a. Thailand, Egypten, Libanon og på Balkan har oplevet problemer med at kunne veksle kontant fra danske kroner til lokal valuta.
læs mere her: https://ekstrabla...00/9508583
|
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 10-11-2022 17:44
|
Bruger
Antal indlæg: 356
Status:
|
Jeg vekslede uden problemer danske kroner i Thailand for 2 uger siden, men fremover vil jeg da bare tage euro og usd med, orker ikke unødvendigt bøvl derude...der er jo rigeligt bøvl allerede,,, |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 10-11-2022 21:17
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg forstår ikke problemet, hvorfor ikke bare bruge Mastercard eller Visa?
Er der noget jeg har misforstået?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
anti |
Skrevet d. 10-11-2022 21:51
|
Bruger
Antal indlæg: 186
Status:
|
skipper skrev:
Sorte penge er problemet |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 11-11-2022 11:25
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
Danskere med bopæls adresse i hhv. Thailand og Singapore vil få deres konto hos NORDEA BANK lukket med 4 ugers varsel???
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 11-11-2022 19:44
|
Bruger
Status:
|
anti skrev:
skipper skrev:
Sorte penge er problemet
Nå på den lumske måde.
Selv sørger jeg for at de penge jeg laver "sort" er lovlige og tro mig det er muligt.
Det har den fordel at man styrer klar af majestætens tugt og forbedringshuse
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Tyskeren |
Skrevet d. 17-11-2022 17:35
|
Bruger
Antal indlæg: 3
Status:
|
skipper skrev:
Det at bruge VISA kan i sig selv forvolde problemer. Jeg er netop kommet tilbage til DK efter 4 uger i Land of Smiles. Da denne veksel situation opstod forsøgte jeg at bruge mit VISA i en hæveautomat - KrungSri Bank. Jeg fik blot at vide at det var "over limit" selv ved mindst mulige beløb 1000 baht. Skrev til min bank i DK, som har udstedt mit kort, de svarede blot at det kunne de ikke forstå. Heldigvis havde jeg Euro med, så jeg undgik at leve leve af 7-11 toasts de sidste 10 dage, omend meget sjov blev det ikke til.
Wer nicht mit der Zeit geht, muss mit der Zeit gehen |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 18-11-2022 12:47
|
Bruger
Status:
|
Det ser jo lidt sort ud hvis Visa kortet heller ikke fungerer kontaktede du ikke den thailandske bank eller Visa om problemet?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
nick |
Skrevet d. 21-11-2022 14:34
|
Bruger
Antal indlæg: 285
Status:
|
fandt lige dette opslag på Facebook
Hmmm!
Ved ikke om spørgsmålet om, hvorfor man ikke kan veksle DKK kontanter om til THB - allerede har været vendt her, men her kommer det svar, jeg lige har modtaget fra Kasikorn Bank's hovedkontor.
Siden den 28.OCT.22 har Den Danske Nationalbank stoppet med at tilbagekøbe DKK mod THB kontanter. Efter sigende for at begrænse DKK's kontant flugt ud af landet og samtidig nedsætte danskernes kontant forbrug.
Dette lyder som et dekret udstedt i Østtyskland under den kolde krig. Måske kunne nogen ringe Danmarks Nationalbank op for at få be- eller afkræfte denne forklaring.
P.S. Heller ikke i Malaysia kan DKK sedler veksles.
Cheers!
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-01-2023 15:36
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
Det breder sig det skidt. Danskr KR. nej tak de ungarnske banker/vekselsteder er vil nu heller ikke modtage danske kroner i
I begyndelsen af november fik nationen! meldinger fra danskere i Thailand om, at deres penge ikke var noget værd. Og siden kom der meldinger fra danskere i Polen, Holland, Tyskland, Makedonien, Serbien, Gambia, Egypten, Pakistan, Libanon og Sydafrika om det samme til listen over lande, der ikke længere vil tage imod danske kontanter.
kilde https://ekstrabla...er/9573634 |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 04-01-2023 15:42
|
Bruger
Status:
|
Konen er lige vendt hjem fra Thailand, og melder at hun ikke har haft problemer med at veksle svenske kontanter
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
up2you |
Skrevet d. 04-01-2023 23:05
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Konen er lige vendt hjem fra Thailand, og melder at hun ikke har haft problemer med at veksle svenske kontanter
Inden du jubler alt for meget skipper, ifbm. veksling af Dkk i Thailand, så prøv lige at checke den svenske krone kurs.
AV,AV,AV. - 100 dkk = 147,95 Sek.
For de danskere som har konto i en Thailandsk bank, eksisterer problemet med veksling ikke. Har netop overført et større beløb og fik en Dkk-kurs, på lige under 5,0.
En anden mulighed for danskere der vil ha' kontanter med på rejsen, er at veksle til Euro hjemme.
Hele øvelsen for bankerne i Dk, drejer sig nemlig om at stoppe veksling af sorte penge. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 05-01-2023 23:12
|
Bruger
Status:
|
De er ude efter alle derovre, Jeg kan huske jeg skulle over til Jylland og lave et job engang.
På vejen derover var jeg inde i en bank i København for at veksle svenske til danske, herregud som de dog flippede ud ved synet af 10,000 skr, jeg satte mig ned da de gik i gang med underlige gerninger ude i baglokalet, en gang i mellem blev der stukket et hoved frem, for at se om jeg stadig sad der.
De var meget mistænksomme og passet blev nøje undersøgt, og mon ikke telefonen har været godt varm.
Nå men tilsidst var de nødt til at slippe slanterne, sikke dog en flok idioter
Anarki eller Kaos. |
|
|