Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
SAS ved at gå konkurs ?
Fon tok
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

http://nyhederne....avis-sas-nærmer-sig-konkurs.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 08:47

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Saadan er det, daarlig koebmandsskab.

Den lille koebmand i en prins by, han maa ogsaa dreje noeglen hvis det ikke koere rundt, han har/faar dog ikke hverken statsstoette eller statsgaranterede laan.

For min skyld kan de bare lukke butikken, saa ka' de sq laere det...

Srandede gaester, aah ja.......Mon ikke det gaar uden hver doede eller saarede ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 08:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Fon tok skrev:
http://nyhederne....avis-sas-nærmer-sig-konkurs.html


Luftfartsselskabet SAS var i nat tæt på at gå konkurs, skriver den svenske avis Expressen.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning på selskabets økonomiske problemer i det indeværende døgn, risikerer titusinder af rejsende at strande verden over, skriver avisen.
Lige nu føres der ifølge avisen intensive diskussioner i det svenske regeringskancelli om, hvordan den økonomiske stuation skal løses, og hvordan en eventuel SAS-konkurs skal håndteres.
Oplysningerne om den truende konkurs kommer forud for, at SAS fremlægger kvartalsregnskab i morgen klokken 8.00 - i forbindelse med dette regnskab skal SAS fremlægge en plan for hvordan selskabets gæld skal håndteres, og det er denne plan, der ifølge avisen kan munde ud i en konkurs.


intet nyt uden solen, vi har i lang tid kunne læse om SAS der har problemer. lukker og slukker SAS vil det koste købenshavn lufthavn og staten mange penge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 08:48

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Der skulle ikke staa prins by, men provins by...Beklager...godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2012 12:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 410
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

hej
bankene fik penge af staten vent og se sas bliver reddet på stregen

http://www.dr.dk/...092015.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2012 16:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

per1234 skrev:


intet nyt uden solen, vi har i lang tid kunne læse om SAS der har problemer. lukker og slukker SAS vil det koste købenshavn lufthavn og staten mange penge


Ikke kun der, aktionærer, erhvervslivet (herunder mange underleverandører) og de mange tusinde ansatte.

Det vil også medføre betragtelige serviceforringelser for såvel erhvervsrejsende som private.
SAS feeder hub i CPH med afgange til og fra destinationer som lavprisoperatører absolut ikke ønsker at servicere.
Fordi de isoleret set er urentable.

I det store billede går det dog op, idet den feederservice, sørger for at pax bliver bragt til hub i CPH og derfra fragtet videre ud i den store vide verden.

Vanilla skriver: Dårligt købmandsskab. Jeg er fuldstændig enig!

Samtidig en berøringsangst overfor de talrige fagforeninger, der har udøvet et vist tyranni ved at true med at sætte sig på røven, hver gang de blev præsenteret for tiltag, der medførte forringelser for deres medlemmer.
Det er velsagtens dybest set også deres opgave. Men set i lyset af de andre aktører, der opererer på markedet - her tænker jeg især på lavprisselskaberne - er det djævlebændt nødvendigt at tillempe produktionen de nuværende markedsvilkår for at kunne bestå i det nye klima.

Fordum glanstider/monopol er uigenkaldelig slut, for lang tid siden. Så det er nødvendigt at "wake up and smell the roses", og det har været udsat alt for længe.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2012 19:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Man kan presse citronen til der kun er kerner og skal tilbage og så er festen slut..Farvel de ligger som de har redtgriner

http://ekstrablad...863080.ece
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2012 22:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

rinpoche skrev:
per1234 skrev:


intet nyt uden solen, vi har i lang tid kunne læse om SAS der har problemer. lukker og slukker SAS vil det koste købenshavn lufthavn og staten mange penge


Ikke kun der, aktionærer, erhvervslivet (herunder mange underleverandører) og de mange tusinde ansatte.

Det vil også medføre betragtelige serviceforringelser for såvel erhvervsrejsende som private.
SAS feeder hub i CPH med afgange til og fra destinationer som lavprisoperatører absolut ikke ønsker at servicere.
Fordi de isoleret set er urentable.

I det store billede går det dog op, idet den feederservice, sørger for at pax bliver bragt til hub i CPH og derfra fragtet videre ud i den store vide verden.

Vanilla skriver: Dårligt købmandsskab. Jeg er fuldstændig enig!

Samtidig en berøringsangst overfor de talrige fagforeninger, der har udøvet et vist tyranni ved at true med at sætte sig på røven, hver gang de blev præsenteret for tiltag, der medførte forringelser for deres medlemmer.
Det er velsagtens dybest set også deres opgave. Men set i lyset af de andre aktører, der opererer på markedet - her tænker jeg især på lavprisselskaberne - er det djævlebændt nødvendigt at tillempe produktionen de nuværende markedsvilkår for at kunne bestå i det nye klima.

Fordum glanstider/monopol er uigenkaldelig slut, for lang tid siden. Så det er nødvendigt at "wake up and smell the roses", og det har været udsat alt for længe.


Jamen ret beset,-kan det så ikke være bedøvende ligemeget hvad "operatøren" hedder?
Det kunne jo også være et plus at få vaflet et "gammelt og stift" firma ud,- og så få nyt og tidssvarende.
Ja, det vil "gå ud over" rigtig mange, også underleverandører.-Men dem der kun spiller på én hest har ikke store chancer i dag.
Og OK, SAS beflyver en del destinationer der er "dårlig forretning",- men de beflyver også ruter der giver kæmpe overskud. -Prøv at købe en returbillet til Grønland, og der har flyene været fyldt op de sidste 30 - 40 år.-Allerede for 40 år siden betalte man 5-6000kr. for en returbillet fra Kastrup til Sdr. Strømfjord. Alene på den "monopol-rute" har de tjent en formue. At de så tilsyneladende har "sjasket" det hele væk, og i dag står med kæmpe underskud, fortæller jo en del om ledelsen. Ingen medynk herfra.
Godmorgen.hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2012 22:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
rinpoche skrev:
per1234 skrev:


intet nyt uden solen, vi har i lang tid kunne læse om SAS der har problemer. lukker og slukker SAS vil det koste købenshavn lufthavn og staten mange penge


Ikke kun der, aktionærer, erhvervslivet (herunder mange underleverandører) og de mange tusinde ansatte.

Det vil også medføre betragtelige serviceforringelser for såvel erhvervsrejsende som private.
SAS feeder hub i CPH med afgange til og fra destinationer som lavprisoperatører absolut ikke ønsker at servicere.
Fordi de isoleret set er urentable.

I det store billede går det dog op, idet den feederservice, sørger for at pax bliver bragt til hub i CPH og derfra fragtet videre ud i den store vide verden.

Vanilla skriver: Dårligt købmandsskab. Jeg er fuldstændig enig!

Samtidig en berøringsangst overfor de talrige fagforeninger, der har udøvet et vist tyranni ved at true med at sætte sig på røven, hver gang de blev præsenteret for tiltag, der medførte forringelser for deres medlemmer.
Det er velsagtens dybest set også deres opgave. Men set i lyset af de andre aktører, der opererer på markedet - her tænker jeg især på lavprisselskaberne - er det djævlebændt nødvendigt at tillempe produktionen de nuværende markedsvilkår for at kunne bestå i det nye klima.

Fordum glanstider/monopol er uigenkaldelig slut, for lang tid siden. Så det er nødvendigt at "wake up and smell the roses", og det har været udsat alt for længe.


Jamen ret beset,-kan det så ikke være bedøvende ligemeget hvad "operatøren" hedder?
Det kunne jo også være et plus at få vaflet et "gammelt og stift" firma ud,- og så få nyt og tidssvarende.
Ja, det vil "gå ud over" rigtig mange, også underleverandører.-Men dem der kun spiller på én hest har ikke store chancer i dag.
Og OK, SAS beflyver en del destinationer der er "dårlig forretning",- men de beflyver også ruter der giver kæmpe overskud. -Prøv at købe en returbillet til Grønland, og der har flyene været fyldt op de sidste 30 - 40 år.-Allerede for 40 år siden betalte man 5-6000kr. for en returbillet fra Kastrup til Sdr. Strømfjord. Alene på den "monopol-rute" har de tjent en formue. At de så tilsyneladende har "sjasket" det hele væk, og i dag står med kæmpe underskud, fortæller jo en del om ledelsen. Ingen medynk herfra.
Godmorgen.hej


Det er snart mange år siden sas stopede deres rute til Grønland den flyver airgreenland i dag. slæde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2012 23:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hvorfor stoppede de den "guldgrube"??

Kan se på Airgreenlands hjemmeside at de udkonkurrerede SAS i slutningen af 90-erne.
Det kan heller ikke have været så svært med de ublu priser SAS havde på "monopolruten".

-Husker tydeligt, at en familie på far, mor og 2 børn kunne blive ruineret i midten af 70-erne, hvis "danmarksflyet" blev aflyst p. g. af dårligt vejr, og de så måtte opholde sig i Sdr. Strømfjord 3 døgn før næste afgang.
Havde på fornemmelsen, at hver gang hotellet dernede manglede penge,-så aflyste de bare en afgang.
Allerede dengang betalte man 400kr. for en overnatning i én seng på 4-mands stue (ca. 1.600 kr. pr. døgn for en familie på 4, + kost). - Ja, det var sgu dyre tiderrasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2012 01:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hvorfor stoppede de den "guldgrube"??

Kan se på Airgreenlands hjemmeside at de udkonkurrerede SAS i slutningen af 90-erne.
Det kan heller ikke have været så svært med de ublu priser SAS havde på "monopolruten".

-Husker tydeligt, at en familie på far, mor og 2 børn kunne blive ruineret i midten af 70-erne, hvis "danmarksflyet" blev aflyst p. g. af dårligt vejr, og de så måtte opholde sig i Sdr. Strømfjord 3 døgn før næste afgang.
Havde på fornemmelsen, at hver gang hotellet dernede manglede penge,-så aflyste de bare en afgang.
Allerede dengang betalte man 400kr. for en overnatning i én seng på 4-mands stue (ca. 1.600 kr. pr. døgn for en familie på 4, + kost). - Ja, det var sgu dyre tiderrasende


Det er heldivis gratis at strande der i dag men priserne på flybileterne er stadig skyhøje, en retur røde billet ( de biligste) 6300kr det samme som en tur til Thailand fra Dk. Sad Og så tar det kun godt 4 timer.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2012 01:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Nu håber jeg sku de holder røven i vandskårben til efter den 28/11 for da skal jeg gerne med en tur til Djævleøen.hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2012 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Pleasantville skrev:
Nu håber jeg sku de holder røven i vandskårben til efter den 28/11 for da skal jeg gerne med en tur til Djævleøen.hej


bare roligt de næste par mdr. sker der ikke noget, personligt tror jeg ikke den løsning som hedder løn nedgang holder, slet ikke hos piloterne de har nemt ved at finde andet arbejde
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2012 07:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1019
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/sasww.PNG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2012 08:05



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

De må gerne vente til 16 december men bare den her taxa snart køre os hjem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2012 08:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
De må gerne vente til 16 december men bare den her taxa snart køre os hjem


hej

læser lidt i dagens aviser hvem ved hvad intet er på plads

Thorning gør klar til SAS-kollaps
Regeringstoppen forbereder nødplan, hvis SAS-ansatte siger nej til milliardbesparelserne i flyselskabet


http://ekstrablad...864217.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2012 09:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det ser ikke godt ud. Men mon ikke sas overlever. Men ellers er det rart at tænke ppå jeg har lavet en konkurs forsikring
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2012 01:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Dramaet forsætter

SAS er blot få uger fra at gå konkurs
Har ikke penge i kassen til at klare sig året ud

http://ekstrablad...864988.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2012 01:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

thai skrev:
Dramaet forsætter

SAS er blot få uger fra at gå konkurs
Har ikke penge i kassen til at klare sig året ud

http://ekstrablad...864988.ece

godmorgen hvad vil SAS vågne op til om ca 10 timer

Tiden er gået i stå i SAS
Verdens mest punktlige flyselskab er forsinket på den måske vigtigste afgang af alle.
ARTIKELHOVEDPUNKTERNE I SPAREPLANEN
De afgørende forhandlinger om omfattende forringelser i SAS-medarbejdernes løn- og ansættelsesforhold skulle efter den oprindelige plan være færdige senest midnat.
Men der stadig lys i mødelokalerne hos SAS i København, hvor forhandlingerne foregår.
"Det er for tidligt at sige noget om, hvorvidt forhandlingerne vil strække sig ud over natten," siger Trine Kromann-Mikkelsen, kommunikationschef i SAS til epn.dk, 23:40.
Hun oplyser dog, at der arbejdes på en meddelelse, der vil løfte mere af sløret for status på forhandlingerne.
http://epn.dk/bra...913201.ece

mere her
SAS-ansatte skal have penge på lommen mandag
SAS flyver med fyldte tanke, så flyene kan komme hjem i tilfælde af konkurs. Personalet skal have penge med


http://ekstrablad...866948.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2012 20:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

SAS er vel knappest ved at gå konkurs kun på grund af de ansattes lønninger, mon ikke der findes en inkompetent ledelse der har et stort ansvar for situationen, men stadig sidder og tjener en fed løn?

Mange af kabinepersonalet har sagt op, og konsekvensen kan blive at der bliver ansat personale fra lavtlønslande som Polen der ikke har danske overenskomster.

Men hvad fanden, bare det er billigt, og det ikke er en selv det går ud overmusic

Og hvis der stadig er nogen der ikke har fattet hvad det her drejer sig om, så bare vent og se hvad de har i posen til jer små egoister der håber på det kun er de andre der skal gå ned i løn.sarcasm

Der var engang, som eventyret startede med.

Det var dengang de bildte os ind at vi skulle støtte U-landende så de kunne kommme op på vort løn niveau.

I stedet er det os der nu skal ned på deres niveau.

Men nu skal vi være glade og ikke snakke negativt ikke?
ølkrus
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dom: Flyrejser købt på nettet dækkes ved konkurs Flybilletter 1 19-11-2015 09:45
Stort flyselskab i fare for konkurs Flyselskaber 6 21-01-2010 10:39

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 116,331,515 Unikke besøg | jQ Blog